• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Hehe, snart fyra år ihop har lämnat sina ärr. Sagt det förut men kan ibland sakna det djupblåa i inlägget. Är ju typ mer åt det matta hållet och ger inte ifrån sig samma starka blå som innan; märks inte av så väl på bild dock :eek:
Min har ock börjat tappa sin lyster men det har också sin charm. :) Som du säger så syns det inte så tydligt på bild. Du får köpa ett blått safir-insert!

Kör rock n roll fredag, ha en fin helg tråden!
842BC440-618F-41F1-91F9-60DCEFC7C3C9.jpeg

Börjar tro att så är fallet...ack vad fel man kan ha ;)
Hmm...jag är fortfarande sugen på sunburstmodden trots att alla verkar avråda från det. :p Är det någon som vet vad man får ge för en tavla? Jag fick prisuppgift på 500kr för tavelbyte hos Zackrissons men vet inte riktigt om det är inklusive den nya tavlan eller bara för arbetet. Jag antar att det är monterat och klart men vad får man i så fall ge (mellan tumme och pekfinger) om man även vill behålla den gamla tavlan? ping @MaBr och alla andra Squalemoddare där ute. ;)

Hmm...jag är fortfarande sugen på sunburstmodden trots att alla verkar avråda från det. :p Är det någon som vet vad man får ge för en tavla? Jag fick prisuppgift på 500kr för tavelbyte hos Zackrissons men vet inte riktigt om det är inklusive den nya tavlan eller bara för arbetet. Jag antar att det är monterat och klart men vad får man i så fall ge (mellan tumme och pekfinger) om man även vill behålla den gamla tavlan? ping @MaBr och alla andra Squalemoddare där ute. ;)
En ny tavla kostar 800kr + frakt om du köper via Squale (ingen mellanhand)
5A3399EC-15E8-46F8-A1F3-5435A9371A98.jpeg

Äsch då, ingen som avråder. Tycker du ska köra på om du känner för det. Funkar det inte så är det väl bara att byta tillbaka tänker jag.
Vill du testa min så är det bara att hojta till, no worries :)

Inlägget gör sig jäkligt bra på bild iaf :)
Har det blekts av vanlig användning eller har klockan legat i solen eller nått?:p
Det har blekts av användning. Under somrarna har den använts väldigt frekvent, och även vid varma utlandsresor som blivit av :) Min gamla minutvisare är den som tagit mest stryk av solen. Den är nu ersatt av en ny fin orange, men såhär såg den ut under ett långt tag
F23193BF-6857-4B74-95F2-C2DC52B18C79.jpeg

Soft beskrivning också...

"I made it for me. I'm diving in it right now. Case 40 mm about excluding crown, revolving dial. Assembled with two seals above and below the glass fixed to screw to flywheel. 3mm seal under the new silicone back. Movement derivation eta 2824 completely overhauled and goes slightly forward because so I wanted it. It is not a rare piece, but unique: strap adapted by me undiscovered modified with loops on this model. The movement is totally overhauled and, having done it for me, the Moebius 9215 oil is in every tip of the wheels, the 9010 on the rubies and on stone and counter-stone of the barbell. 9215 on anchor rubies and thick fat on quick date snap system, on spool and crack and on every tip of the disc. Vintage vine crown dolphin coeva. For sea lovers. One piece. Glass slightly experienced as well as the crate, diving...

Don't bid if you're not sure, good auction...

"Moments of crisis are a constant..." "

Soft beskrivning också...

"I made it for me. I'm diving in it right now. Case 40 mm about excluding crown, revolving dial. Assembled with two seals above and below the glass fixed to screw to flywheel. 3mm seal under the new silicone back. Movement derivation eta 2824 completely overhauled and goes slightly forward because so I wanted it. It is not a rare piece, but unique: strap adapted by me undiscovered modified with loops on this model. The movement is totally overhauled and, having done it for me, the Moebius 9215 oil is in every tip of the wheels, the 9010 on the rubies and on stone and counter-stone of the barbell. 9215 on anchor rubies and thick fat on quick date snap system, on spool and crack and on every tip of the disc. Vintage vine crown dolphin coeva. For sea lovers. One piece. Glass slightly experienced as well as the crate, diving...

Don't bid if you're not sure, good auction...

"Moments of crisis are a constant..." "
Haha ja vad ska man säga.. :p
Körde du Google translate? Skrollade igenom annonsen men orkade inte ens läsa när jag såg att det var på spanska(?). :p

Tillbaka
Topp