• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Otroligt nöjd med min Squale :)
Undrar om någon har ett Squalespänne i 20mm att sälja?
20200822_111157.jpg

det tycker jag verkligen :)
Jag sitter just nu och funderar på ifall jag ska slå till på en GMT Pepsi som jag hittat (som jag för övrigt tycker är skitsnygg, trotts att jag inte riktigt gillar lumed bezelz) eller ifall jag ska skaffa en SKX. Där är ju en viss pris skillnad och den kommer bli en beater. Det lutar mot Squalen :p
Svår jämförelse, ganska olika klockor. SKX känns som en riktig urbeater, pepsi gmt ser jag inte som en beater direkt.

Kul att du bestämt dig för en pepsi iaf, grattis!

Har mailat till båda adresser samt skickat en och annat snäll påminnelse, men har tyvärr inte fått något svar. Är de alltid så här sega, men svarar tillslut eller vad tror ni?

Mejla till [email protected] alternativt [email protected] och skriv vad du behöver. Kort och enkelt. Den adress du mejla till är bara en återförsäljare. Fin Squale i övrigt, hade gärna ägt en sån :)

Har inte du ytterligare en Bund? Längesen man såg bilder på den...:hungry:

jo, visst har jag det. Och tre andra squale. Men kört runt sommaren på 10st klockor. Så jag har haft den blåblå 60Atmos framme i juli och nu den svarta pvd Militaire. Hängt lite i några andra trådar här på KS. Övriga klockor är i bankfacket. Känns märkligt, men vant av mig med en hel hög av klockor. Bund kommer åka fram snart, blev sugen när jag så dagens bild. Mycket dykare i fokus:

287E9089-7A15-4D6F-BF85-FA70243513D4.jpeg

jo, visst har jag det. Och tre andra squale. Men kört runt sommaren på 10st klockor. Så jag har haft den blåblå 60Atmos framme i juli och nu den svarta pvd Militaire. Hängt lite i några andra trådar här på KS. Övriga klockor är i bankfacket. Känns märkligt, men vant av mig med en hel hög av klockor. Bund kommer åka fram snart, blev sugen när jag så dagens bild. Mycket dykare i fokus:

287E9089-7A15-4D6F-BF85-FA70243513D4.jpeg
Min herre har en mycket god smak. Var ligger detta bankfack mer specifikt :rolleyes: :D
Har själv 100% dykare i min lilla samling, inga konstigheter.

Om ni undrar varför 1521 FL inte kommit med på bild under resan är det för att jag lånade ut den till en av kompisarna som var med på resan :) Han gillade den!
Lite fler repor och så också, kul. Vill att den ska vara använd :)
Nu vill han köpa klocka. Rekommenderade Orient Mako då han inte ville spendera så mycket.

Om ni undrar varför 1521 FL inte kommit med på bild under resan är det för att jag lånade ut den till en av kompisarna som var med på resan :) Han gillade den!
Lite fler repor och så också, kul. Vill att den ska vara använd :)
Nu vill han köpa klocka. Rekommenderade Orient Mako då han inte ville spendera så mycket.
Rekommenderade du inte en skvalle? :)

Vintage som första klocka är inget jag rekommenderar. Men satan vad coolt det hade varit!
Äsch, det är ju kvarts. Lugnt med service och pajjar den så är det bara att trycka i ett ersättningsverk för en femhunka. Trycktesta och kör på bara. Den ser ju dessutom ut som en krigare så inget man gråter över om den får sig en repa.

Tillbaka
Topp