• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

HSK

Patek
2-Faktor
Kvällens Squaaa-le 🤌🤌🤌

20201119_183444.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Visst är det? 😁

Åh, blir alldeles varm inombords 🤗
Tolkar det som att hon gillade den?
(och ett utmärkt sätt att komma runt köpstoppet din gamla lurifax 😂)
Hon tycker att den är fantastisk. Dessutom gillade hon Millefori-bandet vilket var väldigt otippat för hon kör länk eller läder på allt i vanliga fall. 😊 Vadå komma runt köpstoppet..? Jag är oskyldig! 😮

Så underbar paketöppning ❤️
Tack! 😊
A match made in heaven! 😍
Minst sagt! 😁
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
50 ATMOS Forza - Ltd Ed 30pcs



Hallå, vadå ”forza”?! Det där är ju en Sweden edition från @Zackrissonsur.se. Ser ju vem helst! 😁

Släpp sargen och kom in i matchen, Gnomon! Snacka om pucktvåa 😉😂
 

Pelleblue

Omega
Squale har bra kvalitet för pengarna och osar Italienskt ego..Dock så satt en made in china klistermärke på min caseback vilket jag konfronterade dem med och de sade att det var ett misstag i deras verkstad.. Jag tror dock att caseback tillverkas i china och leblas om hos dem. Annars är jag supernöjd.
 

Bilagor

  • IMG_2266.JPG
    IMG_2266.JPG
    368.9 KB · Visningar: 10

TotteH

Patek
2-Faktor
Squale har bra kvalitet för pengarna och osar Italienskt ego..Dock så satt en made in china klistermärke på min caseback vilket jag konfronterade dem med och de sade att det var ett misstag i deras verkstad.. Jag tror dock att caseback tillverkas i china och leblas om hos dem. Annars är jag supernöjd.
Det där är min klocka och bilden du lagt upp är tagen från Tradera.
Edit: Jag har samma bild eftersom jag sparade den efter att jag vunnit auktionen.
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Nu snackar vi, 1545 PVD TT! :wideyed: Rätt coolt med blank boett också, kanske den ultimata 1545an. 😎 Någon som har sett den här modellen tidigare?
Ebay
PSX_20201123_185049.jpg
PSX_20201123_185032.jpg
PSX_20201123_185023.jpg
PSX_20201123_185015.jpg
Inte sett innan heller så har ingen aning. Det går dock inte att få PVD blank på det där viset mig veterligen, utan den är väl snarare DLC behandlad...eller i värsta fall spraylackerad av en glad italienare 😱 Tror tyvärr på det sistnämnda då man ser stålet igenom på baksida bandhorn?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snygg! Klart bättre med klassiska Squale visare än mercedesvisare :) Såg dock att @Zackrissonsur.se har slutat sälja 1545 :(
Jag tror att de är slutsålda nu, var ju NOS alltihop och de har varit rätt populära det senaste året. Såg mycket bra ut med vanliga visare!
Inte sett innan heller så har ingen aning. Det går dock inte att få PVD blank på det där viset mig veterligen, utan den är väl snarare DLC behandlad...eller i värsta fall spraylackerad av en glad italienare 😱 Tror tyvärr på det sistnämnda då man ser stålet igenom på baksida bandhorn?
Njaaa, i så fall är det väldigt snyggt målat. Jag är inte så säker på att det är stålet som syns igenom, jag tror att det är reflektioner. Kolla tex bandhornet på dessa bilderna där det ser ut att vara slitet på den ena men inte på den andra.
Screenshot_20201123-205257.jpg
Screenshot_20201123-205247.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag tror att de är slutsålda nu, var ju NOS alltihop och de har varit rätt populära det senaste året. Såg mycket bra ut med vanliga visare!

Njaaa, i så fall är det väldigt snyggt målat. Jag är inte så säker på att det är stålet som syns igenom, jag tror att det är reflektioner. Kolla tex bandhornet på dessa bilderna där det ser ut att vara slitet på den ena men inte på den andra.
Screenshot_20201123-205257.jpg
Screenshot_20201123-205247.jpg
Kan givetvis vara så, tänker bara högt 🙂
Tycker dock fortfarande det är skumt när ett helt okänt exemplar dyker upp från ingenstans 🙄
 

v0n

Patek
2-Faktor
Inte helt okänt, hittade ett ju ett till. 😁 Boetten ser ut att samma finish också.
ja, jag såg det 😁 köp då? Neeej du har ju köpstopp, va trist 🙄
Kan vi komma överens om att det inte är PVD iaf?

Edit, kollar man säljarens övriga objekt till salu tycker jag det märks ganska tydligt att det rör sig om en "klockpillare", bra eller dålig vet man inte😉
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
ja, jag såg det 😁 köp då? Neeej du har ju köpstopp, va trist 🙄
Kan vi komma överens om att det inte är PVD iaf?

Edit, kollar man säljarens övriga objekt till salu tycker jag det märks ganska tydligt att det rör sig om en "klockpillare", bra eller dålig vet man inte😉
Garanterat Franken med tanke på visarna men det stör inte mig med de här modellerna för de är ju lika ofta Franken från fabrik... 😬 Att det inte är PVD får stå för dig för jag har noll koll på det där, haha. Har förstått att det är olika sätt för att få dit en ytbeläggning men vet inte skillnaden. :bag:

Hade nog inte köpt den även om jag inte haft köpstopp, är rätt nöjd med min som jag har. 😊
 

v0n

Patek
2-Faktor
Garanterat Franken med tanke på visarna men det stör inte mig med de här modellerna för de är ju lika ofta Franken från fabrik... 😬 Att det inte är PVD får stå för dig för jag har noll koll på det där, haha. Har förstått att det är olika sätt för att få dit en ytbeläggning men vet inte skillnaden. :bag:

Hade nog inte köpt den även om jag inte haft köpstopp, är rätt nöjd med min som jag har. 😊
Japp, får nog tillägga att jag är sugen för den är ganska kool (hade faktiskt tänkt sätta såna visare på den vanliga tvåtonsstekaren ändå) inte så mycket pengar det handlar om trots allt heller, skambud incoming🤙🏼😁
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Japp, får nog tillägga att jag är sugen för den är ganska kool (hade faktiskt tänkt sätta såna visare på den vanliga tvåtonsstekaren ändå) inte så mycket pengar det handlar om trots allt heller, skambud incoming🤙🏼😁
Det är rätt! Du får se om du kan få lite bättre bilder också för de i annonsen är ju något kassa. 😁 Håller tummarna för att du får den!
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Lite reklam kanske? Kom å kjöööp 😁
PVD:n är fin den, du får dra tebax den :)
 
Topp