Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, det är sant. Riktigt fin, den ska du nog trivas med!Yes, lite köpbyten bara här inom Squale-tråden. Summan av antalet Squales är konstant (eller svagt växande, ibland köper vi på oss utifrån också)
Jäklar vad coolt och vilken fin 2002a. Vet du vad D.R. Mayoh står för, är det personen som haft den? Väldigt fint band också (som vanligt från @SpaceAce).
The shark has landed! Grym.
Jäklar vad coolt och vilken fin 2002a. Vet du vad D.R. Mayoh står för, är det personen som haft den? Väldigt fint band också (som vanligt från @SpaceAce).
Stort tack! Riktigt kul att få bygga band till en dylik pjäs.Tack. Gissar att det är dykaren som heter Mayoh. @SpaceAce är otrolig
Sjukt läcker! Den där på mesh är sååå bra. Fan va avis jag blir!Min SUB39BL.
Den blir bara bättre och bättre.
Squale meshen var ett jättelyft.
Deal, du börjar spara pengar och jag startar misshandelnJag gillar den blå som faen! Gärna de som är slitna som @MaBr och den som såldes nyligen vars ägare jag inte minns Någon gång så
Kul med vintage
Säger som Gunde. "Ingenting är omöjligt!" Börja misshandeln duDeal, du börjar spara pengar och jag startar misshandeln
Jag var och träffade @Ehrnholm i förmiddags och köpte den blå. Det kanske var på tiden om Squale ska gå upp i pris.
Okey, nu måste jag ha en oxå. The urge is so strong.... Det är ditt fel, Päronet.Sjukt läcker! Den där på mesh är sååå bra. Fan va avis jag blir!
...och varför tycker du den ens den hör hemma i Squale-tråden? Den är hAnD mAdE ser du välGillar denna ganska mycket, frågan är vart man köper den - och vad det egentligen är för något? Vem tillverkar den? Vem äger företaget? Och så vidare...
Företaget verkar inte ens ha en hemsida.
Haha,...och varför tycker du den ens den hör hemma i Squale-tråden? Den är hAnD mAdE ser du väl
(gillar inte alls om det nu inte det framgick, hoppas allt är bra med dig annars, det var inte igår )
Äh, jag har ingen aning och det är fortfarande dolt i dunkel om det ens existerar en sån där klocka.Haha,
Tänker inte köpa den, frågade mest för att företaget liksom inte ens går att hitta. Vart köper någon den som gillar den?
Jag tycker om designen, boetten är cool och bezelen är najs - men urtavlan med "Hand Made" är jävligt dryg haha.
Det är bra, var ett tag sen sist Mycket som händer i lumpen nu med befattningsutbildningen som börjar komma till sitt slut, nu kommer alla övningar -kompaniövning, bataljonsövning och till sist slutövningen.
MUCK blir i mitten av Juni, så ett tag tillÄh, jag har ingen aning och det är fortfarande dolt i dunkel om det ens existerar en sån där klocka.
Pushas en del för att man ska maila för info, pyramidspel var min första tanke
Klart man får gilla det man vill. Oj oj oj hoppas du fixar biffen, hur långt har du kvar till muck?
De har en Instagram, och hänvisar frågor till deras mejl. Ägs av Maggi från Squale du vet. Den har också länkats från en av Squales instakonton (Squalelife). Som vi har snackat om i tråden, varför inte göra den här modellen som en Squale istället? En modern Master, typ. Hade blivit grym! Men Maggi ville väl starta ett eget microbrand antar jagGillar denna ganska mycket, frågan är vart man köper den - och vad det egentligen är för något? Vem tillverkar den? Vem äger företaget? Och så vidare...
Företaget verkar inte ens ha en hemsida.
hehe, precis. Maggi ni vet han som städade toaletterna hos Squale eller hur det nu var.De har en Instagram, och hänvisar frågor till deras mejl. Ägs av Maggi från Squale du vet. Den har också länkats från en av Squales instakonton (Squalelife). Som vi har snackat om i tråden, varför inte göra den här modellen som en Squale istället? En modern Master, typ. Hade blivit grym! Men Maggi ville väl starta ett eget microbrand antar jag
Ge mig ett bud.....Okey, nu måste jag ha en oxå. The urge is so strong.... Det är ditt fel, Päronet.
Haha, typ!hehe, precis. Maggi ni vet han som städade toaletterna hos Squale eller hur det nu var.
Men var ser ni gamla Masters? Ser inga likheter med något jag sett iaf men kanske missat något
Knep denna! Kunde inte hålla migDen här var ju sjukt cool! Cool co-branding, cool patina, PVD, coolt vridringsinlägg och galet coola visare. 10/10 hajar!
Ebay
Ooohhhh yes! Bästa 2003an jag någonsin har sett. Den är ju ännu bättre i skicket än man kunnat hoppas på. Den har ju alla rätt!Knep denna! Kunde inte hålla mig
Tack! Har länge letat efter squale vintage pvd quartz och denna hade det mesta rätt. Får nöta och slita lite på länken bara så det matchar lite bättreOoohhhh yes! Bästa 2003an jag någonsin har sett. Den är ju ännu bättre i skicket än man kunnat hoppas på. Den har ju alla rätt!
Stort grattis till en av de hårdaste dykarna i tråden! Enda konkurrenten där är nog @Norpanjr och hans FF96.
Det kanske är som en del andra gamla vintagedykare där det inte klickade, man satte lite tryck på ringen bara och vred runt, och om man inte behöver trycka kan det bero på slitna delar i ringen..Eller så är det så det ska vara på den modellen baraTack! Har länge letat efter squale vintage pvd quartz och denna hade det mesta rätt. Får nöta och slita lite på länken bara så det matchar lite bättre
Bezeln vrider utan click, men det kanske ska vara så på den här modellen?
Tack! Ja, så kanske det kan vara och är ju lite motstånd i vridningen i vart fall. Överlag inte så mycket info att finna om 2003:an på nätet, en lite udda fågel men tooligt coolDet kanske är som en del andra gamla vintagedykare där det inte klickade, man satte lite tryck på ringen bara och vred runt, och om man inte behöver trycka kan det bero på slitna delar i ringen..Eller så är det så det ska vara på den modellen bara
Riktigt fin iaf!
Helt klart! Länken behöver definitivt slitas in men det kommer ju med tiden. Tycker att den gör sig bra på klockan i alla fall. Jag har tyvärr aldrig ägt en 2003a så jag vet inte hur den vridringen ska fungera. Vi kan fråga @StarMan hur det är på hans som sannolikt är från samma period. Min 1515 och min 300 Supermatic har friktion så Squale har i alla fall haft båda delarna.Tack! Har länge letat efter squale vintage pvd quartz och denna hade det mesta rätt. Får nöta och slita lite på länken bara så det matchar lite bättre
Bezeln vrider utan click, men det kanske ska vara så på den här modellen?
Knep denna! Kunde inte hålla mig
Grattis, stenhård! Min har klick i vridningen.Helt klart! Länken behöver definitivt slitas in men det kommer ju med tiden. Tycker att den gör sig bra på klockan i alla fall. Jag har tyvärr aldrig ägt en 2003a så jag vet inte hur den vridringen ska fungera. Vi kan fråga @StarMan hur det är på hans som sannolikt är från samma period. Min 1515 och min 300 Supermatic har friktion så Squale har i alla fall haft båda delarna.