En sjukdom jag har Nej men vissa klockor är mer sällsynta och ibland försöker jag kolla lite vad klockan ifråga har sålts för förut och kommer ifrån Kan vara bra att vetaGrattis till inköpet
Gillar att ni håller koll på kedjan handledssvågrar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En sjukdom jag har Nej men vissa klockor är mer sällsynta och ibland försöker jag kolla lite vad klockan ifråga har sålts för förut och kommer ifrån Kan vara bra att vetaGrattis till inköpet
Gillar att ni håller koll på kedjan handledssvågrar
Jäkligt bra på vitt också!
Kan knappt bärga mig längre att få slänga på denna på meshet
Ping @Zackrissonsur.se (eller vart tog ni vägen?)
Håller med @johnz, ser riktigt grym ut på det vita gummit!
Svinbra!Jäkligt bra på vitt också!
Indeed. Gäller att veta vart man hämtar inspiration
Grymt fin! Älskar skicket på den, stenhårt.Dagens nyförvärv!
MagiskDagens nyförvärv!
Grymt!Dagens nyförvärv!
Dagens nyförvärv!
Bra hugget! Var det något tjall på quartz-verket och kronan? Minns att auktionstexten var lite oklar kring det.Dagens nyförvärv!
Det bandet passar fasen på allt. Har bara ett kvar och det har börjat spricka Får man fråga var du fick tag på ditt?
Problemet är att Squale själv inte har några riktiga referensnummer så alla återförsäljare och hemsidor hittar på sina egna nummer. Jämför man t.ex. Zackrissons, Gnomon och Squale.de så kommer det att stå olika på de flesta modellerna trots att det är samma klocka. Väldigt förvirrande men välkommen in i Squale-världen, det finns ingen logik här.Hej alla,
Är relativt ny inom klockor och tittar på att investera i min första Squale. Har en liten fundering här kring en polerad Ocean med läderband. Under dessa två länkar så verkar de onekligen ha olika sorters referensnummer. Är det någon av er som möjligtvis vet vad det beror på/vad skillnaderna är mellan de två modellerna? De ser onekligen ut att vara väääääldigt lika.
Squale 1521 Ocean Leather | Squale Official Website
www.squale.ch1521 Ocean - Squale Nordic
Modell: Squale 1521 Ocean Tillverkare: Squale Serie: 1521 Typ: Herrklocka, Dress / Sportmodell Diameter: Ø 42 mm Boett: Polerat stål Baksida boett: Solid Armband: Ljusbrunt läder Urtavla: Blå med…squalenordic.com
All hjälp uppskattas!
Lite svårt att ställa datum!Bra hugget! Var det något tjall på quartz-verket och kronan? Minns att auktionstexten var lite oklar kring det.
Den bärs betydligt mycket lättare och mindre tycker jag. 60 Atmos är en riktig klump på armen jämfört med 1521.Hur bär sig 1521 mot 60 atmos? Har en 60 som känns för stor, så har den aldrig på mig.
Ja en svart eller blå 1521 hade nog varit ett bättre val. Seiko 62MAS ligger också bra tillDen bärs betydligt mycket lättare och mindre tycker jag. 60 Atmos är en riktig klump på armen jämfört med 1521.
...så, fixade till din post lite ingen orsak.Ja en svart eller blå 1521 hade nog varit ett bättre val. Köpa båda två ligger bra till
Tycker inte det är så radikal skillnad faktiskt men det kanske har med storlek på handled att göra också.Den bärs betydligt mycket lättare och mindre tycker jag. 60 Atmos är en riktig klump på armen jämfört med 1521.
Jag tycker att det är stor skillnad men sen har jag rätt klen handled också. Framförallt så är det tyngden som gör skillnad.Tycker inte det är så radikal skillnad faktiskt men det kanske har med storlek på handled att göra också.
Ja du är ganska klen, håller med Närå, det är tyngden som du nämner som skiljer mest men med rätt band tycker jag t.o.m Matic bärs bättre.Jag tycker att det är stor skillnad men sen har jag rätt klen handled också. Framförallt så är det tyngden som gör skillnad.
Hehe, det är ändå nära sanningen. Jag upplever också att 1521 sitter lägre eller plattare men för mig är det helt klart en fördel. Man får helt enkelt testa sig fram!Ja du är ganska klen, håller med Närå, det är tyngden som du nämner som skiljer mest men med rätt band tycker jag t.o.m Matic bärs bättre.
Upplever det som 1521 ligger "plattare"på min handled, positivt eller negativt får man bedöma själv.
Ahhh! Jag förstår. Stort tack för svar!Problemet är att Squale själv inte har några riktiga referensnummer så alla återförsäljare och hemsidor hittar på sina egna nummer. Jämför man t.ex. Zackrissons, Gnomon och Squale.de så kommer det att stå olika på de flesta modellerna trots att det är samma klocka. Väldigt förvirrande men välkommen in i Squale-världen, det finns ingen logik här.
Ja vore helt klart bästa lösningen...så, fixade till din post lite ingen orsak.
Får vi kanske se lite bilder idag? Är sugen på en jag med!
Hade mina förhoppningar men vet inte när den kommer. Skickat med Schenker och jag har inte fått något försändelse ID utan kan bara följa paketet via Schenkers egna spårning. Fattar inte varför människan inte bokat frakten via Tradera. Både billigare och alltid försäkrat.Får vi kanske se lite bilder idag? Är sugen på en jag med!
Ja det var ju kanske dumt men håller tummarna på att det kommer snart dåHade mina förhoppningar men vet inte när den kommer. Skickat med Schenker och jag har inte fått något försändelse ID utan kan bara följa paketet via Schenkers egna spårning. Fattar inte varför människan inte bokat frakten via Tradera. Både billigare och alltid försäkrat.
Men självklart kommer det bilder när den landat