• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Ludger

Omega
Packade just upp den här, köpt här på forumet. Squalelådan expanderar
4B6F0CFE-6AB5-4280-8C14-B196679E0CCF.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Verkar som att Squale byter till safir i vridringsinlägget på flera 2002or, inte bara på den nya. För min del så tar jag hellre plast alla dagar i veckan men jag tror att det är rätt ur ett marknadsföringsperspektiv. :)
PSX_20200908_093356.jpg
Vågar man gissa att det kommer uppgraderas på andra modeller också? Jag välkomnar tilltaget iaf, känns fräscht.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jaja kalla det vad ni vill :p
Lite lustigt att man väljer 1521 som offer ändå, den är ju inte direkt oöverkomlig rent prismässigt i sitt original.
Lite OfT men dessvärre är inga märken fredade längre. Seiko har kopierats hur länge som helst och copagen kostar lika mycjet om inte mer. Sedan har även en del micro börjar göras copage på, ex. ChrWard. Finns det pengar att tjäna så kommer de att tillverkas.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Lite OfT men dessvärre är inga märken fredade längre. Seiko har kopierats hur länge som helst och copagen kostar lika mycjet om inte mer. Sedan har även en del micro börjar göras copage på, ex. ChrWard. Finns det pengar att tjäna så kommer de att tillverkas.
Sant sant. Känner dock spontant att Squale är aningens smalare märke än ovan nämnda men det betyder säkert ingenting i sammanhanget.
Nog om det, nu snackar vi riktiga Squales tycker jag :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem ett grått Borealis till 1521an idag. Tycker att det blev riktigt snyggt! :) Ser nu att det nästan ser svart ut på bilderna men det är typ mellangrå.

Tyvärr så blev jag väldigt besviken över hårdvaran som är mycket sämre än de tidigare banden jag köpt. Sämre finish och sen lider av samma problem som bandet jag fick hem från Singularstraps där "tungan" i spännet inte passar i hacket där den ska gå i för att låsa spännet så den glider runt ovanpå. Det var löst på några minuter med en fil men det var riktigt kass. Tråkigt när de höjer priserna med över 100kr och sen levererar sämre hårdvara. :shifty: Man kan se om det är det nya eller gamla spännet på att det nya bara har ett B på sig med på det gamla stod det Borealis.

För övrigt så var själva gummit precis lika bra som vanligt.
PSX_20200908_195204.jpg

PSX_20200908_195252.jpg

PSX_20200908_195309.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fick hem ett grått Borealis till 1521an idag. Tycker att det blev riktigt snyggt! :) Ser nu att det nästan ser svart ut på bilderna men det är typ mellangrå.

Tyvärr så blev jag väldigt besviken över hårdvaran som är mycket sämre än de tidigare banden jag köpt. Sämre finish och sen lider av samma problem som bandet jag fick hem från Singularstraps där "tungan" i spännet inte passar i hacket där den ska gå i för att låsa spännet så den glider runt ovanpå. Det var löst på några minuter med en fil men det var riktigt kass. Tråkigt när de höjer priserna med över 100kr och sen levererar sämre hårdvara. :shifty: Man kan se om det är det nya eller gamla spännet på att det nya bara har ett B på sig med på det gamla stod det Borealis.

För övrigt så var själva gummit precis lika bra som vanligt.
PSX_20200908_195204.jpg

PSX_20200908_195252.jpg

PSX_20200908_195309.jpg
Men du får ju tänka på att råvarupriset på gummi faktiskt har gått upp! :rolleyes::D
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Ingen ny info om meshen?:) @Zackrissonsur.se[/QUOTE
Var på om meshen här igår, fick då svar från Nelly att den kommer i November. Svara henne direkt att det kan inte stämma du sa mitten av September förra gången. Har dock inte fått svar på detta. Ser dock inte så just ut så hoppas hon skrev fel men stösta sannolikheten är ju November tyvärr
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Får hem ett exemplar imorgon, förutom att det är Pepsi så är det ceramic bezel. Hade en fundering om man skulle köra denna som en Passaround men känns som att intresset är ganska svalt på just denna
Det är ju inte alls något fel på modellen, den är jättefin, men vi hade nog väntat oss en ny modell. Men var det inte sapphire bezel? :)
 
Topp