• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

GammelSquale på fjället
D9E212F1-9FFB-4988-AB42-E7CDEF2DB0EC.jpeg
1F36A65F-99C4-494F-82A7-9A26A9290189.jpeg

Inte postat i denna tråd kom jag på. En gammal Squale som jag spontanköpte en sen GTG kväll. Den har fått rätt mycket handledstid senaste året. Svårt att hitta nån information på nätet så berätta gärna om ni vet något om modellen. Mest intresserad av årtal och vad den ursprungligen kom på för band/länk.
IMG_20200419_141342_604.jpg
IMG_20200621_145713_288.jpg

Inte postat i denna tråd kom jag på. En gammal Squale som jag spontanköpte en sen GTG kväll. Den har fått rätt mycket handledstid senaste året. Svårt att hitta nån information på nätet så berätta gärna om ni vet något om modellen. Mest intresserad av årtal och vad den ursprungligen kom på för band/länk.
Vilken läckerbit du hittat :)Spännande att höra om någon vet något om den.

Det är väldigt svårt att säga med den modellen (och Squale generellt) men jag skulle säga 80-tal med tanke på att det är kvarts. Jag har inte sett något konsekvent när det gäller banden på dessa så jag skulle tro att det var lite olika. Den här modellen släpptes med NOS-delar och 2824-verk runt 2011-2012 också och då satt det Squales vanliga svarta gummi på. Vissa hade klassiska Squale-visare och andra hade Mercedes-visare. Det verkar inte så vanligt att vridringen är PVD som det är på din, de flesta som har PVD-boett har en guld- ellet stålfärgad vridring.
Squale20030302L.jpg

183969_61_attachment.jpg

Det är väldigt svårt att säga med den modellen (och Squale generellt) men jag skulle säga 80-tal med tanke på att det är kvarts. Jag har inte sett något konsekvent när det gäller banden på dessa så jag skulle tro att det var lite olika. Den här modellen släpptes med NOS-delar och 2824-verk runt 2011-2012 också och då satt det Squales vanliga svarta gummi på. Vissa hade klassiska Squale-visare och andra hade Mercedes-visare. Det verkar inte så vanligt att vridringen är PVD som det är på din, de flesta som har PVD-boett har en guld- ellet stålfärgad vridring.
Squale20030302L.jpg

183969_61_attachment.jpg
Intressant! Måste säga att jag föredrar pvd:ad vridning. Blir mycket tooligare :)

det tycker jag verkligen :)
Jag sitter just nu och funderar på ifall jag ska köpa en GMT Pepsi som jag hittat (som jag för övrigt tycker är skitsnygg, trotts att jag inte gillar lumed bezelz) eller ifall jag ska skaffa en SKX. Där är ju en viss pris skillnad och den kommer bli en beater, lutar mot Squalen i alla fall :p
Köp en gmt så köper jag den av dig när du tröttnat ;)

det tycker jag verkligen :)
Jag sitter just nu och funderar på ifall jag ska slå till på en GMT Pepsi som jag hittat (som jag för övrigt tycker är skitsnygg, trotts att jag inte riktigt gillar lumed bezelz) eller ifall jag ska skaffa en SKX. Där är ju en viss pris skillnad och den kommer bli en beater. Det lutar mot Squalen :p
Det är ju så olika klockor så svår fråga! Har du ingen beater så hade jag kört på det men SKX börjar bli gammal nu, finns roligare klockor för de pengarna. :)

Hej Squale tråden,
Mitt mesh band hittades tillslut av posten i gtb...och postades separat till mig. Vilken lycka :)Nu skall de bara justeras. Vad är rådet kring att justera detta band? De sitter ju stenhårt i sprintarna.
02019A58-946B-480D-9BE5-77FD10FE4603.jpeg
Stenhårt! Jag tog min till Stjärnurmakarna när jag hade en 1521 på mesh. Var helt omöjligt att få upp sprintarna med de verktygen jag hade :)

Hej Squale tråden,
Mitt mesh band hittades tillslut av posten i gtb...och postades separat till mig. Vilken lycka :)Nu skall de bara justeras. Vad är rådet kring att justera detta band? De sitter ju stenhårt i sprintarna.
02019A58-946B-480D-9BE5-77FD10FE4603.jpeg
Enklast är om du har något av nedan verktyg. Annars får du skapa/tillverka något liknande som gör att man kan ha länken på högkant och kan slå pinnen igenom på andra sidan.
https://www.bodyingcare.com/portal/en/kb/articles/resize-bracelet-pin-for-split-pin-bracelet-type
resize 1.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp