Perfekt kombo, 10/10 Hajar säger jagVintage Tropic blir för vintage för den klockan tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Perfekt kombo, 10/10 Hajar säger jagVintage Tropic blir för vintage för den klockan tycker jag.
Puh Blev lite nervös av blotta tanken Men man är ju aldrig omöjlig, det vet duHaha nejdå jag ska inte sno ditt
Ett vintage;
Eller vafan, får jag ändra mig?Haha nejdå jag ska inte sno ditt
Ett vintage;
Tack Måste bara kolla om jag kan se om någon kan fixa till det lite, är några töljda/böjda sprintar eller vad det nu är som sitter där i så det blir lite stora glipor på vissa ställenPerfekt kombo, 10/10 Hajar säger jagVintage Tropic blir för vintage för den klockan tycker jag.
Haha Jag har det på bilden kvar så det behövs intePuh Blev lite nervös av blotta tanken Men man är ju aldrig omöjlig, det vet du
Du får lägga ut en köpes, finns säkert någon som sitter på ett som inte används
Haha klart du fårEller vafan, får jag ändra mig?
Den som spar han har Kanske skulle ta efter liteHaha Jag har det på bilden kvar så det behövs inte
Haha klart du får
Ja eller det åkte med tillbaka som tur var. Är inte heller så bra på det där med att sparaDen som spar han har Kanske skulle ta efter lite
Ja jävlar vilken härlig kombination! Mer stenhårt härjat paket får man leta efter. Nu ska jag också hålla utkik efter en härjad länk till min.
Galet bra på det bandet också, känns helrätt på den klockan!Haha nejdå jag ska inte sno ditt
Ett vintage;
Ja jävlar vilken härlig kombination! Mer stenhårt härjat paket får man leta efter. Nu ska jag också hålla utkik efter en härjad länk till min.
Galet bra på det bandet också, känns helrätt på den klockan!
Ska hålla utkik och se om jag hittar något bra. Testade ett svart shark mesh som kändes riktigt bra på den men tyvärr så var det för blank färg och dessutom för fint. Funderar på om man kan fixa det på något sätt... @Von kanske har någon bra idé?Tack som tusan
Ja den blev riktigt härjad med länken Väldigt bekväm länk också men lite för stretchig som den är nu tyvärr men går säkert att fixa på något vis
Helt rätt! Säg gärna till om du hittar något bra, vore kul att ha någon mer länk att variera med som kanske har lite mer tyngd i sig än denna.
Det där såg ju grymt ut! Jag vill se resultat sen om du kommer på något bra sätt att göra det på Skulle du råka göra det för slitet så passar det säkert minSka hålla utkik och se om jag hittar något bra. Testade ett svart shark mesh som kändes riktigt bra på den men tyvärr så var det för blank färg och dessutom för fint. Funderar på om man kan fixa det på något sätt... @Von kanske har någon bra idé?
Kanske får sätta det efter bilen och köra ett varv runt kvarteret? Vet inte om det skulle gå att stentvätta det lite.Det där såg ju grymt ut! Jag vill se resultat sen om du kommer på något bra sätt att göra det på Skulle du råka göra det för slitet så passar det säkert min
Jo, definitivt. Det fanns ju massor med coola länkar till Master till exempel. Någon av dem borde de kunna tillverka till 1521 och Matic också!Är det inte underligt att Squale inte tillverkar passande ändlänkar för 1521-boetten? Mesh är ju inte allas kopp té, tror t.e.x en passande oyster-länk hade sålt jättebra.
Haha ja varför inte? Jag tror det skulle bli perfektKanske får sätta det efter bilen och köra ett varv runt kvarteret? Vet inte om det skulle gå att stentvätta det lite.
Ska hålla utkik och se om jag hittar något bra. Testade ett svart shark mesh som kändes riktigt bra på den men tyvärr så var det för blank färg och dessutom för fint. Funderar på om man kan fixa det på något sätt... @Von kanske har någon bra idé?
Risken är att det blir lite för jämn patina då och ser lite konstgjort ut.Du kan ju gå loss på länken med en disksvamp alternativt svinto om disksvampen inte skapar den patinan du önskar
Kanske hade vart något att köra länken i en sån liten tumlare som @jabla körade sin INOX iRisken är att det blir lite för jämn patina då och ser lite konstgjort ut.
Den är ju så bra!Blev GMT:n idag.
Yes! Du står först på listan om jag skulle sälja...vilket inte lär hända...för precis som någon klok människa sa: "Den är ju så bra!"Den är ju så bra!
Pax att köpa om du får för dig att låta den vandra vidare
Det vet du inte förrän du testat, kör på den! Eller diskmaskin, tvättmaskin...bakmaskin/mixer tillsammans med svinto?Risken är att det blir lite för jämn patina då och ser lite konstgjort ut.
Ja, det var något sånt jag tänkte. En sån borde man kunna bygga själv med en borrmaskin, en burk och lite sten från uppfarten tänker jag.Kanske hade vart något att köra länken i en sån liten tumlare som @jabla körade sin INOX i
I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!
Det är den klocka jag skulle tagit med mig till medeltiden.klocksnack.se
Har sannolikt en annan PVD-klocka på väg in som jag vill testa det meshet på först men om det inte flyger så ska jag gå bananas på den. Undrar hur tjockt lager "färg" det är på den där länken. Är ett vanligt Geckota-mesh men de brukar hålla rätt bra kvalitet. Svinto i tvättmaskinen blir nog kanon...Det vet du inte förrän du testat, kör på den! Eller diskmaskin, tvättmaskin...bakmaskin/mixer tillsammans med svinto?
Har du ingen lös länkbit över som du kan skrapa lite på?Har sannolikt en annan PVD-klocka på väg in som jag vill testa det meshet på först men om det inte flyger så ska jag gå bananas på den. Undrar hur tjockt lager "färg" det är på den där länken. Är ett vanligt Geckota-mesh men de brukar hålla rätt bra kvalitet. Svinto i tvättmaskinen blir nog kanon...
Jodå, det finns det gott om. För att det ska passa mig så måste jag ta bort ALLA länkbitar.Har du ingen lös länkbit över som du kan skrapa lite på?
Helt klart värt att testaJa, det var något sånt jag tänkte. En sån borde man kunna bygga själv med en borrmaskin, en burk och lite sten från uppfarten tänker jag.
Risken är att det blir lite för jämn patina då och ser lite konstgjort ut.
Ny återförsäljare eller har dom kanske haft Squale förut?
https://klockorochsmycken.se/kategori/klockor/squale/