• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller med. Men. Tycker ändå den här är bättre än de där superglittriga Ondorna vi fått på senare tid.
Jag håller inte riktigt med men det är personlig preferens, älskar ju den Rosa och speciellt den som @Von har moddat. Man kan tycka vad man vill om Onda men den serien är mer ett smycke där läsbarhet inte spelar någon roll och ju mer bling desto bättre typ. Att sätta vridringsinlägget från en Onda som är helt oläsbart på Professional-modellerna är helt fel i mina ögon. Då får de faktiskt ta bort Professional från tavlan också för ingen seriös dykare skulle använda den där.
 

johnz

Rolex
Jag håller inte riktigt med men det är personlig preferens, älskar ju den Rosa och speciellt den som @Von har moddat. Man kan tycka vad man vill om Onda men den serien är mer ett smycke där läsbarhet inte spelar någon roll och ju mer bling desto bättre typ. Att sätta vridringsinlägget från en Onda som är helt oläsbart på Professional-modellerna är helt fel i mina ögon. Då får de faktiskt ta bort Professional från tavlan också för ingen seriös dykare skulle använda den där.
Sant, bra poäng med oproffsigt vridningsinlägg.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Nu fick jag äntligen testa Squale Pepsi :)
142FD9EC-A9FC-4360-90D9-C965B931AC37.jpeg
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Då ni alltid är snabbare än mig så är 1521 Blue Ray redan omskriven i tråden. Själv gillar jag den skarpt, men har också en förkärlek till lite bling, tycker den blir riktigt coolt till kostym eller kavaj:) Pris 8100.- med koden all25 Vem blir först att prova? Klockor är på väg hem och så snabbt vi har fått den kommer jag skicka ut lite eget tagna bilder
https://zackrissonsur.se/produkt/1521-blue-ray/
1521PROFDSS.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag håller inte riktigt med men det är personlig preferens, älskar ju den Rosa och speciellt den som @Von har moddat. Man kan tycka vad man vill om Onda men den serien är mer ett smycke där läsbarhet inte spelar någon roll och ju mer bling desto bättre typ. Att sätta vridringsinlägget från en Onda som är helt oläsbart på Professional-modellerna är helt fel i mina ögon. Då får de faktiskt ta bort Professional från tavlan också för ingen seriös dykare skulle använda den där.
Ja, har väl egentligen inte så mycket att tillägga. Olika smak och tycken såklart, men att jag bytte vridringsinlägg på min Onda var inte bara för syns skull. Att man nu väljer att göra precis tvärtom på en produktionsmodell blir bara konstigt och spretigt.

Tror Squale försöker locka in en ny målgrupp, det är väl ok om man samtidigt kunde göra inbitna fans belåtna (vilket inte lyckas så bra :hilarious: ).
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, har väl egentligen inte så mycket att tillägga. Olika smak och tycken såklart, men att jag bytte vridringsinlägg på min Onda var inte bara för syns skull. Att man nu väljer att göra precis tvärtom på en produktionsmodell blir bara konstigt och spretigt.

Tror Squale försöker locka in en ny målgrupp, det är väl ok om man samtidigt kunde göra inbitna fans belåtna (vilket inte lyckas så bra :hilarious: ).
Jag har inget emot att de har olika serier på samma modell men då får de faktiskt se till att separera dem... :confused:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Precis, ju mer klockor desto bättre men tydligheten har en del att önska. Positivt att det faktiskt släpps modeller var och varannan vecka just nu, det hör inte till vanligheterna :)
Detta vill jag nog inte kalla för en ny modell men jag håller med dig. Jag trodde att de skulle vänta med sånt till WOI som är i helgen men så var det tydligen inte. :)
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Hur går det med dem polerade 1521 meshbanden? :)
Riktigt dåligt, vet inte vad de håller på med, blev lovad september men nu när jag frågar säger dem november, skickar över mailet till dem där de sagt september men de svarar bara att det var ett missförstånd. Själva säljer de alla klockor med de matta istället, vi kan fortfarande polera om någon önskar annars är det tyvärr november som gäller
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Så ni tog en 1521 Fumoso och satte dit ett vridringsinlägg från en Onda? Akta så att ni inte jobbar ihjäl er... Undrar vad "new non-slip stainless steel bezel" innebär för den ser ut som den gamla eller? :confused:
PSX_20200924_081912.jpg

1521PROFDSS.png

PSX_20200924_081924.jpg

Jag håller inte riktigt med men det är personlig preferens, älskar ju den Rosa och speciellt den som @Von har moddat. Man kan tycka vad man vill om Onda men den serien är mer ett smycke där läsbarhet inte spelar någon roll och ju mer bling desto bättre typ. Att sätta vridringsinlägget från en Onda som är helt oläsbart på Professional-modellerna är helt fel i mina ögon. Då får de faktiskt ta bort Professional från tavlan också för ingen seriös dykare skulle använda den där.

Håller med om kritiken men gillar den skapt trotts det.
Jag är rätt så oprofessionell (särskild om jag skulle försöka dyka), så det kan vara förklarningen :)
Gillade min Onda jag hade tidigare mycket.
Eller så har jag bara en fetisch för rostfri bezel.... Inget medvetet val men ser att det är mest frekventa bezelfärgen i lådan.

EOEu4bhCnP2-PtRF1RVjHDlLGdFUcs_kr8cjfbRDe5spNchi3bG4lq9QuWN4jzL1cwYfT1NPRrcXZ3eLPQVUXigJIs-fDdfw-V3mo9NpHU-rRZeEMY3uo2ndsTkFVbUM_cDpMkhWSci7TzKrv1IrYXPS7Q3HoKuCIkojOxWT23nUna4K20SqMuJ-zHJYYIllGFb9zt57_0gVJAdfJ_IbfQzN8ow3v-lUSUV3AwWgAA7pdWJ7e6ANeYunOoggmnSn_IDED5OniMVb0ewwII7CXKK7TRrz0CTDGP1CYfspQ8onEUs1k1LmgemH5YcGltlxMbRgspusXsJ10HRLvpg4YElrwDjuH8wWHJPgGNmdrKCrTVm5bQNJm6cMcBnOY3N53xeD--yN3-Pu3RpqxCTEkYKKhnuuUeKc1CfbuLNS_jToX6NrkrWkkjNX7WiXxHwghwApO2U8olYlrm4xVzcyaMVMkumjk2YOjXUJYlmLTjjR32uwriNE-4o_dhHph5HSvkEQWuK-EXjdMAN6bq3rtbQscwlxXqPjXAs1GFfdHfDDfgmEh9Km4fk7c6vw-xT0t-fRWwqj8ZNMmEtvQh4UzJefCbKkEURZQ0lsvH7ZlAh-RG1Tp9FMVeQkGUOaukmMFPkjNh8eE2Ll-P-soVjGSZ4NodMkSZYxBGVBWkagsyU1Ff8BnTIOWAFPBxkhOGs=w1070-h903-no
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ny nyans på fumen ser du väl...och ny greppvänlig vridring, ett jäkla grepp i den har jag hört :woot:
Kanske det bjuds på en riktig ny modell på WOI, vem vet.
Är det verkligen det eller blir man bara lurad av att det är lite annat ljus? :confused: Jag är sjukt nyfiken vad den där greppvänliga bezeln innebär, ska fråga dem! Jag hoppas verkligen att de släpper något riktigt bra på WOI men det finns en risk för att det inte blir något alls.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Håller med om kritiken men gillar den skapt trotts det.
Jag är rätt så oprofessionell (särskild om jag skulle försöka dyka), så det kan vara förklarningen :)
Gillade min Onda jag hade tidigare mycket.
Eller så har jag bara en fetisch för rostfri bezel.... Inget medvetet val men ser att det är mest frekventa bezelfärgen i lådan.

EOEu4bhCnP2-PtRF1RVjHDlLGdFUcs_kr8cjfbRDe5spNchi3bG4lq9QuWN4jzL1cwYfT1NPRrcXZ3eLPQVUXigJIs-fDdfw-V3mo9NpHU-rRZeEMY3uo2ndsTkFVbUM_cDpMkhWSci7TzKrv1IrYXPS7Q3HoKuCIkojOxWT23nUna4K20SqMuJ-zHJYYIllGFb9zt57_0gVJAdfJ_IbfQzN8ow3v-lUSUV3AwWgAA7pdWJ7e6ANeYunOoggmnSn_IDED5OniMVb0ewwII7CXKK7TRrz0CTDGP1CYfspQ8onEUs1k1LmgemH5YcGltlxMbRgspusXsJ10HRLvpg4YElrwDjuH8wWHJPgGNmdrKCrTVm5bQNJm6cMcBnOY3N53xeD--yN3-Pu3RpqxCTEkYKKhnuuUeKc1CfbuLNS_jToX6NrkrWkkjNX7WiXxHwghwApO2U8olYlrm4xVzcyaMVMkumjk2YOjXUJYlmLTjjR32uwriNE-4o_dhHph5HSvkEQWuK-EXjdMAN6bq3rtbQscwlxXqPjXAs1GFfdHfDDfgmEh9Km4fk7c6vw-xT0t-fRWwqj8ZNMmEtvQh4UzJefCbKkEURZQ0lsvH7ZlAh-RG1Tp9FMVeQkGUOaukmMFPkjNh8eE2Ll-P-soVjGSZ4NodMkSZYxBGVBWkagsyU1Ff8BnTIOWAFPBxkhOGs=w1070-h903-no
Alltså, jag har absolut inget emot stål/aluinlägg men Ondainlägget är faktiskt helt oläsbar under ytan #confirmed.
Den enda som är sämre för dykning i din låda är ju Bratten som kanske inte heller direkt förknippas med undervattensäventyr. Resten har bra kontrast med svarta markeringar och så :).

Gillar bara inte att Squale börjar paja det seriösare dykararvet med Rolexdetaljer som redan finns i den egna 1545-serien (som dom själva inte vill veta av)... skev dubbelmoral så det skriker om det imo.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Är det verkligen det eller blir man bara lurad av att det är lite annat ljus? :confused: Jag är sjukt nyfiken vad den där greppvänliga bezeln innebär, ska fråga dem! Jag hoppas verkligen att de släpper något riktigt bra på WOI men det finns en risk för att det inte blir något alls.
Ingen aning, ser ljusare ut men kan mycket väl vara som du säger :confused:
Ställer mig på förväntansnivå noll tills vidare. Tippar på att det hajpas upp ordentligt först om någon "riktigt" nyhet skulle presenteras.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ingen aning, ser ljusare ut men kan mycket väl vara som du säger :confused:
Ställer mig på förväntansnivå noll tills vidare. Tippar på att det hajpas upp ordentligt först om någon "riktigt" nyhet skulle presenteras.
Vi får väl se hur den ser ut när @Zackrissonsur.se får hem den men jag skulle tro att det är samma tavla som Fumoso. WOI är ju på lördag-söndag den här veckan så vi håller tummarna för att den blir något kul!
 
  • Like
Reactions: v0n

TotteH

Patek
2-Faktor
Ruskigt bra kombos båda två och särskilt det blå! Är det ett originalband? :)

Själv har man varit ute och rastat baby shark. Jag trodde att ett grönt canvas skulle bli kanon ihop med PVDn men nu känns det lite mer tveksamt.

20200924_122550.jpg
Ser jättebra ut men du kanske inte är i mood för det just nu? :) Byt band och sätt tillbaka det vid ett annat tillfälle :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ruskigt bra kombos båda två och särskilt det blå! Är det ett originalband? :)

Själv har man varit ute och rastat baby shark. Jag trodde att ett grönt canvas skulle bli kanon ihop med PVDn men nu känns det lite mer tveksamt.

20200924_122550.jpg
Tack tack :) Ja, det är original som kom med 1521orna för några år sedan, väldigt komfortabelt.

Hade lätt kört något mer färgglatt till den tröjan men jag är ju också ett modelejon av rang :angel:
Närå, tycker det ser schysst ut faktiskt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack tack :) Ja, det är original som kom med 1521orna för några år sedan, väldigt komfortabelt.

Hade lätt kört något mer färgglatt till den tröjan men jag är ju också ett modelejon av rang :angel:
Närå, tycker det ser schysst ut faktiskt.
Haha! Jag tar tacksamt emot tips på passande 18mm. Resten av outfiten bestod av gula strumpor, gul t-shirt och rosasvarta skor så jag är inte den som är rädd för lite färg. :cool:
 
Topp