• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Lite synd på boetten men för övrigt så är den grym! Skulle inte förvåna mig om det där vridringsinlägget är original heller. Vridringen på den modellen har inga klick så det är rätt och att den är lös kan ju vara för att den är gammal. Vet inte hur den vridringen fungerar, kanske finns någon fjäder eller nåt sånt som går att böja till?

Sen är jag ganska säker på att det är en Erster, inte helt ovanligt märke på Squales klockor från den perioden. :) Grattis till en riktigt kul klocka!
PSX_20200723_224101.jpg

Erster ja. Det måste det vara. Tack för den infon.
Tack. Kul om vridringen också kan vara korrekt. Blev lite bekymrad och fick misstanke om att en "random" gammal ring var tryckt dit.
Gick dock att strama fjädern så förhoppningsvis går det att få den hålla riktig bra med lite finlir

Erster ja. Det måste det vara. Tack för den infon.
Tack. Kul om vridringen också kan vara korrekt. Blev lite bekymrad och fick misstanke om att en "random" gammal ring var tryckt dit.
Gick dock att strama fjädern så förhoppningsvis går det att få den hålla riktig bra med lite finlir
Jag har aldrig sett en vridring i den färgen men modellen i sig ser korrekt ut så den kanske bara är ovanlig. :)

Hur bärs den gemfört med 1521?

Min enda hangup är väl den kanske ser lite mycket "homage" ut ;)
Jag gillar inte ens R....x men gillar Squale. 1545 är ingen nyhet i sortimentet, boetten har använts sen 70-talet (då Rolex faktiskt inte var måttstocken för allt ;)). Tycker inte det är några konstigheter egentligen. Visst att det finns likheter men tycker inte det automatiskt blir en härmapa för det.

Jag gillar inte ens R....x men gillar Squale. 1545 är ingen nyhet i sortimentet, boetten har använts sen 70-talet (då Rolex faktiskt inte var måttstocken för allt ;)). Tycker inte det är några konstigheter egentligen. Visst att det finns likheter men tycker inte det automatiskt blir en härmapa för det.
Absolut! Jag är väl medveten om historien :)
När allt kommer omkring så ska man välja den klocka man gillar, om det är en homage eller inte. Folk på forumet som kastar skit på andras val av klocka kan vi spara till andra trådar :)
De bärs olika. 1521 kramar handleden medan 1545 ligger ovanpå handleden.
Bra input. Lite som jag trodde

Tillbaka
Topp