• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Då kom den....
Betalade i Söndags morse, skickades med DHL Express i Italien igår vid lunch och kom idag 11:30.
F2E5BE1E-CE4C-4024-BDD3-FF940E0C6877.jpeg

E6265ECC-BBE1-4B51-B0BE-FB115806F01C.jpeg

771CC588-DA62-47A3-B7D1-2B35465D398A.jpeg

Grattis! Beställde du direkt från Squale :)?
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Hej. Jag hade blivit glad om någon som har ett Squale 22mm mesh kunde berätta hur kort det kan bli som kortast. Finner inte denna info någonstans.
Är det sedan dessutom någon av er som har ett sådant ni vill sälja, ja PM’s mig.
Tack på förhand.
Pear
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Hej. Jag hade blivit glad om någon som har ett Squale 22mm mesh kunde berätta hur kort det kan bli som kortast. Finner inte denna info någonstans.
Är det sedan dessutom någon av er som har ett sådant ni vill sälja, ja PM’s mig.
Tack på förhand.
Pear

Mitt passar 18,5 cm handled (på en 60 atmos Squalematic)
Ser ut som 2 bitar kan plockas av på ena sidan och 1 på den andra
ca 7 mm per del.
Sen två snäpp in på mikrojusteringen.
Blir då: 18,5 -(0,7'*3) -0,6 = 15,8 cm om jag inte tar helt fel (kan faktiskt hända, minns fortfarande en gång i 2007 jag hade fel... 😊 )

(Mitt inte till salu. Du vill inte ha det ändå. har fått mycket stryk)
1610053844242.png
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Mitt passar 18,5 cm handled (på en 60 atmos Squalematic)
Ser ut som 2 bitar kan plockas av på ena sidan och 1 på den andra
ca 7 mm per del.
Sen två snäpp in på mikrojusteringen.
Blir då: 18,5 -(0,7'*3) -0,6 = 15,8 cm om jag inte tar helt fel (kan faktiskt hända, minns fortfarande en gång i 2007 jag hade fel... 😊 )

(Mitt inte till salu. Du vill inte ha det ändå. har fått mycket stryk)
1610053844242.png
Tusen tack för hjälpen. Uppskattas.
I produktspec anges bara att länkens längd, inte hur mycket var bit tar bort.
Mvh
Pear
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Tack.
Ett läderfodral är ju klart mer användbart än en tjusig box som står längst in i klädkammaren och samlar damm.

Ja, en länk vore trevligt.
Bara undrar var jag skall börja jaga.
Kika ett par inlägg upp så ser du vad jag hade tänkt mig. Måste ju hitta ändlänkar som passar utan allt för mycket bearbetning.
En ”bonklip” vore fet! Ovanligt och sjukt retro! Har bara spanat in Joseph Bonnies variant (finns tyvärr inte i 22 mm), men bör väl gå att få tag på om man letar lite.

07B146D7-6C8B-4EAB-B4CB-8B991059ACBE.png
 

Kenuko

Cartier
Squale 1521 var den klocka som startade hela klockgalenskapen åt mig. Insjuknade senare också i flipparsjukan och sålde Squalen för kanske 4 år sedan.

Nu spontanköpte jag en likadan jag hade och det känns ganska nostalgiskt. Tänk att den här kändes för liten en gång i tiden, nu känns den nästan för stor.

Så hej till alla i Squale-tråden så länge jag har den här i mitt ägo, troligen flippar jag den snart igen...

Men nu är den ju cool, få klockor som har det i sig att de samtidigt känns vintage men moderna, tooliga men blingiga, roliga men ändå att tas på allvar.

8B9F0FC1-D260-422C-8B69-A5C1F61173AB.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har förövrigt inte fått mitt original mesh till 1521 än haha.. Börjar nästan på att bli löjligt.. Tur att det är vinter och minusgrader.. Lagom till sommaren KANSKE... :D
Inte? Polerat? Trodde att alla som väntat fick sina tillslut :D Jag fick min i början på December tror jag, men efter att ha väntat 8-9månader så vågar jag inte använda det pga rädsla för hairlines :p
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Inte? Polerat? Trodde att alla som väntat fick sina tillslut :D Jag fick min i början på December tror jag, men efter att ha väntat 8-9månader så vågar jag inte använda det pga rädsla för hairlines :p
Blev något strul så fick det inte den svängen men det är på G nu, hoppas jag :dead:
Ha ha! Det gör sig väl bäst på sommarn ändå ;)

edit: har väl väntat typ 10 månader eller nått :D
 
Topp