• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Klart att det hjälper! Var bättre på 70-talet när Waltham och Orient fullkomligt bombade urverken fulla med juveler. 100st någon? :D
826647-21e02fee8b88a7a9efbedd8cc2a11d6c.jpg

826652-b0ee338a12741d33178747f3f6c4ea97.jpg
Haha satan va fint!

Äntligen är den min, @MaBr ! :pirate: Det skulle vara riktigt kul att få veta mer om modellen om du eller någon annan sitter på mer info. Jag antar att det är någon typ av NOS med nytt verk men den är så otroligt crisp att det känns mer som att den precis har lämnat fabriken. Stort tack till @McNulty för en smidig affär! :happyhappy:

20200826_161719.jpg

Äntligen är den min, @MaBr ! :pirate: Det skulle vara riktigt kul att få veta mer om modellen om du eller någon annan sitter på mer info. Jag antar att det är någon typ av NOS med nytt verk men den är så otroligt crisp att det känns mer som att den precis har lämnat fabriken. Stort tack till @McNulty för en smidig affär! :happyhappy:

20200826_161719.jpg
Haha, härligt! :D Jag har ingen som helst historik på den men med tanke på att den faktiskt hade en tagg och att bandet är helt intorkat så skulle jag i alla fall gissa på att det är en gammal klocka. Den jag har är garanterat franken men den har ju också ett nyare band som inte är torrt som fnöske. Jag skulle för övrigt tro att den är från sent 80 eller tidigt 90. :)

20200826_161719.jpg
Grattis, fin kombo! :)

• Like
Reactions: HSK
Har spanat runt här i tråden ett tag och blivit riktigt sugen på att köpa en Squale. Om jag har förstått det rätt så är det 1521 som är den "klassiska" modellen? 1545 tycker jag också ser trevlig ut så jag velar lite fram och tillbaka men ska försöka ta ett beslut :) Vad föredrar ni för band, funkar både länk, läder och gummi?

Tillbaka
Topp