• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ligger i hanmocken med klocka och länk köpta var för sig här på forumet och förenade av mig
E3C6B10F-2F49-4E33-9269-451A4BB83571.jpeg
Gött! Är det en 335 man anar i stolen ?:)

Åh en annan började stirra efter en BMW i stolen innan polletten trillade ner :bag:

Snyggt @Ludger , välkommen till den eminenta hajklubben!

Haha ja alla är inte gitarrnördar även om jag tror att en del av oss klocknördar har båda dessa intressen :) Tack för välkomnandet, jag har en 1545 sedan tidigare också. Men jag är ny på KS och har börjat aktivera mig nu

Hejsan hajgalningar!
Har en fråga som jag tänkte att ni kanske har koll på!? Jag har gammal Berios/Squale 50 Atmos (quartz) med ”fat case” som jag försöker ge nytt liv. Har renoverat quartzverket (esa 512.121) så det fungerar och tickar på fint, men jag saknar ett par saker för att hajen skall bli hel igen. Jag försöker få tag i en orginalkrona, nos visare (tritium) samt en ny fjäder till ”bezeln”. Har mailat info på squale.de flertalet ggr men inte fått något svar tyvärr. Någon här som har koll på hur man bäst får tag i reservdelar till en gammal Squale?
Om det är fel tråd eller OT så hojta till så tar jag bort inlägget direkt.

ZlVh3MM.jpg

QMAv9ud.jpg

Hejsan hajgalningar!
Har en fråga som jag tänkte att ni kanske har koll på!? Jag har gammal Berios/Squale 50 Atmos (quartz) med ”fat case” som jag försöker ge nytt liv. Har renoverat quartzverket (esa 512.121) så det fungerar och tickar på fint, men jag saknar ett par saker för att hajen skall bli hel igen. Jag försöker få tag i en orginalkrona, nos visare (tritium) samt en ny fjäder till ”bezeln”. Har mailat info på squale.de flertalet ggr men inte fått något svar tyvärr. Någon här som har koll på hur man bäst får tag i reservdelar till en gammal Squale?

ZlVh3MM.jpg

QMAv9ud.jpg
Mejla till [email protected] alternativt [email protected] och skriv vad du behöver. Kort och enkelt. Den adress du mejla till är bara en återförsäljare. Fin Squale i övrigt, hade gärna ägt en sån :)

Haha ja alla är inte gitarrnördar även om jag tror att en del av oss klocknördar har båda dessa intressen :) Tack för välkomnandet, jag har en 1545 sedan tidigare också. Men jag är ny på KS och har börjat aktivera mig nu
Den omusikaliska fick spela bas, ja du vet hur det är :rolleyes:
Flera gitarrdårar bara i denna tråd så tror definitivt du är något på spåret.

Oj, tack så mycket för supersnabbt svar! Misstänkte att de bara var återförsäljare men hade av någon anledning fått för mig att de även tog emot frågor om reservdelar och att de sedan beställde från Squale nere i Milano.. fel så klart.. men hittade ingen mail till Squale nere i Italien. Skall genast maila rätt och se om de kan hjälpa mig.

F.ö är jag väldigt nöjd med min Squale 1521 PVD (gammal tritium) och den får väldigt mycket tid på armen, speciellt nu under sommaren.

Hejsan hajgalningar!

ZlVh3MM.jpg

QMAv9ud.jpg
Snygg! Mer on topic än så är svårt att uppbringa! :)

Hejsan hajgalningar!

ZlVh3MM.jpg

QMAv9ud.jpg
Ohhhh hello you sexy thing! :wideyed: Eller ehh, gör som @North rekommenderar menar jag, kontakta Squale direkt... :bag: Kolla annars med @Teletomte, han fick tag på både NOS tritiumvisare och krona till denna som jag köpte av honom, det är samma modell. Vet inte var han hittade dem.
PSX_20200811_083516.jpg

Jäkligt härligt skick på den där, hoppas att du får ihop den! :)

Hejsan hajgalningar!

ZlVh3MM.jpg

QMAv9ud.jpg
Grym rackare där, hoppas dom kan ta fram det du behöver :) Jag mailade dom ([email protected]) angående lite delar till min och dom bad mig återkomma i slutet på augusti pga semester så du vet.

Bild på min krigare som är iväg för att få lite kärlek just nu

20200719_133356.jpg

wow! Så fin din hoppas jag att den blir! Är glaset på din kupat (high dome) eller är det bara som jag får för mig? När jag fick klockan så var bezeln fastlimmad och det låg två separata glas i boetten, är osäker på om dessa har suttit ihop eller hur orginalglaset annars såg ut.
Ohhhh hello you sexy thing! :wideyed: Eller ehh, gör som @North rekommenderar menar jag, kontakta Squale direkt... :bag: Kolla annars med @Teletomte, han fick tag på både NOS tritiumvisare och krona till denna som jag köpte av honom, det är samma modell. Vet inte var han hittade dem.
PSX_20200811_083516.jpg

Jäkligt härligt skick på den där, hoppas att du får ihop den! :)

wow! Så fin din hoppas jag att den blir! Är glaset på din kupat (high dome) eller är det bara som jag får för mig? När jag fick klockan så var bezeln fastlimmad och det låg två separata glas i boetten, är osäker på om dessa har suttit ihop eller hur orginalglaset annars såg ut.
Tack! Är tyvärr inte någon lume på tavlan för någon tidigare i ledet har skrapat bort den men någon dag ska jag få det fixat. :) Jag tror inte att dessa hade välvt glas, det var platt mineralglas vilket det sitter på min och även på den @Norpanjr postade här ovanför. Jag har personligen aldrig sett en FF96-boett med välvt glas i alla fall. Vad säger du @Von, har du sett det på något ex? :)

Jag hade span på den där på Ebay och det är ju superkul att den hamnade hos någon som hittade till forumet. Riktigt bra pris också även om den var i halvtaskigt skick. Med lite kärlek så kommer den att bli fantastiskt fin! :)

Tack! Är tyvärr inte någon lume på tavlan för någon tidigare i ledet har skrapat bort den men någon dag ska jag få det fixat. :) Jag tror inte att dessa hade välvt glas, det var platt mineralglas vilket det sitter på min och även på den @Norpanjr postade här ovanför. Jag har personligen aldrig sett en FF96-boett med välvt glas i alla fall. Vad säger du @Von, har du sett det på något ex? :)

Jag hade span på den där på Ebay och det är ju superkul att den hamnade hos någon som hittade till forumet. Riktigt bra pris också även om den var i halvtaskigt skick. Med lite kärlek så kommer den att bli fantastiskt fin! :)
Nä, tror inte ens jag sett en kvartsare med välvt glas när jag tänker efter så platt mineralglas borde vara rätt, med betoning på borde som vanligt ;)

Ha, coolt att du har följt den! Dock så är vägen till mig än mer komplicerad än så. Fick den skickad till mig från en klockpolare i UK (med lite annat smått och gott) för han gav upp på den ganska snabbt (efter att han hade köpt den på eBay). Jag brukar renovera gamla klockor (gärna halvt hopplösa fall) och han tyckte jag kunde ge den ett försök istället, så jag köpte den av honom. Jag har dock aldrig renoverat en dykare, men han visste att jag var ett fan av vintage Squale. So here I am

Det ser vi verkligen fram emot! Har du bestämt hur du skull göra med glaset? Kommer inte ihåg vad du sa sist. :)
Det får sitta kvar så byter jag i framtiden om jag vill kunna se vad klockan är :p Nej men tycker det tillför alldeles för mycket till hela klockan för att byta, iaf som det känns nu och man kan ju avläsa allt men kanske inte riktigt lika bra som med ett nytt fint glas ;)

Tillbaka
Topp