• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

6855D319-EE39-4860-94D4-F5DE1AAA2939.jpeg

Kan knappt bärga mig längre att få slänga på denna på meshet :hungry:

Ping @Zackrissonsur.se (eller vart tog ni vägen?)

Hej alla,

Är relativt ny inom klockor och tittar på att investera i min första Squale. Har en liten fundering här kring en polerad Ocean med läderband. Under dessa två länkar så verkar de onekligen ha olika sorters referensnummer. Är det någon av er som möjligtvis vet vad det beror på/vad skillnaderna är mellan de två modellerna? De ser onekligen ut att vara väääääldigt lika.

All hjälp uppskattas!

Hej alla,

Är relativt ny inom klockor och tittar på att investera i min första Squale. Har en liten fundering här kring en polerad Ocean med läderband. Under dessa två länkar så verkar de onekligen ha olika sorters referensnummer. Är det någon av er som möjligtvis vet vad det beror på/vad skillnaderna är mellan de två modellerna? De ser onekligen ut att vara väääääldigt lika.

All hjälp uppskattas!
Problemet är att Squale själv inte har några riktiga referensnummer så alla återförsäljare och hemsidor hittar på sina egna nummer. Jämför man t.ex. Zackrissons, Gnomon och Squale.de så kommer det att stå olika på de flesta modellerna trots att det är samma klocka. Väldigt förvirrande men välkommen in i Squale-världen, det finns ingen logik här. :hilarious:

Jag tycker att det är stor skillnad men sen har jag rätt klen handled också. :rolleyes: Framförallt så är det tyngden som gör skillnad.
Ja du är ganska klen, håller med 😜 Närå, det är tyngden som du nämner som skiljer mest men med rätt band tycker jag t.o.m Matic bärs bättre.
Upplever det som 1521 ligger "plattare"på min handled, positivt eller negativt får man bedöma själv.

Ja du är ganska klen, håller med 😜 Närå, det är tyngden som du nämner som skiljer mest men med rätt band tycker jag t.o.m Matic bärs bättre.
Upplever det som 1521 ligger "plattare"på min handled, positivt eller negativt får man bedöma själv.
Hehe, det är ändå nära sanningen. ;) Jag upplever också att 1521 sitter lägre eller plattare men för mig är det helt klart en fördel. Man får helt enkelt testa sig fram! ☺️

Problemet är att Squale själv inte har några riktiga referensnummer så alla återförsäljare och hemsidor hittar på sina egna nummer. Jämför man t.ex. Zackrissons, Gnomon och Squale.de så kommer det att stå olika på de flesta modellerna trots att det är samma klocka. Väldigt förvirrande men välkommen in i Squale-världen, det finns ingen logik här. :hilarious:
Ahhh! Jag förstår. :) Stort tack för svar!

Får vi kanske se lite bilder idag? :D Är sugen på en jag med!
Hade mina förhoppningar men vet inte när den kommer. Skickat med Schenker och jag har inte fått något försändelse ID utan kan bara följa paketet via Schenkers egna spårning. Fattar inte varför människan inte bokat frakten via Tradera. Både billigare och alltid försäkrat.

Men självklart kommer det bilder när den landat 😊

Hade mina förhoppningar men vet inte när den kommer. Skickat med Schenker och jag har inte fått något försändelse ID utan kan bara följa paketet via Schenkers egna spårning. Fattar inte varför människan inte bokat frakten via Tradera. Både billigare och alltid försäkrat.

Men självklart kommer det bilder när den landat 😊
Ja det var ju kanske dumt men håller tummarna på att det kommer snart då 😊

Tillbaka
Topp