• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ja, både tim och sekundvisarna är vita på AWCo (kromade på Ferrovia) 🙂 Mycket pengar för en 1545 dock, byt visare på din vettja?
Kom vi inte fram att det i grunden var 1545 Militare som säljs av longisland men med andra visare.

Edit: https://longislandwatch.com/squale-1545-orig-dive-watch-1545-orig/

Screenshot_20210305-135906_Chrome.jpg

Har inte sett att denna kommit ut i 40mm dreggel
Squale30ATMOSBlackRedGMT40Ceramica1_800x.jpg

Aha! Där fanns en skillnad. 😀 Jo jag har tänkt tanken men inte säk på att man får visarna att passa med övriga toner i tavla och lume mm.
Bra poäng där, tror det är vanlig C3 på din tavla så borde ju funka med samma visare vi körde på LEn...om det nu finns att att få tag på dvs.

Packade bara upp den för att kolla att den var ok. Tänkte inte så mycket på luggarna ...
Nu ligger den i lådan och väntar på första april. Vill inte riskera att sabba #OWGMARCH :)
Men rent utseendemässigt är den kanon! Grymt fin klocka.
Du har 2 armar, eller bryter det mot någon regel att testa på andra armen ;D

Är rätt säker på att det är samma modell av 1545. Men ja, visst är den fin! Har varit sugen på en flertalet gånger. Bra och mycket klocka för pengen.

Gillar den historiska kopplingen till Squales BP-boett, även om många säkert avvisar den för en Rolex ripoff. Men vem bryr sig! :D
02145a.jpg
Den där är så jäkla cool. 😎

Ja fasen, det stämmer nog men det är nog bäst att höra med Mr Squale himself @MaBr för säkerhets skull 🙂...dyra visare på AWCo varianten blir det hursomhelst.
Ja, både tim och sekundvisarna är vita på AWCo (kromade på Ferrovia) 🙂 Mycket pengar för en 1545 dock, byt visare på din vettja?
Jag tycker att det är väldigt likt Ferrovia, om inte exakt samma. Kolla på bilderna på AWCo's sida så ser du att deras också har stål och inte vita visare, det är ljuset som luras.

AWCo gör coola specialare tillsammans med Squale men de brukar tyvärr vara omotiverat dyra. Jag byggde ihop min för under 6K och då kostade visarna över 800kr. Ska de ha typ 10K för samma klocka så nej tack. Jag tycker absolut inte att en 1545 är värd de pengarna, då är det bättre att köpa en 1521.

Edit: Såg att du redan hade reviderat svaret om visarna. 😁
IMG_0317.jpg

Lite off topic, men vilken bro är det?
Det är bron över Nissan vid Slottsmöllan i Halmstad. 😊

Alltså, tycker ju din är snyggast av allihop ändå, MEN tänk den fetare varianten av minutvisare och den hade varit fulländad 101% :woot:
Utan tvekan! Jag har funderat på att byta ut min timvisare mot en mindre för att det ska bli mer likt BPn. Visarna på min är från 60 Atmos så minutvisaren är rätt stor. Vet bara inte var jag skulle kunna hitta en sån visare med old radium. 🤔 Det ultimata hade såklart varit att ha en lika fet visare som på BPn men Squale tillverkar ju inte dem längre. 😑

Utan tvekan! Jag har funderat på att byta ut min timvisare mot en mindre för att det ska bli mer likt BPn. Visarna på min är från 60 Atmos så minutvisaren är rätt stor. Vet bara inte var jag skulle kunna hitta en sån visare med old radium. 🤔 Det ultimata hade såklart varit att ha en lika fet visare som på BPn men Squale tillverkar ju inte dem längre. 😑
Ja 60 Atmos minutvisare är större men inte stööörst. Tänker högt, man skulle kanske kunna hitta ett gammalt ras och plocka av visare och re-luma och så men det är klart det blir jäkla massa jobb (och dyrt) för en sketen minutvisare 😆

Ja 60 Atmos minutvisare är större men inte stööörst. Tänker högt, man skulle kanske kunna hitta ett gammalt ras och plocka av visare och re-luma och så men det är klart det blir jäkla massa jobb (och dyrt) för en sketen minutvisare 😆
Ja, det skulle man säkert kunna göra men känns rätt overkill. 🙄 Jag är ändå nöjd med min men om man kommer över något billigt så...

Började med 2002 idag, avslutar med 1521 :) Generellt tycker jag att 1521an är för liten för mig, men nu har jag märkt att den är ganska skön att bära löst... blir nog att jag behåller en 1521 i samlingen ett tag. Frågan är vilken Squale som får stryka på foten till förmån för något nytt nu när 1521an får stanna, känns lite som att välja bort ett av sina barn :p Just nu består samlingen av en 1521, en 2002, en 2007 och en 6045... sjukt svårt, blir galen.

8EDBBEBE-7BD2-445B-9F55-C86C7232C2EE.jpeg

(Såld!)

Tänkte slänga upp ett oanvänt 20mm polerat Squale-mesh (endast kortat) på byteslördag i mikrotråden men missade det denna veckan :) Så heads Up om någon är sugen... tar gärna ett 20mm Geckota Flatlink som delbyte.
7AB305EC-7BB8-41BC-AE24-E911B91CF7AA.jpeg
8978D51B-F27C-4E70-96DB-DA455B298AEA.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp