• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Testar nyförvärvet på Watchgeckos mesh!
20200724_120532.jpg
Riktigt bra :) Är du nöjd med din 1521? Var den mindre än du trodde? :)

På tal om LE. Finns det några bilder på andra skisser/designförslag? Den runda datumruta var väl t.ex. ett tillverkningsfel då den beställdes med vanligt?

På tal om LE. Finns det några bilder på andra skisser/designförslag? Den runda datumruta var väl t.ex. ett tillverkningsfel då den beställdes med vanligt?
Tillverkningsfel och tillverkningsfel, dom gjorde om designen utan vår vetskap fast det blev rätt bra ändå (bättre). @MaBr får i vanlig ordning stå för resten av eventuella skisser/designer om han vill men att det skulle vara 1545 (prislapp, Gnomon osv) med dessa visare var mer eller mindre ett kollektivt yay :)

Jag är grymt nöjd! Passar mina sugrör till handleder fin fint!

Är bara så galet sugen på en matic också efter sett @KlockTotte s bilder!

Vet inte om jag vågar köpa en utan att ha testat :(
Kan du rocka en vanlig 41mm klocka fixar du utan problem en Matic, men alltid bra att prova först :) Jag vet att @MaBr har mycket smalare handleder (typ 3 länkbitar) än vad jag har och den sitter ju jättebra på honom.
D94A39B4-0DAE-4893-B887-B3E49E282F51.jpeg

En fråga till er Squale veteraner :) Är det någon som har servat sin Squale klocka? Hur går man till väga? Som jag har förstått det så kan man inte skicka sin klocka direkt till Squale? (Vilket är lite tråkigt) Jag förstår såklart att vem som helst kan serva och få fram delar till ett ETA 2824, men man vill ju också få packningar utbytta...

En fråga till er Squale veteraner :) Är det någon som har servat sin Squale klocka? Hur går man till väga? Som jag har förstått det så kan man inte skicka sin klocka direkt till Squale? (Vilket är lite tråkigt) Jag förstår såklart att vem som helst kan serva och få fram delar till ett ETA 2824, men man vill ju också få packningar utbytta...
Både packningar och vanlig service bör kunna fixas hos en kompetent urmakare i landet :)

Tillbaka
Topp