• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Matic får pryda armen idag. Sjukt nöjd med det nya bandet, väger upp klockan riktigt bra.
PSX_20210525_083652.jpg

Tight! Suktat lite efter oranget isofrane men det där är nästan fetare.
Ja, riktigt bra och väldigt prisvärt för det man får, gummit är väldigt stadigt men samtidigt skönt. Dessutom halva priset av ett Isofrane och då får man ändå viklås. Vet inte om det kommer att hålla sig i sig men just nu har det har en härligt lyster också, ytan är nästan metallisk och leker med ljuset. Funderar på att köpa ett i 20mm till min 1521a också. Finns någon rabattkod om man vill beställa från Royalstraps, det är nog mest prisvärt nu när man knappt kan beställa från WatchGecko längre.

Det här är ändå bra billigt nu om man vill ha en Blancpain-Squale. Det är ju billigt för en vanlig 1545 i det skicket med originallänk också för den delen. Ingen som är sugen? Det är ju till och med originalplexi!
PSX_20210525_220659.jpg

Blancpain-versionen:
maxresdefault.jpg
Jag kunde inte hålla mig! Gav ett bud som Italienaren surt tackade ja till.

Nu vill jag ju ha en automat också...

Jag kunde inte hålla mig! Gav ett bud som Italienaren surt tackade ja till.

Nu vill jag ju ha en automat också...
YES, kul att den kom till forumet! :D Prutade du på de redan billiga €250? :wideyed: Ska du hitta en 1545 som automat så får du leta länge och dessutom öppna stora plånboken för jag tror bara att det är BP-versionen som gäller då. Jag har i alla fall aldrig sett någon annan men det kanske finns andra här som har gjort? :)

YES, kul att den kom till forumet! :D Prutade du på de redan billiga €250? :wideyed: Ska du hitta en 1545 som automat så får du leta länge och dessutom öppna stora plånboken för jag tror bara att det är BP-versionen som gäller då. Jag har i alla fall aldrig sett någon annan men det kanske finns andra här som har gjort? :)
Prutade på €300 som jag även det tyckte var billigt men kan man föreslå ett pris så skall man 😊

Bilder kommer förstås när den småningom dyker upp.

Squale är ett kul märke, gillar deras vildvuxna historia.

Kan någon tipsa om ett riktigt bra orange band i 20 mm? Jag har ett Squale original-gummi som är väldigt, väldigt snyggt men lite för kort för mig.

Finns det något bra orange canvas? Gärna neon-orange för att matcha visaren på min 1521.

Hur är Strappeds canvas, t ex?
Hadley-Roma dom säljer är oerhört sköna och tåliga.
Är svårt o hitta den orange kulör på 1521’s visare.
943E351C-02A9-4D3B-A3E3-A3A8CCD8A76D.jpeg

Nää. Svårt att fånga på bild men man ser dem ganska tydligt gå under visarna...
Ser inte helt ok ut. Sunburst ska ju gå mot centrum av tavlan. Vad säger ni övriga som har sunburst? Bäst att ställa frågan till Squale. Enl. Z så var Squale dock svåra när det kom till garantiärenden gällande tavlan. Jag hade märken/upphöjning på min militare som Squale inte tyckte var ett garantiärende. Z löste det dock utan problem.
20200724_174208.jpg

Tillbaka
Topp