Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det var oundvikligt. Tycker den ser trevligare ut än polkagrisen, ljusare nyans blå än förväntat vilket ser rätt schysst ut i mina ögon. Är dock fortfarande kluven (men nyfiken), hade gärna sett en helsvart variant också innan hiss eller dissTill ingens förvåning så finns nu Carbon i blått.
Jag är väldigt skeptisk till hela paketet om jag ska vara ärlig. Lumade eller målade markeringar på vridringsinlägget, vit lume och samt en helsvart boett så hade jag kunnat tänka mig den. Nu ser den ut som en cirkus.Ja, det var oundvikligt. Tycker den ser trevligare ut än polkagrisen, ljusare nyans blå än förväntat vilket ser rätt schysst ut i mina ögon. Är dock fortfarande kluven (men nyfiken), hade gärna sett en helsvart variant också innan hiss eller diss
Fattar vad du menar, vill bara inte dissa den innan man upplevt den live...jag gillar ju cirkus men kanske inte just denna föreställning om man säger såJag är väldigt skeptisk till hela paketet om jag ska vara ärlig. Lumade eller målade markeringar på vridringsinlägget, vit lume och samt en helsvart boett så hade jag kunnat tänka mig den. Nu ser den ut som en cirkus.
Rosa ränder och rosa lume kanske?Fattar vad du menar, vill bara inte dissa den innan man upplevt den live...jag gillar ju cirkus men kanske inte just denna föreställning om man säger så
Vad som helst inom denna skala så är jag nöjdRosa ränder och rosa lume kanske?
Den gula liknar tavla på 1521 full lume. Själv är jag en sucker för turkos så det hade jag gärna tagit. Men inte en randig...Vad som helst inom denna skala så är jag nöjd
Men en rutig går bra, visst?Den gula liknar tavla på 1521 full lume. Själv är jag en sucker för turkos så det hade jag gärna tagit. Men inte en randig...
Ja, eller prickig. En turkos med rosa prickar. Lovar att köpa en om Squale släpper det!Men en rutig går bra, visst?
Tack så mycket! Ja det var kul att någon kunde hjälpa migFan vad cool den är! Riktigt schyst att du fick iordning på den. Grattis!!
Det rycker allt lite i baguettenBildbomb!
Haha, bara lite?Det rycker allt lite i baguetten
Ja, det är sannerligen en fantastisk boett.Då blev man med Squale igen efter ett halvårs Squalelöshet. Mycket mycket trevlig är första intrycket. Bärs dessutom mindre än den faktiska storleken.
Grattis, riktigt bra. Tycker nog att det är den snyggaste MaticenDå blev man med Squale igen efter ett halvårs Squalelöshet. Mycket mycket trevlig är första intrycket. Bärs dessutom mindre än den faktiska storleken.
Ja, det är sannerligen en fantastisk boett.
Bra köp, och grattis
Tackar, tackar!!Grattis, riktigt bra. Tycker nog att det är den snyggaste Maticen
Du som är en av få som faktiskt har den blästrade varianten: vad tror du om att modda den med sunbursttavlan från den polerade?Mysbrallaband på här också
Tänkte faktiskt på det häromdagen, kommer ihåg att du nämnde det nån gång. Jag måste säga att jag gillar helheten på denna, allt är matt utan att bli platt om du fattar vad jag menar? Tror nog det hade sett märkligt ut med en sunbursttavla...tvärtom hade förmodligen upplevts mer balanserat, matt tavla i polerad boett men nu var det inte det som efterfrågadesDu som är en av få som faktiskt har den blästrade varianten: vad tror du om att modda den med sunbursttavlan från den polerade?
Precis som med mikros så är det svårt att bilda sig en uppfattning när det inte går att klämma, känna och jämföra (om man nu inte bor i GBG så klart). Jag var inne på att göra en sån modd i somras men även om projektet ligger på is för tillfället så finns tanken ändå kvar. Jag har jättesvårt för polerade boetter och vill gärna ha en blästrad men det känns som att den skulle upplevas som väldigt platt med matt tavla men det låter som att den kanske inte riktigt uppfattas så i verkligheten.Tänkte faktiskt på det häromdagen, kommer ihåg att du nämnde det nån gång. Jag måste säga att jag gillar helheten på denna, allt är matt utan att bli platt om du fattar vad jag menar? Tror nog det hade sett märkligt ut med en sunbursttavla...tvärtom hade förmodligen upplevts mer balanserat, matt tavla i polerad boett men nu var det inte det som efterfrågades
Tror det är färgen som gör att tavlan känns levande ändå (tillsammans med visarna). Har ju själv varit skeptisk till blästrat men denna ingick i ett byte så perfekt tillfälle att testa. Hade inga förväntningar alls och tänkte väl egentligen flippa men nu lutar det åt att behålla den, grymt fin klocka helt enkeltPrecis som med mikros så är det svårt att bilda sig en uppfattning när det inte går att klämma, känna och jämföra (om man nu inte bor i GBG så klart). Jag var inne på att göra en sån modd i somras men även om projektet ligger på is för tillfället så finns tanken ändå kvar. Jag har jättesvårt för polerade boetter och vill gärna ha en blästrad men det känns som att den skulle upplevas som väldigt platt med matt tavla men det låter som att den kanske inte riktigt uppfattas så i verkligheten.
Jag försökte att göra några extremt amatörmässiga ihopklipp baserat på produktbilder för att visualisera resultatet men om vi har någon här i tråden som är en jävel på bildredigering så får ni jättegärna knåpa ihop en mockup av den blästrade modellen med sunbursttavlan från den polerade. Resultatet kanske ser för jävligt ut men då kan vi ju i alla fall avfärda den modden och slippa ligga sömnlösa om nätterna.
Älskar patinan på din, den är riktigt mysig.Används inte lika frekvent längre, men nu under kvällen fick det ändras.
Hehe, snart fyra år ihop har lämnat sina ärr. Sagt det förut men kan ibland sakna det djupblåa i inlägget. Är ju typ mer åt det matta hållet och ger inte ifrån sig samma starka blå som innan; märks inte av så väl på bild dockÄlskar patinan på din, den är riktigt mysig.