Finns det någon som sitter både på en 1521 och 1545 Ferrovia och kan uttala sig hur de skiljer sig från varandra? Har suttit och kollat på recensioner, men självklart alltid bäst att höra direkt från någon med erfarenhet av båda klockorna. Jag har själv idag en 1521 med blå sunburst och är sugen på att utöka Squale-innehavet med en 1545 Ferrovia. För mig faller den vanliga 1545 bort då den har liiiiiite för mycket Sub-homage-känsla för min smak, medan Ferrovia känns mer som en egen klocka.
Har faktiskt även gått i tankarna att göra om Ferrovian till en Blueberry och slänga på en mörkblå bezel insert. Vad tror ni? Kan det bli galet snyggt eller bara galet? Eller kommer det bara att ta mig närmare homage-känslan som jag vill försöka undvika (även fast Rolex Blueberry var en GMT)?
Har faktiskt även gått i tankarna att göra om Ferrovian till en Blueberry och slänga på en mörkblå bezel insert. Vad tror ni? Kan det bli galet snyggt eller bara galet? Eller kommer det bara att ta mig närmare homage-känslan som jag vill försöka undvika (även fast Rolex Blueberry var en GMT)?