• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ser ut att vara limiterad till 500ex så rätt bra upplaga!
PSX_20210506_070552.jpg
BOXGALEAZZI.jpg
galeazzi_frontal.png
galeazzi_full_diag.png
squale-galeazzi-back.png
squale-galeazzi-horizontal.png
squale-galeazzi-diagonal.png
squale-galeazzi-front.png
Faaan! Riktigt snygg! 😍 Tycker den blev bra som fan. Även om de hade fått skippa den gulnade lysmassan, men äh, man kan inte få allt.

Jag som inte ska köpa mer, har ju en CWC på G in... 🙄😆

Faaan! Riktigt snygg! 😍 Tycker den blev bra som fan. Även om de hade fått skippa den gulnade lysmassan, men äh, man kan inte få allt.

Jag som inte ska köpa mer, har ju en CWC på G in... 🙄😆
Tycker du man ska kompromissa med detaljer man inte gillar? Har själv skitsvårt för det men kanske borde tänka om, den är ju ruskigt bra i övrigt 🤔

(klassisk FOMO , jag veeet 😂 )

Tycker du man ska kompromissa med detaljer man inte gillar? Har själv skitsvårt för det men kanske borde tänka om, den är ju ruskigt bra i övrigt 🤔

(klassisk FOMO , jag veeet 😂 )
Haha, nja alltså egentligen inte! Men säger som du där, ibland kanske man bara ska tänka om. Tycker ändå det är rätt snyggt! 😅

Och JA! Huvudet på spiken där. Köphets/FOMO 😂

Ghaa, är också äckligt sugen!
Är dock rädd för att jag kommer störa ihjäl mig på den röda minuten, och om trycket är så där tattigt som du visade så kan jag inte låta bli att tänka på asjobbiga reklamationer och skit 😭
Nej, det där dåliga trycket kändes inte alls bra och det är inte alls likt Squale, de brukar göra grymt fina tryck. 🤔 Jag älskar inte den röda visaren för jag tycker inte att det är Squale men å andra sidan så funkar den väldigt bra på modellen. Svårt!

Nej, det där dåliga trycket kändes inte alls bra och det är inte alls likt Squale, de brukar göra grymt fina tryck. 🤔 Jag älskar inte den röda visaren för jag tycker inte att det är Squale men å andra sidan så funkar den väldigt bra på modellen. Svårt!
Nu finns det i alla fall någon som uppenbarligen snappat upp att det är FETA visare vi vill ha, framtiden ser genast ljusare ut 😁
Som du säger, orange minut är Squales signum sen evigheter så märkligt val med röd...

Kan trycket vara på någon preproduktionsmodell? För marknadsföring o tidigt foto?

På tal om något annat än dagens släpp; söker vanligt, svart alu-insert till 1521. Någon som har liggandes eller tips på vart det finns att köpa? ☺️

Detta har ni säkert diskuterat redan men.... jag tycker inte att det ser ut som ett stålinsert... eller? Och varför körde de inte med mineralglas om de ville göra en äkta dykare? :angel:
Skärmklipp.JPG

Nu finns det i alla fall någon som uppenbarligen snappat upp att det är FETA visare vi vill ha, framtiden ser genast ljusare ut 😁
Som du säger, orange minut är Squales signum sen evigheter så märkligt val med röd...
Märkligt att på beskrivningen hos Gnomon anger dom orange minute hand. Tycker som sagt den ser röd ut eller om bilderna luras lite och det i själva verket är mörkt orange🤨
Får ligga ute i solen några dagar annars och blekna😄

Märkligt att på beskrivningen hos Gnomon anger dom orange minute hand. Tycker som sagt den ser röd ut eller om bilderna luras lite och det i själva verket är mörkt orange🤨
Får ligga ute i solen några dagar annars och blekna😄
Ser allt annat än orange ut men vem vet, många frågetecken nu hehe.
Ja precis, eller kanske hälla lite klorin i heliumventilen? 🤪

Det verkar ju inte ha gått så bra för dem med taveltrycket tyvärr. På reklambilderna från deras egen hemsida ser det inte bra ut. Kolla A och ringen ovanför i Galeazzi och kolla det andra Z'at i samma ord eller kolla D och R i Drass. Snyggt...
drasssquale.JPG

Bilderna från Gnomon på deras ex är inte mycket bättre där det saknas en del av den inre ringen och en del av E'et i Tecnologie.
drassgnomon.JPG

Ghaa, är också äckligt sugen!
Är dock rädd för att jag kommer störa ihjäl mig på den röda minuten, och om trycket är så där tattigt som du visade så kan jag inte låta bli att tänka på asjobbiga reklamationer och skit 😭
Ööö det där trycket kommer att bli premium i framtiden. BARA KJÖÖÖÖP! ✌🏻😅

Menar han att det skall komma två varianter till? 150st för denna, 150st på nästa och 200st på sista? Eller är det att de kommer produceras i tre omgångar? Oklar engelska…

I vilket fall, kul släpp, men för mig blir det inget köp.
Tror han menar att det produceras i tre omgångar. 150 är producerade i nuläget varav 90 st är släppta till Galeazzi och 60 st till Gnomon om jag förstått det rätt.

Kollade på klippet ovan från Gnomon och Squale-loggan är ju inte bättre applicerad. Kolla på vågen (måsen, bananskalet?) ovanför Von Buren-loggan...
baaad.JPG

En annan sak som jag missat tidigare är att de också har designat en ny krona. Istället för den gjutna(?) loggan så har de valt en etsad logga som på SUB-39 och 1545. Känns lite fattigt men samtidigt ser den betydligt bättre etsad ut än på mina 1545or.
crown.JPG

Om det är någon som inte har fattat det än så försöker jag bara hitta så många fel det bara går på den här modellen för att jag ska tappa suget att köpa en. JAG SKA INTE!

Velar på ett köp på "Galeazzi" men kan inte bestämma mig och nyckeln till sparbössan ska fram. Finns bara 15 kvar nu hos Gnomon😱
Undrar om dom får in mera på nästa batch eller om detta var allt?

Tillbaka
Topp