• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ja vore helt klart bästa lösningen :D

Har inga "The rock" armar direkt.. Så ska nog hålla mig till lite mindre klockor i framtiden.
Så jävla synd.. Kan dom inte göra en mindre version med kupat glas och bakelit bezel till oss med pinn-armar.
Hehe
Alltså, jag håller helt med. Många som önskar mindre storlekar med kupat glas likt gamla Masters och dylikt. Vi håller tummar och tår att det kommer en vacker dag 😊

Trevligt att vara här
IMG_20201013_175733-01.jpeg

Sugen på en blå 1521 (och kanske då främst på ljusbrunt läder), men till den stora frågan:

Borstade varianten eller den blankpolerade????
Den eviga frågan 😉 Båda är skitbra så det är helt upp till din smak.
Borstade är egentligen blästrad och helt matt men skulle nog säga att den varianten skulle funka bättre på ljusare läder, lite tooligare liksom.
Har inte haft just den blå i polerat men här en liten jämförelse med en annan polerad 1521 om det kan hjälpa.
tYj0u4r.jpg

mPpXQON.jpg

Det är ju exakt den vi snackade om typ förra året som bara försvann, tror jag? Typiskt att klockkontot gapar tomt, annars hade jag köpt den på studs 🦈
Ja, jag tyckte att jag kände igen den. Har för mig att det var en shady säljare då men den här ser reko ut. Ser fantastiskt fin ut i alla fall.

Denna är väl ny? T183BL
Blå/svart karbon på Long Island Watch.
Inte mycket mera attraktiv än den röda varianten tyvärr.
Dock hyfsad unik och det är alltid positivt på något sätt

1602743876270.png

1602744135486.png

Du vet vad svaret är. Köööööp! Blir nog svårt att hitta ett bättre ex för det priset. :angel:
Ja, om den nu stannar vid det priset, jobbigt auktionsformat. Hoppas många budar så man slipper tänka 🙄
Förresten var det väldigt dumt av dig att hetsa på det här viset när jag precis kravlat mig upp ur vintageträsket igen 😉

Ja, om den nu stannar vid det priset, jobbigt auktionsformat. Hoppas många budar så man slipper tänka 🙄
Förresten var det väldigt dumt av dig att hetsa på det här viset när jag precis kravlat mig upp ur vintageträsket igen 😉
Oj, jag missade att det var auktion. Märkligt att man börjar så högt då. :confused: Hehe, skyll dig själv om du hänger här. ;)

Den eviga frågan 😉 Båda är skitbra så det är helt upp till din smak.
Borstade är egentligen blästrad och helt matt men skulle nog säga att den varianten skulle funka bättre på ljusare läder, lite tooligare liksom.
Har inte haft just den blå i polerat men här en liten jämförelse med en annan polerad 1521 om det kan hjälpa.
tYj0u4r.jpg

mPpXQON.jpg
Såg detta svar nu! Hur kunde jag missa?! Många tack för jämförelsebilderna. Landade faktiskt i att det är den polerade som jag tänker passar mig absolut bäst, så slog till på den! :)

Japp, skyll mig själv är mitt motto men lika glad är jag för det 😁
Har t.o.m slutat tråla bukten och dylikt varje dag vilket ändå är ganska befriande, det är tur du kan det ansvaret nu då 😘
Jag borde sluta kolla såna sidor för jag har satt köpstopp fram till nyår. :bag: Oh well, det är ju kul att plåga sig själv....

Tillbaka
Topp