Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En jäkla massa mygg är det.Hoppas inte myggorna käkar upp dig där uppe @TobiasD Annars ser det härligt ut!
Inte bytt klocka på en vecka, kanske personligt rekord (på ett positivt sätt).
EwwEn jäkla massa mygg är det.
Djungeloljan funkar OK men man blir bannemig inte av med dem...
3 timmar från närmsta butik...Eww
Köp en packe cigg och rök som en borstbindare, enda sättet att bli av med de små monstrena
Vilken läckerbit du hittat Spännande att höra om någon vet något om den.Inte postat i denna tråd kom jag på. En gammal Squale som jag spontanköpte en sen GTG kväll. Den har fått rätt mycket handledstid senaste året. Svårt att hitta nån information på nätet så berätta gärna om ni vet något om modellen. Mest intresserad av årtal och vad den ursprungligen kom på för band/länk.
Det är väldigt svårt att säga med den modellen (och Squale generellt) men jag skulle säga 80-tal med tanke på att det är kvarts. Jag har inte sett något konsekvent när det gäller banden på dessa så jag skulle tro att det var lite olika. Den här modellen släpptes med NOS-delar och 2824-verk runt 2011-2012 också och då satt det Squales vanliga svarta gummi på. Vissa hade klassiska Squale-visare och andra hade Mercedes-visare. Det verkar inte så vanligt att vridringen är PVD som det är på din, de flesta som har PVD-boett har en guld- ellet stålfärgad vridring.Inte postat i denna tråd kom jag på. En gammal Squale som jag spontanköpte en sen GTG kväll. Den har fått rätt mycket handledstid senaste året. Svårt att hitta nån information på nätet så berätta gärna om ni vet något om modellen. Mest intresserad av årtal och vad den ursprungligen kom på för band/länk.
Intressant! Måste säga att jag föredrar pvd:ad vridning. Blir mycket tooligareDet är väldigt svårt att säga med den modellen (och Squale generellt) men jag skulle säga 80-tal med tanke på att det är kvarts. Jag har inte sett något konsekvent när det gäller banden på dessa så jag skulle tro att det var lite olika. Den här modellen släpptes med NOS-delar och 2824-verk runt 2011-2012 också och då satt det Squales vanliga svarta gummi på. Vissa hade klassiska Squale-visare och andra hade Mercedes-visare. Det verkar inte så vanligt att vridringen är PVD som det är på din, de flesta som har PVD-boett har en guld- ellet stålfärgad vridring.
Det är så trivsamt med Erikas MN. Just det där är nog den bästa kombinationen.1521 tillbaka på Erika's, det var längesen!
Jag också, det är riktigt snyggt. Har aldrig gillat den modellen tidigare för jag trodde att alla var guldfärgade och hade Mercedes-visare men den modellen du har är så jäkla rätt. Älskar vridringsinlägget också, det är så härligt med den upphöjda lumen!Intressant! Måste säga att jag föredrar pvd:ad vridning. Blir mycket tooligare
Ja, det är nog klockvärldens svar på pyjamas, haha.Det är så trivsamt med Erikas MN. Just det där är nog den bästa kombinationen.
Tveklöst! Gott om stretch.Ja, det är nog klockvärldens svar på pyjamas, haha.
den är så galet snyggGMT på armen idag.
Ja, de har verkligen lyckats med denna.den är så galet snygg
det tycker jag verkligenJa, de har verkligen lyckats med denna.
Köp en gmt så köper jag den av dig när du tröttnatdet tycker jag verkligen
Jag sitter just nu och funderar på ifall jag ska köpa en GMT Pepsi som jag hittat (som jag för övrigt tycker är skitsnygg, trotts att jag inte gillar lumed bezelz) eller ifall jag ska skaffa en SKX. Där är ju en viss pris skillnad och den kommer bli en beater, lutar mot Squalen i alla fall
Det är ju så olika klockor så svår fråga! Har du ingen beater så hade jag kört på det men SKX börjar bli gammal nu, finns roligare klockor för de pengarna.det tycker jag verkligen
Jag sitter just nu och funderar på ifall jag ska slå till på en GMT Pepsi som jag hittat (som jag för övrigt tycker är skitsnygg, trotts att jag inte riktigt gillar lumed bezelz) eller ifall jag ska skaffa en SKX. Där är ju en viss pris skillnad och den kommer bli en beater. Det lutar mot Squalen
Stenhårt! Jag tog min till Stjärnurmakarna när jag hade en 1521 på mesh. Var helt omöjligt att få upp sprintarna med de verktygen jag hadeHej Squale tråden,
Mitt mesh band hittades tillslut av posten i gtb...och postades separat till mig. Vilken lycka Nu skall de bara justeras. Vad är rådet kring att justera detta band? De sitter ju stenhårt i sprintarna.
Enklast är om du har något av nedan verktyg. Annars får du skapa/tillverka något liknande som gör att man kan ha länken på högkant och kan slå pinnen igenom på andra sidan.Hej Squale tråden,
Mitt mesh band hittades tillslut av posten i gtb...och postades separat till mig. Vilken lycka Nu skall de bara justeras. Vad är rådet kring att justera detta band? De sitter ju stenhårt i sprintarna.
Enklast är om du har något av nedan verktyg. Annars får du skapa/tillverka något liknande som gör att man kan ha länken på högkant och kan slå pinnen igenom på andra sidan.
https://www.bodyingcare.com/portal/en/kb/articles/resize-bracelet-pin-for-split-pin-bracelet-type
Skönt att det löste sig!Hej Squale tråden,