• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är den på väg hem igen 😍

20200925_171040.jpg
Fan så rätt! :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Är det inte bara lite gammalt hederligt trolleri då? 🪄 Verkar vara nyskapade konton på både insta och Facebook, gmail som mailadress och en extremt rutten rendering. 🤷‍♂️
Hmm, du tänker att Maggi inte ens är inblandade? Skulle faktiskt kunna vara så. Verkar sjukt märkligt annars.
Så kan det ju faktiskt vara. Reagerade på den inte så inbjudande loggan med 😝
Jag tror (tyvärr) helt tvärtom! Maggi-dinkan delades på Squale Life’s story härom dagen, och det kontot drivs/drevs av Maggis son om jag förstått det rätt. Så det är med andra ord seriöst kopplat till Squale.

Maggi har väl sett en möjlighet till ytterligare kosing, och att skapa något ”eget” med sitt eget namn på. Är ju däremot precis som ni säger typ 100% Squale-DNA i den där skapelsen 😂
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror (tyvärr) helt tvärtom! Maggi-dinkan delades på Squale Life’s story härom dagen, och det kontot drivs/drevs av Maggis son om jag förstått det rätt. Så det är med andra ord seriöst kopplat till Squale.

Maggi har väl sett en möjlighet till ytterligare kosing, och att skapa något ”eget” med sitt eget namn på. Är ju däremot precis som ni säger typ 100% Squale-DNA i den där skapelsen 😂
Såg det också och man blir ju besviken om något. Är det inte bättre att de tar tag i sin marknadsföring och kommer med lite vettiga nya modeller istället för att skapa en Squale-kopia under ett annat namn..? Med den boetten så kan de ju göra en homage till Master!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag tror (tyvärr) helt tvärtom! Maggi-dinkan delades på Squale Life’s story härom dagen, och det kontot drivs/drevs av Maggis son om jag förstått det rätt. Så det är med andra ord seriöst kopplat till Squale.

Maggi har väl sett en möjlighet till ytterligare kosing, och att skapa något ”eget” med sitt eget namn på. Är ju däremot precis som ni säger typ 100% Squale-DNA i den där skapelsen 😂
Hoppla Kerstin, där ser man. Totalt ointressant för min del ändå och en jäkligt märklig prioritering i sådana fall, smaklöst deluxe.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Såg det också och man blir ju besviken om något. Är det inte bättre att de tar tag i sin marknadsföring och kommer med lite vettiga nya modeller istället för att skapa en Squale-kopia under ett annat namn..? Med den boetten så kan de ju göra en homage till Master!
Håller med till fullo! Som du säger, med den boetten hade man kunnat göra en grym Master. Tråkigt helt klart! 🧐
Hoppla Kerstin, där ser man. Totalt ointressant för min del ändå och en jäkligt märklig prioritering i sådana fall, smaklöst deluxe.
Verkligen! Högst oklart...
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag tror (tyvärr) helt tvärtom! Maggi-dinkan delades på Squale Life’s story härom dagen, och det kontot drivs/drevs av Maggis son om jag förstått det rätt. Så det är med andra ord seriöst kopplat till Squale.

Maggi har väl sett en möjlighet till ytterligare kosing, och att skapa något ”eget” med sitt eget namn på. Är ju däremot precis som ni säger typ 100% Squale-DNA i den där skapelsen 😂
Fick detta som svar när jag mailade dem...

Hello,

The M1 is the new diving watch born from the experience and the passion of diving and sailing. We chose a classic design that reminds us of what the scuba divers of the ‘60ies used to wear.

With this new watch we wanted to revive the spirit of the first underwater adventures.

After 35 years of design at Squale Srl and 4 generations of creating watches we want to start a new adventure with Maggi Officine.

Technical data:

Stainless-steel case and unidirectional top ring and C3 Superluminova hands and indexes.

Anti-reflective glass.

Swiss made automatic movement

2 Year International warranty

Case size : 41,2 x 48 mm

Case thickness: 12,8 mm

Width watch band: 22 mm

Water resistant: 300 m = 1000 ft

It will be available from February and the price is 860 euro.

Best regards,

Maggi Family’s

Undrar dock hur man ska tolka detta "

After 35 years of design at Squale Srl and 4 generations of creating watches we want to start a new adventure with Maggi Officine." Säljer de sin del i Squale?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Fick detta som svar när jag mailade dem...

Hello,

The M1 is the new diving watch born from the experience and the passion of diving and sailing. We chose a classic design that reminds us of what the scuba divers of the ‘60ies used to wear.

With this new watch we wanted to revive the spirit of the first underwater adventures.

After 35 years of design at Squale Srl and 4 generations of creating watches we want to start a new adventure with Maggi Officine.

Technical data:

Stainless-steel case and unidirectional top ring and C3 Superluminova hands and indexes.

Anti-reflective glass.

Swiss made automatic movement

2 Year International warranty

Case size : 41,2 x 48 mm

Case thickness: 12,8 mm

Width watch band: 22 mm

Water resistant: 300 m = 1000 ft

It will be available from February and the price is 860 euro.

Best regards,

Maggi Family’s
Där föll ju HAND MADE och ITALY MADE ut genom fönstret i alla fall 😆
Trams!

Edit: Angående din sista fundering...jag tolkar det som att det är sonen som failat i löneförhandlingen eller så, smällde näven i bordet med ett ADESSO BASTA!

Edit 2: Uppenbarligen förtjänade han inte ett lönelyft heller om det där nu är det bästa han kan klämma ur sig i designväg 👀
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Jag tänker att det andas sämre, de där räfflorna på undersidan är ju där av en anledning. 🤔 Det är väl en smaksak! ☺️
Hmm ja, du har en väldigt bra poäng faktiskt men mode är ju inte alltid synonymt med funktion 😁
(Började genast tänka på Partille-Johnny men får nog ta det någon annanstans).
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Lyckades snappa åt mig dom sista två squale klockorna som zackrissons hade på lager, han var nog nöjd att slippa märket (problem med leveranser och feedback som jag fattade det), och jag är nöjd för jag fick köpa dessa två till ett grymt pris, kul att man får stalka ytterligare en forumdel igen!
 

Bilagor

  • 20210120_130840.jpg
    20210120_130840.jpg
    296 KB · Visningar: 49
  • 20210120_130715.jpg
    20210120_130715.jpg
    327.3 KB · Visningar: 48
Topp