• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Rastar både hund och klocka i Tyresta Nationalpark idag

Och ja, bezeln är inte ställd - courtesy av min 2-åring.

4DBD8854-F178-40A5-855E-97F39D6619DC.jpeg

Nypris för några veckor sen var €1875, nu på Ebay för $10 000. Jääävla gamar som köper bara för att sälja till överpriser. Är Squale ny Rolex? 😂
PSX_20210131_085648.jpg
Ja, men till skillnad från det andra märket så är ju faktiskt den här snygg :pirate: 83306:- BJUDET!
Undrar om det är samma stjärna som skulle kränga vår LE för multipremium, minns du beloppet?

Senast ändrad:
Ja, men till skillnad från det andra märket så är ju faktiskt den här snygg :pirate: 83306:- BJUDET!
Undrar om det är samma stjärna som skulle kränga vår LE för multipremium, minns du beloppet?
Japp, det har du iofs rätt i. 😁 Dessutom i begränsad NOS-upplaga och inte en jäkla dussinklocka som den andra. Betala premium för en klocka som är "rare" trots att den trycks ut i tusentals exemplar. Till och med LEn var prisvärd till detta premiumpris!
PSX_20200201_135948.jpg

Nypris för några veckor sen var €1875, nu på Ebay för $10 000. Jääävla gamar som köper bara för att sälja till överpriser. Är Squale ny Rolex? 😂
PSX_20210131_085648.jpg

Det kanske inte är helt otänkbart att Squale noterar suget och släpper ngt liknande med den där no-rad symbolen på deras retromodell? Inte lika roligt som gamla delar, men den skulle nog sälja bra.

Det kanske inte är helt otänkbart att Squale noterar suget och släpper ngt liknande med den där no-rad symbolen på deras retromodell? Inte lika roligt som gamla delar, men den skulle nog sälja bra.
Man kan verkligen hoppas på det. Personligen så hade jag hellre köpt en ny version för jag hade inte vågat använda den gamla om jag hade en. Tråkigt men en klocka som bara blir liggande i en låda. :)

Är på jakt efter min andra klocka, och har siktat in mig på Squale. Vill ha något som jag inte behöver vara like rädd om som min GS, och
vill därför ha något i de billigare spannet och har siktat in mig på något begagnat. Då min nuvarande klocka är blå vill jag undvika den färgen på nästa. Jag har kikat på:

• Squale 1521 Militaire
  • Squale 1545 Micro LE

Squale Micro LE har fördelen att den är:

• Billigare
  • Grön (Har ofta mörk-grön på mig)
  • Lite roligare historia
  • Har en länk med 'solid end-links'
  • Har en haj på sin tavla!
  • En storlek på caset jag vet att jag trivs med.

Squale 1521 Militaire har dock fördelarna:

• Närmare Squales "designspråk"
  • Troligvis en mer välbyggd klocka
  • Saknar datum (Inget jag bryr mig om, så varför krångla till det?)
  • Helt egendesignat case som tar bort alla spår av en homege-känsla.

Vilken kommer det bli? Kommer jag lyckas köpa någon klocka trots att jag inte har en ända referens? Följ den spännande fortsättningen...

Tillbaka
Topp