Haha lite väl stekig och rasslig jaFinns Squale 1545 som kostar 2.3 tkr med rabattkoden.
https://zackrissonsur.se/produkt/1545-man-058/
Dock kanske lite väl stekig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha lite väl stekig och rasslig jaFinns Squale 1545 som kostar 2.3 tkr med rabattkoden.
Finns Squale 1545 som kostar 2.3 tkr med rabattkoden.
En stekig klocka behöver inte betyda att den är dåligHaha lite väl stekig och rasslig ja
Aww, vad har de gjort med den där stackars boetten..?Någon som vet något om dessa länkar?
Enligt personen ska den vara Squale orginal och såldes även direkt av ZRC men då endast i polerat/borstat utförande. Verkade vara orginal till tex 100 atmos squale eagle star.
Tänkte att det kanske kunde vara något för min härjade 50 atmos Han har även den där boetten som är mer sliten än min, någon har varit brutal när vridringen skulle av.
Någon som vet något om dessa länkar?
Enligt personen ska den vara Squale orginal och såldes även direkt av ZRC men då endast i polerat/borstat utförande. Verkade vara orginal till tex 100 atmos squale eagle star.
Tänkte att det kanske kunde vara något för min härjade 50 atmos Han har även den där boetten som är mer sliten än min, någon har varit brutal när vridringen skulle av.
Jadu jag vet inteAww, vad har de gjort med den där stackars boetten..?
Jag har sett den länken på ett helt gäng 2001or i alla fall men aldrig i PVD-utförande. Jäkligt cool länk oavsett om den är original eller inte och den kommer nog att passa bra till din 50 Atmos. Skulle inte tro att det är Squale som som har fixat PVD-behandlningen genom Beretta för jag har aldrig sett en Squale-länk eller boett där ytbehandlingen flagnar sådär. Hur mycket begär han?
Ja det är ju synd om den rackarn!stackars boett, någon som har ”finlirat” med en vinkelslip..? Boetten och tillhörande krona/hals skulle jag dock kunna vara intresserad av om du har lust att sälja.
Jag har ingen aning om det är ett bra pris men det hade jag lätt gett för den, är ju inte mycket pengar även om den är härjad och den lär bli svår att få tag på så man hittar den nog inte billigare någon annanstans.Jadu jag vet inte
Okej tack för input!
Det är det enda han har sett i svart också skrev han men som du säger så är det iaf en läcker länk även om det inte är orginal Squale, som då ska vara tillverkad av (?) ZRC om jag förstått allt rätt.
85$ ink frakt begär han. Rimligt? Jag har ingen koll
Ja det är ju synd om den rackarn!
Det är tyvärr inte mina utan jag blev erbjuden att köpa länken av en trevlig herre på instagram men kan såklart fråga om även boetten är till salu om du vill?
Helt rätt, den lär ju matcha jäkligt fint också! Är väl inte så mycket att fundera på egentligenJag har ingen aning om det är ett bra pris men det hade jag lätt gett för den, är ju inte mycket pengar även om den är härjad och den lär bli svår att få tag på så man hittar den nog inte billigare någon annanstans.
Nej, go for it! Ser ut att passa på 18mm också eller?Helt rätt, den lär ju matcha jäkligt fint också! Är väl inte så mycket att fundera på egentligen
Har inte frågat men det kanske kan fungera då jag tror "hylsorna" för bandstiften är fjädrande eller vad man ska säga? Har du någon klocka som är 18mm som behöver en länk om den inte faller mig i smaken?Nej, go for it! Ser ut att passa på 18mm också eller?
Nej, haha. Tänker mer att den funkar till fler klockor om det är fjädrande ändar. Jag har för övrigt bara en PVD som har 18mm mellan bandhornen och den är NOS så det hade inte varit snyggt med en härjad länk till den.Har inte frågat men det kanske kan fungera då jag tror "hylsorna" för bandstiften är fjädrande eller vad man ska säga? Har du någon klocka som är 18mm som behöver en länk om den inte faller mig i smaken?
Haha nej det hade nog inte blivit någon fin kombo Ja precis, jag tror den är utformad så men det visar sigNej, haha. Tänker mer att den funkar till fler klockor om det är fjädrande ändar. Jag har för övrigt bara en PVD som har 18mm mellan bandhornen och den är NOS så det hade inte varit snyggt med en härjad länk till den.
Jag tror i alla fall att den blir kanon till din 50 Atmos, ser ut att vara väldigt bekväm också!Haha nej det hade nog inte blivit någon fin kombo Ja precis, jag tror den är utformad så men det visar sig
Jag tror att de hade problem med att få tag på ETA-verk under en period så nu är det lite blandat. Inget fel på Selitta dock.Hej Squalers!
Var inne och kikade på Gnomons hemsida och såg att de skriver ”ETA 2824-2/SW200” ang urverk på 1545-modellerna. Varför gör man så? Hur vet man om man får ett ETA eller Selitta?
Jag tror att de hade problem med att få tag på ETA-verk under en period så nu är det lite blandat. Inget fel på Selitta dock.
De borde ju själv hålla reda på det men som konsument är nog enda chansen att öppna och kolla.Ah, okej. Tack! Så man vet helt enkelt inte om man inte öppnar den? Inte orolig för kvalitet, bara nyfiken på att veta
Tror också det Kan vara kul med ombyte ibland.Jag tror i alla fall att den blir kanon till din 50 Atmos, ser ut att vara väldigt bekväm också!
Jadu jag vet inte
Okej tack för input!
Det är det enda han har sett i svart också skrev han men som du säger så är det iaf en läcker länk även om det inte är orginal Squale, som då ska vara tillverkad av (?) ZRC om jag förstått allt rätt.
85$ ink frakt begär han. Rimligt? Jag har ingen koll
Ja det är ju synd om den rackarn!
Det är tyvärr inte mina utan jag blev erbjuden att köpa länken av en trevlig herre på instagram men kan såklart fråga om även boetten är till salu om du vill?
Så är det. Min 1521 har ETA men jag hade varit okej med Sellita också. Det är bra grejer. Sellita tillverkar komponenter och hela urverk åt ETA och har gjort det ganska länge innan de började tillverka urverk med egna namn som kopior på 2824 osv, när patenten gick ut.De borde ju själv hålla reda på det men som konsument är nog enda chansen att öppna och kolla.
Jepp, det är i princip exakt samma urverk. Jag har ett Selitta i min Sinn 104 och det tickar på precis som alla andra. Kvalitetsmässigt så är det säkert ingen skillnad skulle jag tro. Man får ju till och med en extra juvel med i Selitta.Så är det. Min 1521 har ETA men jag hade varit okej med Sellita också. Det är bra grejer. Sellita tillverkar komponenter och hela urverk åt ETA och har gjort det ganska länge innan de började tillverka urverk med egna namn som kopior på 2824 osv, när patenten gick ut.
Om ni själva hade fått regissera Squales reklam, hur hade ni gjort då? Jag hade nog försökt få till mer typ Le Grand Bleu-vibbar, och bara Andrea Bocelli som soundtrack.Ny fräsig video på Matic. De satsat på dramatiska reklamsnuttar i alla fall!
Jag hade nog försökt fånga lugnet i djupet snarare än en actionfylld scen med en segelbåt. Ska man ha lite historik i det så hade ju en fridykare som långsamt seglar neråt i djupet varit ett bättre tema för Matic.Om ni själva hade fått regissera Squales reklam, hur hade ni gjort då? Jag hade nog försökt få till mer typ Le Grand Bleu-vibbar, och bara Andrea Bocelli som soundtrack.
Ja precis, i automatmekanismen sitter en extra juvelJepp, det är i princip exakt samma urverk. Jag har ett Selitta i min Sinn 104 och det tickar på precis som alla andra. Kvalitetsmässigt så är det säkert ingen skillnad skulle jag tro. Man får ju till och med en extra juvel med i Selitta.
Klart att det hjälper! Var bättre på 70-talet när Waltham och Orient fullkomligt bombade urverken fulla med juveler. 100st någon?Ja precis, i automatmekanismen sitter en extra juvel
Om det hjälper eller inte vet jag inte men mer är alltid bättre eller?
Haha ja jävlar!Klart att det hjälper! Var bättre på 70-talet när Waltham och Orient fullkomligt bombade urverken fulla med juveler. 100st någon?
Absolut då gör jag det. Haha ja man kan ju hoppasJa tack, fråga gärna! Snygg länk, kanske kan du få den billigare om jag köper boetten
Absolut då gör jag det. Haha ja man kan ju hoppasJa tack, fråga gärna! Snygg länk, kanske kan du få den billigare om jag köper boetten