Jag har en Squale Micro LE på armen i dag. Oerhört trevlig klocka som bärs fantastiskt fint. Jag vill bara flagga för att länken till 1545-serien inte är direkt jättebra. Den duger väl men mer än så är det inte. Finishen matchar inte boetten alls, tyvärr. Däremot är själva micro-utformningen fantastisk och klockan är skitsnygg!Är på jakt efter min andra klocka, och har siktat in mig på Squale. Vill ha något som jag inte behöver vara like rädd om som min GS, och
vill därför ha något i de billigare spannet och har siktat in mig på något begagnat. Då min nuvarande klocka är blå vill jag undvika den färgen på nästa. Jag har kikat på:
- Squale 1521 Militaire
- Squale 1545 Micro LE
Squale Micro LE har fördelen att den är:
- Billigare
- Grön (Har ofta mörk-grön på mig)
- Lite roligare historia
- Har en länk med 'solid end-links'
- Har en haj på sin tavla!
- En storlek på caset jag vet att jag trivs med.
Squale 1521 Militaire har dock fördelarna:
- Närmare Squales "designspråk"
- Troligvis en mer välbyggd klocka
- Saknar datum (Inget jag bryr mig om, så varför krångla till det?)
- Helt egendesignat case som tar bort alla spår av en homege-känsla.
Vilken kommer det bli? Kommer jag lyckas köpa någon klocka trots att jag inte har en ända referens? Följ den spännande fortsättningen...
MEN!
Kör på 1521 Militare. Den är som du skriver mer Squale än 1545 och det är en av de bästa och bekvämaste boetterna som gjorts. Den bärs magiskt bra på armen och Militare-modellen passar ju på i princip vilket band som helst. Datum på klocka är dessutom överskattat.