• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Heoh1977

Omega
2-Faktor
Om jag inte orkar vänta på att Squale får fram polerade mesh till 50 atmos - vad bör jag köpa istället? Staib verkar ju schyssta men dyra. Är de värda priset de betingar?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur kan jag ha missat att testa den här kombinationen innan? :confused:
PSX_20200922_073005.jpg

PSX_20200922_073041.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Tack min vän. Märklig grej, gillade inte alls det blå gummit först men med rätt finish på spännet lyfte det nåt så in i bänken :confused:
Frän blå färg, Squale-ish blå typ?
Retro coolt det bandet :happyhappy: Klär dig :) Kul att du gillade den matta boetten med, har själv funderat på det innan men kändes som big No No av alla Squaleisar när det gäller 1521 :D
 

v0n

Patek
2-Faktor
Retro coolt det bandet :happyhappy: Klär dig :) Kul att du gillade den matta boetten med, har själv funderat på det innan men kändes som big No No av alla Squaleisar när det gäller 1521 :D
Ja, skäms en smula för jag har ju faktiskt varit skeptisk själv :bag:
Blev ju riktigt schysst! :)
Danke schön :)
Vet inte om du tänkt på det men det var rätt stor skillnad på "New Tropic" / "Super Tropic" eller vad man nu ska kalla dom :confused:
Det svarta som jag kallar Super är styvare och smalnar inte av lika mycket som New (18 vs 16 mm). Dessutom är det betydligt större stansade hål på Super.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, skäms en smula för jag har ju faktiskt varit skeptisk själv :bag:

Danke schön :)
Vet inte om du tänkt på det men det var rätt stor skillnad på "New Tropic" / "Super Tropic" eller vad man nu ska kalla dom :confused:
Det svarta som jag kallar Super är styvare och smalnar inte av lika mycket som New (18 vs 16 mm). Dessutom är det betydligt större stansade hål på Super.
Ja, det är rätt stor skillnad mellan dem men båda är bra på sitt sätt tycker jag. :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller med, föredrar nog New pga mjukheten och de snyggare keepersarna men Super blir nog också kanon efter lite användning, mer robust och tooligt på något vis.
Jag gillar Super på lite tyngre klockor som Matic och min vintage 50 Atmos medan New är bättre på vanliga 1521 och 1545. Jag gillar också utseendet på keepersarna på New men tycker att de flyttar sig lite för lätt.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Så ni tog en 1521 Fumoso och satte dit ett vridringsinlägg från en Onda? Akta så att ni inte jobbar ihjäl er... Undrar vad "new non-slip stainless steel bezel" innebär för den ser ut som den gamla eller? :confused:
PSX_20200924_081912.jpg

1521PROFDSS.png

PSX_20200924_081924.jpg
:facepalm: lite mer inspiration hade man hoppats på... Finns mycket gott i historielådan som de kan plocka fram. Att bara modda med existerande tavlor/vridningsinlägg får inga heja rop från mig :confused:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
:facepalm: lite mer inspiration hade man hoppats på... Finns mycket gott i historielådan som de kan plocka fram. Att bara modda med existerande tavlor/vridningsinlägg får inga heja rop från mig :confused:
Nej, det där kan vi lösa själv om vi vill ha olika kombinationer. Den enda nyheten var väl egentligen att låtsas-rocka-bandet nu finns i blått med röd söm.
 

johnz

Rolex
Så ni tog en 1521 Fumoso och satte dit ett vridringsinlägg från en Onda? Akta så att ni inte jobbar ihjäl er... Undrar vad "new non-slip stainless steel bezel" innebär för den ser ut som den gamla eller? :confused:
PSX_20200924_081912.jpg

1521PROFDSS.png

PSX_20200924_081924.jpg
Håller med. Men. Tycker ändå den här är bättre än de där superglittriga Ondorna vi fått på senare tid.
 
Topp