Jag tycker timvisaren ser annorlunda ut?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker timvisaren ser annorlunda ut?
Aha! Där fanns en skillnad. Jo jag har tänkt tanken men inte säk på att man får visarna att passa med övriga toner i tavla och lume mm.Ja, både tim och sekundvisarna är vita på AWCo (kromade på Ferrovia) Mycket pengar för en 1545 dock, byt visare på din vettja?
Kom vi inte fram att det i grunden var 1545 Militare som säljs av longisland men med andra visare.Ja, både tim och sekundvisarna är vita på AWCo (kromade på Ferrovia) Mycket pengar för en 1545 dock, byt visare på din vettja?
Bra poäng där, tror det är vanlig C3 på din tavla så borde ju funka med samma visare vi körde på LEn...om det nu finns att att få tag på dvs.Aha! Där fanns en skillnad. Jo jag har tänkt tanken men inte säk på att man får visarna att passa med övriga toner i tavla och lume mm.
Ja fasen, det stämmer nog men det är nog bäst att höra med Mr Squale himself @MaBr för säkerhets skull ...dyra visare på AWCo varianten blir det hursomhelst.Kom vi inte fram att det i grunden var 1545 Militare som säljs av longisland men med andra visare.
Vore kul att se om någon bytt visare på min modell. Får Googla vidareJa fasen, det stämmer nog men det är nog bäst att höra med Mr Squale himself @MaBr för säkerhets skull ...dyra visare på AWCo varianten blir det hursomhelst.
Du har 2 armar, eller bryter det mot någon regel att testa på andra armen ;DPackade bara upp den för att kolla att den var ok. Tänkte inte så mycket på luggarna ...
Nu ligger den i lådan och väntar på första april. Vill inte riskera att sabba #OWGMARCH
Men rent utseendemässigt är den kanon! Grymt fin klocka.
Jepp, behöver ju inte bli så kostsamt liksom. Jag pudlar, tror faktiskt AWCo har kromade visare också och det är bilden som lurasVore kul att se om någon bytt visare på min modell. Får Googla vidare
Haha! Läderlappen kommer farande direkt och ger mig en lavett om jag gör det.Du har 2 armar, eller bryter det mot någon regel att testa på andra armen ;D
Ska ha kvar min över sommaren är tanken iallafall. Sen får vi se om detta ska undersökas närmareJepp, behöver ju inte bli så kostsamt liksom. Jag pudlar, tror faktiskt AWCo har kromade visare också och det är bilden som luras
(visarna speglar sig om man kikar närmare)
Lite off topic, men vilken bro är det?Härligt med mycket blått och vår-feeling i tråden idag. Får också bidra med mitt från dagens promenad.
Den där är så jäkla cool.Är rätt säker på att det är samma modell av 1545. Men ja, visst är den fin! Har varit sugen på en flertalet gånger. Bra och mycket klocka för pengen.
Gillar den historiska kopplingen till Squales BP-boett, även om många säkert avvisar den för en Rolex ripoff. Men vem bryr sig!
Ja fasen, det stämmer nog men det är nog bäst att höra med Mr Squale himself @MaBr för säkerhets skull ...dyra visare på AWCo varianten blir det hursomhelst.
Jag tycker att det är väldigt likt Ferrovia, om inte exakt samma. Kolla på bilderna på AWCo's sida så ser du att deras också har stål och inte vita visare, det är ljuset som luras.Ja, både tim och sekundvisarna är vita på AWCo (kromade på Ferrovia) Mycket pengar för en 1545 dock, byt visare på din vettja?
Det är bron över Nissan vid Slottsmöllan i Halmstad.Lite off topic, men vilken bro är det?
Alltså, tycker ju din är snyggast av allihop ändå, MEN tänk den fetare varianten av minutvisare och den hade varit fulländad 101%
Det var en tjusig skapelseAlltså, tycker ju din är snyggast av allihop ändå, MEN tänk den fetare varianten av minutvisare och den hade varit fulländad 101%
Mr Squale du vet, han ska alltid va värstDet var en tjusig skapelse
Utan tvekan! Jag har funderat på att byta ut min timvisare mot en mindre för att det ska bli mer likt BPn. Visarna på min är från 60 Atmos så minutvisaren är rätt stor. Vet bara inte var jag skulle kunna hitta en sån visare med old radium. Det ultimata hade såklart varit att ha en lika fet visare som på BPn men Squale tillverkar ju inte dem längre.Alltså, tycker ju din är snyggast av allihop ändå, MEN tänk den fetare varianten av minutvisare och den hade varit fulländad 101%
Äh, det var inte bara min idé, det finns ju en likadan till på forumet som tillkom samtidigt.Mr Squale du vet, han ska alltid va värst
Ja 60 Atmos minutvisare är större men inte stööörst. Tänker högt, man skulle kanske kunna hitta ett gammalt ras och plocka av visare och re-luma och så men det är klart det blir jäkla massa jobb (och dyrt) för en sketen minutvisareUtan tvekan! Jag har funderat på att byta ut min timvisare mot en mindre för att det ska bli mer likt BPn. Visarna på min är från 60 Atmos så minutvisaren är rätt stor. Vet bara inte var jag skulle kunna hitta en sån visare med old radium. Det ultimata hade såklart varit att ha en lika fet visare som på BPn men Squale tillverkar ju inte dem längre.
Trevligt att GMT:n är på 40. Inte fel.Kom vi inte fram att det i grunden var 1545 Militare som säljs av longisland men med andra visare.
Edit: https://longislandwatch.com/squale-1545-orig-dive-watch-1545-orig/
Har inte sett att denna kommit ut i 40mm dreggel
Ja, det skulle man säkert kunna göra men känns rätt overkill. Jag är ändå nöjd med min men om man kommer över något billigt så...Ja 60 Atmos minutvisare är större men inte stööörst. Tänker högt, man skulle kanske kunna hitta ett gammalt ras och plocka av visare och re-luma och så men det är klart det blir jäkla massa jobb (och dyrt) för en sketen minutvisare
Kan man tröttna på den? Passar på att låna FruBr's klocka när hon inte är vaken.Nu har även min kära hustru drabbats av Squalesjukan och är ute efter en Onda, helst en Pink. Är det månne någon här som har tröttnat på sin?
Riktigt fin den där!Kan man tröttna på den? Passar på att låna FruBr's klocka när hon inte är vaken.
Ska erkänna att jag är lite avundsjuk men bra att man kan låna den ibland.Riktigt fin den där!
Squale kör en giveaway med The Urban Gentry. Sajna! Hoppas någon på forumet kniper den, liten chans dock.
Squale giveaway
www.squale.ch