• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Körde Longines Skin Diver idag. Och den var inte alls lika upplyftande och pigg som Maticen under ytan. Fan vet om den inte dessutom fick cyklopet att läcka in lite vatten för att hindra mig från att iaktta hur intetsägande den var i undervattensljuset :p
Nä det lät plågsamt haha...har inte den en väldans pluttig sekundvisare? Alltså, när man dyker utan tuber gluttar jag en hel del på sekunden, mest för att veta när man ska släppa ut luft (från munnen då alltså :rolleyes:) Maticens lollipop kan nog inte bli tydligare, älskart :happyhappy:

Ute och leker hela dagarna, fint vatten idag...faktiskt typ en meters djup vid tången som man knappt ser i vanliga fall :)
FLxtiTC.jpg

vjnv56K.jpg

ZJKSAE7.jpg
Vackert så man blir tårögd ju! :happyhappy: Var har du fått tag på det där übercoola natobandet? :wideyed:

Nä det lät plågsamt haha...har inte den en väldans pluttig sekundvisare? Alltså, när man dyker utan tuber gluttar jag en hel del på sekunden, mest för att veta när man ska släppa ut luft (från munnen då alltså :rolleyes:) Maticens lollipop kan nog inte bli tydligare, älskart :happyhappy:
Du har helt rätt! Såklart! :)

(Sekundvisaren på Skin divern försvinner i princip totalt)

Vackrare än din nya 1200T? :woot:
Äh, var aningens uttråkad i morse och kladdade med ett gammalt lackstift på ett lika gammalt nato med okänt ursprung, såg bättre ut i huvudet :bag:
På sätt och vis! :D Det är ju två helt olika djur men båda kommer från märken med en fantastisk historisk anknytning och baseras på coola modeller som kom på 60-/70-talet. Lika fast ändå inte! :) Jag tycker att det där natot var skitcoolt ju, jag vill också ha! :cool:

På sätt och vis! :D Det är ju två helt olika djur men båda kommer från märken med en fantastisk historisk anknytning och baseras på coola modeller som kom på 60-/70-talet. Lika fast ändå inte! :) Jag tycker att det där natot var skitcoolt ju, jag vill också ha! :cool:
Som att fråga vilket av sina barn man älskar mest ;)
Kanske finns lite potential i att pynta sina gamla natos ändå? Personligt och kul tänker jag, och man kan ju faktiskt göra det snyggt om man känner för det :)
Lackstiftet (till bil) jag använde sitter som berget f.ö.

Som att fråga vilket av sina barn man älskar mest ;)
Kanske finns lite potential i att pynta sina gamla natos ändå? Personligt och kul tänker jag, och man kan ju faktiskt göra det snyggt om man känner för det :)
Lackstiftet (till bil) jag använde sitter som berget f.ö.
Haha, precis så! :D Båda är ju fantastiskt fina klockor och de konkurrerar inte precis med varandra för de är så olika. :) Jag kanske också skulle ge mig på att måla ett eget nato..? Har gammal lackfärg (bättringsfärg på burk) i källaren som jag kan använda tror jag.

• Like
Reactions: v0n
Haha, precis så! :D Båda är ju fantastiskt fina klockor och de konkurrerar inte precis med varandra för de är så olika. :) Jag kanske också skulle ge mig på att måla ett eget nato..? Har gammal lackfärg (bättringsfärg på burk) i källaren som jag kan använda tror jag.
Kööör, vem har inte en miljard natos i lådan som inte används ändå liksom. Får man föreslå en söt liten mankini kanske? Blommor gillar du också....och bärs såklart :artist:

Kööör, vem har inte en miljard natos i lådan som inte används ändå liksom. Får man föreslå en söt liten mankini kanske? Blommor gillar du också....och bärs såklart :artist:

Och den skära blomman bärs upp av en mankini :oops::Do_O
Ni har alldeles för stora förhoppningar när det kommer till min konstnärliga sida. Jag är glad om jag kan rita ett streck på ett papper. :D

Tänkte på dig innan idag och hur det går med din klocka :) Ska bli kul att få se lite bilder när den kommer i bruk :) Så jäkla cool :happyhappy:
Tack för att du tänker på lilla mig och min klocka. Ja det ska bli spännande, kanske tar några veckor till dock då jag bad dom göra en service när dom ändå har den där :) Men snart så!
Mycket bra!
Det är det som gör urmakare urmakare och inte bara "urreparatörer/servare". Att de kan tillverka delar och verktyg som kanske inte längre går att få tag på :)
Ja det är verkligen fantastiskt! Trodde inte jag skulle hitta någon som kunde eller ville hjälpa mig att fixa detta men jag hittade nog helt rätt :)

Tillbaka
Topp