• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Du ska inte vara så snabb att döma ;)
Det är @McNulty som ska hållas som ansvarig för detta flippande :D
Men vad säger ni kära vänner, ska jag behålla 2002 och sälja Maranez? Ta beslutet åt mig är ni snälla! Ska bara köpa ett schysst grövre mesh till rackaren. Ett sånt som Silverglantz skickat med din blå/blå @MaBr :)
Kanske fel tråd att fråga i, och du vet ju innerst inne vad som är rätt... ;) Givetvis ska du behålla 2002!! :D

Den är stenhård. Och på mesh lär den bli ännu bättre! :cigar:

Denna såg fin ut, dock tillfixad och ej inom EU.
Screenshot_20200723-233112_eBay.jpg

Eller vad säger experterna?
https://www.ebay.com/itm/143664098304

Fast hur du nu kunde släppa Maticen är fortfarande ett mysterium? Hotar den tatuerade skummisen dig så får du säga till, inte ok.

:pirate:
:hilarious::hilarious::hilarious:

Han är hur mysig som helst den där mannen! Garanterat inga hot :D

Och ja, lite av ett mysterium kanske... Men jag vet inte, är väl otålig av mig. Störd flippare! Ångrar mig nästan lite redan dock :p

Men det fina med den här ”sporten” är att det alltid finns mer att prova. Har redan siktet inställt på minst två andra modeller :cool:

:hilarious::hilarious::hilarious:

Han är hur mysig som helst den där mannen! Garanterat inga hot :D

Och ja, lite av ett mysterium kanske... Men jag vet inte, är väl otålig av mig. Störd flippare! Ångrar mig nästan lite redan dock :p

Men det fina med den här ”sporten” är att det alltid finns mer att prova. Har redan siktet inställt på minst två andra modeller :cool:
:heart: Fan vad glad jag blir! Och lite stolt över mig själv :angel: Tack! :happyhappy:

Du ska inte vara så snabb att döma ;)
Det är @McNulty som ska hållas som ansvarig för detta flippande :D
Men vad säger ni kära vänner, ska jag behålla 2002 och sälja Maranez? Ta beslutet åt mig är ni snälla! Ska bara köpa ett schysst grövre mesh till rackaren. Ett sånt som Silverglantz skickat med din blå/blå @MaBr :)
Dagens tråkigaste och mest förutsägbara post innehåller enkom ett medhåll om det alla andra sagt angående den ödesdigra fighten, 2002 vs Maranez ... behåll den förstnämnda.

TILLÄGG: Tydligtvis redan avgjort. Gott så!

Senast ändrad:
Riktigt fräck! Och länken är gudomligt läcker! Grattis!

Tack. Lite osäker på länkens "läckerhet". Dock mycket komfortabel. Får försöka vänja mig :)

Jag hade gärna sett lite närmare bilder på tavlan för att säga nåt. Att vridringen bara sitter med friktion är inte så värst ovanligt på vintage, sitter fast ändå eller?

Vridringen sitter med en fjäder/stålring som går nästan hela vägen runt. Försökte strama den lite och det verka hjälpa lite.
"Obduktion" och bilder kommer under helgen

Tillbaka
Topp