• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Trevlig helg! :)

5313C3D6-FA66-4076-85AF-A77E2CD69F2D.jpeg
 

Heoh1977

Omega
2-Faktor
hmm, väldans tunt bandutbud på Squales hemsida. Någon som har handlat från Squales tyska dito på sistone?
Dåligt utbud på allt kul just nu. Inget av det jag vill ha finns i lager och de kan inte uppge när ngt är back in stock heller. Är det flytten eller corona som spökar?
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: v0n

johnz

Rolex
Fråga; har någon märkt ett litet ”spel” i bezeln på 1545an, att man kan trycka den neråt liiite liiite? Ett minimalt men förnimbart klick? Undrar om det är specifikt för min eller ”så det ska vara”. Har ingen annan klocka att jämföra med för tillfället.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Dåligt utbud på allt kul just nu. Inget av det jag vill ha finns i lager och de kan inte uppge när ngt är back in stock heller. Är det flytten eller corona som spökar?
Ja, ett (!) gummi i svart, hallå :confused: Vi får hoppas att det är en övergående fas, håller tummarna för att nytt flyttar in snart för det är minst sagt fattigt utbud.
Fråga; har någon märkt ett litet ”spel” i bezeln på 1545an, att man kan trycka den neråt liiite liiite? Ett minimalt men förnimbart klick? Undrar om det är specifikt för min eller ”så det ska vara”. Har ingen annan klocka att jämföra med för tillfället.
Vet inte om du moddade din själv men har sett själva konstruktionen som är aningens snurrig. Går att kapa en bit av den ena fjädern för att tajta till lite men annars är det inte så mycket man kan göra. Misstänker att din var ok innan modden?
 

johnz

Rolex
Ja, ett (!) gummi i svart, hallå :confused: Vi får hoppas att det är en övergående fas, håller tummarna för att nytt flyttar in snart för det är minst sagt fattigt utbud.

Vet inte om du moddade din själv men har sett själva konstruktionen som är aningens snurrig. Går att kapa en bit av den ena fjädern för att tajta till lite men annars är det inte så mycket man kan göra. Misstänker att din var ok innan modden?
Tror det men minns inte. Ingen biggie, men lämnade in den till en bra uris så frågar nästa gång jag har vägarna förbi. Tack!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja, alltså det gick ju bra men fortfarande den mest idiotiska konstruktion jag nånsin sett...
höll på att sticka knivar i ögongloberna ett tag men man får aldrig ge upp ;)
Ja det verkar vara en jäkla historia den där konstruktionen :woot: Trist på insert men blev ju bra ändå :) Det tråkiga när man pillar är när något går sönder. Så man får köpa nytt och vänta på delar. Och hitta var man ska beställa :sorry: Själv bytte jag lite ovetandes om konstruktionen insert på en Seiko sbbn007 Tuna idag. Men det gick bra :p Finns bild i köttiga tonfisk tråden ;)
Bild på Squale för topic :happyhappy:
IMG_20200910_194132.jpg
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lite OT men vet ju att ni har stenkoll ;)
Visst brukar gnomon vara riktigt snabba på att skicka ? Har beställt i helgen men inte fått mer än orderbekräftelse än.
Ser också att det jag beställt är slut i lager nu men det borde ju inte vara problemet då det fanns i lager då jag la beställningen? :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Lite OT men vet ju att ni har stenkoll ;)
Visst brukar gnomon vara riktigt snabba på att skicka ? Har beställt i helgen men inte fått mer än orderbekräftelse än.
Ser också att det jag beställt är slut i lager nu men det borde ju inte vara problemet då det fanns i lager då jag la beställningen? :)
Exakt, de brukar vara snabba på att skicka. Och i de fall jag beställt något som sedan tagit slut, har det precis som du säger inte varit några problem eftersom det fanns i lager vid tidpunkten för ordern. Mejla deras kundtjänst är mitt råd, är alltid hjälpsamma och snabba på att svara :)
 
Topp