• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Får äventyrskänsla så fort den här är på handleden men passar lika bra till soffhäng 😎

0A7565B2-D9D1-4CBA-ADA0-60079B70584B.jpeg

hehe, ändå kul utveckling på g med dykningen i fokus igen vad det verkade som men, aja. Stai calmo e mangia bene! 🤌
Ja, känns som att de är på väg åt rätt håll och Drass Galeazzi-släppet var ju sjukt grymt. Den här gången gjordes det ordentligt när de släppte en ny modell. Det var logiskt rakt igenom istället för halvhjärtat och schizofrent som det varit innan. Kul! 😊

Både trodde och hoppades också på en Master. Att Squale inte väcker den till liv är ju kanske det största mysteriet i klockvärlden - sån jävla drömklocka!! Är fortfarande bitter över att jag inte slog till på varianterna som Page & Cooper sålde för några år sedan 😫
De från P&C kommer ut ibland men det brukar vara rätt höga priser på dem tyvärr. 😐

Som några av er kanske redan har läst så väntar jag på en Squale Matic. Dock angav jag fel referens tidigare. Det är i alla fall den med mörkblå tavla som är på väg (ref. MATICXSB.ME22).

Den levereras på ett meshband, men jag skulle väldigt gärna vilja ha ett Squale originalgummi till klockan. Har ni något tips om var jag enklast köper detta? Noterade att Squale själva säljer det via sin hemsida. Någon som har erfarenhet att handla direkt från Squale? Jag pratade även med butiken om att köpa bandet från dom, men dels verkade det vara ganska lång leveranstid (beställningsvara) och dessutom fick jag inget exakt pris.

Som några av er kanske redan har läst så väntar jag på en Squale Matic. Dock angav jag fel referens tidigare. Det är i alla fall den med mörkblå tavla som är på väg (ref. MATICXSB.ME22).

Den levereras på ett meshband, men jag skulle väldigt gärna vilja ha ett Squale originalgummi till klockan. Har ni något tips om var jag enklast köper detta? Noterade att Squale själva säljer det via sin hemsida. Någon som har erfarenhet att handla direkt från Squale? Jag pratade även med butiken om att köpa bandet från dom, men dels verkade det vara ganska lång leveranstid (beställningsvara) och dessutom fick jag inget exakt pris.
Jag har köpt två band från squale.de och det har gått superfint. Hyfsat snabb leveranstid också.

Kanske någon här kan sälja ett till dig, om du anger vilken typ du funderar på? Finns 3-4 olika varianter.

Du bör undvika schweiziska butiken, och köpa från EU, eller Tyskland.

Kolla även här:

Kan någon tipsa om ett riktigt bra orange band i 20 mm? Jag har ett Squale original-gummi som är väldigt, väldigt snyggt men lite för kort för mig.

Finns det något bra orange canvas? Gärna neon-orange för att matcha visaren på min 1521.

Hur är Strappeds canvas, t ex?

Jag har köpt två band från squale.de och det har gått superfint. Hyfsat snabb leveranstid också.

Kanske någon här kan sälja ett till dig, om du anger vilken typ du funderar på? Finns 3-4 olika varianter.

Du bör undvika schweiziska butiken, och köpa från EU, eller Tyskland.

Kolla även här:

Tack så mycket för goda råd! Jag gjorde en beställning av ”Tropic Rubber Strap 22mm” hos Squale.de för en stund sedan. Nu är det bara att vänta och se om klockan eller bandet dyker upp först. Troligen det senare i och med att det var ett par veckors leveranstid för Maticen. 🙂

Tillbaka
Topp