Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är inte liten, är ju 35mm...Riktigt coola. Särskilt den vänstra. Om jag förstod det rätt, och följde länkarna korrekt, så är den dock ganska liten.
Den är inte liten, är ju 35mm...
De borde ju kunna göra en liknande modell med den nya 39mm-boetten som de använder till SUB-30, det hade blivit kanon. Kommer kanske längre fram, vem vet.Den är jäkligt cool. Förvånar mig att inte Squale gör ngt mer av det. Ett par mm större och med samma urtavla och länk, så hade den nog flugit ifrån butikshyllorna som inget annat.
Litet är koolt men också stark förknippat med självinsiktDen är inte liten, är ju 35mm...
På ett sätt rätt skönt att lidandet och våndandet snabbt var över.Hoppas ni hann hugga en AWCo speziale, sålde slut innan man ens hann fundera men kanske lika bra så för egen del
Mm, läser man i texten så har de 180 case. De har släppt 60+60. Frågan är när det kommer en variant till om 60st. Och om det är AWC, Squale eller en tredje part som får släppa dessa...börja spara €€€På ett sätt rätt skönt att lidandet och våndandet snabbt var över.
Riktigt tuffa, den vänstra tycker jag är lite too much dock. Något jag inte fattar dock är hur man kan slänga på en 18mm 80-tals länk på en NOS 50-tals klocka med 19mm mellan luggarna?Har ni koll på denna? Liten godbit, dyr dock....
Two ultra-rare Squale x AWCo Special Editions | AWCo
Two ultra-rare Squale x AWCo Special Editions | AWCo | Looking for a Premium Vintage Watch? Visit our shop at Reestraat 3 in Amsterdam or call +31 (0)20 389 2789.www.awco.nl
Låter som en plan om nu inte resterande boetter gick till Blancpain för då kommer iaf inte jag ha råd, garanterat.Mm, läser man i texten så har de 180 case. De har släppt 60+60. Frågan är när det kommer en variant till om 60st. Och om det är AWC, Squale eller en tredje part som får släppa dessa...börja spara €€€
Snarare autentisk 50-tals flört enligt mig, dålig passform och stilen på länken är 100% 50-tal. "Charmigt"Riktigt tuffa, den vänstra tycker jag är lite too much dock. Något jag inte fattar dock är hur man kan slänga på en 18mm 80-tals länk på en NOS 50-tals klocka med 19mm mellan luggarna?
Jo, det håller jag med om, men för det priser kanske de kan leta upp äkta 50-tals länkar eller nytillverka dem och inte plocka på något från 80taletSnarare autentisk 50-tals flört enligt mig, dålig passform och stilen på länken är 100% 50-tal. "Charmigt"
Jo jag hänger med på hur du tänker, lite tvåhövdat minst sagtJo, det håller jag med om, men för det priser kanske de kan leta upp äkta 50-tals länkar eller nytillverka dem och inte plocka på något från 80talet
Skall jag vara helt ärlig så vet jag inte vad de kostade, jag bara förutsatte astronomiskt prisJo jag hänger med på hur du tänker, lite tvåhövdat minst sagt
Tycker nog inte det var så farligt pris ändå med tanke på att det är sjukt ovanliga NOS BP-boetter, vad tror den hade gått loss på med en BP-tavla?
Tror det var 1500€ ish som gällde för dessa, såg att priserna var borttagna nuSkall jag vara helt ärlig så vet jag inte vad de kostade, jag bara förutsatte astronomiskt pris
Har haft lite kontakt med AWCo och de kommer att släppa en tredje variant (60 st). Dock kan det dröja ett år innan det blir aktuellt och det gick inte att skriva upp sig på en lista. Handlar alltså om att ha koll på deras nyhetsflöde om man ska lyckas knipa en.Mm, läser man i texten så har de 180 case. De har släppt 60+60. Frågan är när det kommer en variant till om 60st. Och om det är AWC, Squale eller en tredje part som får släppa dessa...börja spara €€€
Bra fångat!Har haft lite kontakt med AWCo och de kommer att släppa en tredje variant (60 st). Dock kan det dröja ett år innan det blir aktuellt och det gick inte att skriva upp sig på en lista. Handlar alltså om att ha koll på deras nyhetsflöde om man ska lyckas knipa en.
Ja, jag tror att både den och deras andra pepsi-GMT är Gnomonexklusiva.Första inlägget i denna tråd efter att ha bläddrat runt en del, väldigt många trevliga klockor!
Har insett att jag måste testa en Squale härnäst och har även insett att jag MÅSTE ha Tropic GMT:n
Har sett ett par stycken här i tråden men verkar inte vara supervanlig. Är det genom Gnomon man får gå i så fall?
Tack för input!
Ja, länken var riktigt läskig! Vintage på fel vis så att säga - passformen ser inget vidare ut och dessutom från fel period som sagt.Riktigt tuffa, den vänstra tycker jag är lite too much dock. Något jag inte fattar dock är hur man kan slänga på en 18mm 80-tals länk på en NOS 50-tals klocka med 19mm mellan luggarna?
Håller med!Här var det tyst som i graven!