• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Efter att ha ägnat en hel del tid åt att kika på alla grymma Squale-bilder är jag nära att köpa mig en ny Matic. Men jag skulle vilja veta om priset jag blivit erbjuden från AD är bra. Kan jag göra det här eller kan någon hjälpa mig privat? Jag äger en Omega Speedmaster sedan tidigare, så det här skulle bli min blott andra klocka. Det jag försöker säga är att jag i princip är nybörjare och skulle uppskatta litet tips och råd. :)

Efter att ha ägnat en hel del tid åt att kika på alla grymma Squale-bilder är jag nära att köpa mig en ny Matic. Men jag skulle vilja veta om priset jag blivit erbjuden från AD är bra. Kan jag göra det här eller kan någon hjälpa mig privat? Jag äger en Omega Speedmaster sedan tidigare, så det här skulle bli min blott andra klocka. Det jag försöker säga är att jag i princip är nybörjare och skulle uppskatta litet tips och råd. :)

skriv ut priset du, men du behöver ju inte nämna butiken vid namn.
Ange också exakt modell och band

ojdå... såg att du hade det på innersta hålet... det blir mkt flärp :)
Väldigt mycket flärp, det är precis att det funkar. 😊
PSX_20210520_121044.jpg

Fick min Squale idag så nu kommer jag förmodligen hänga lite här!
Tyvärr dög inte mina kinaverktyg till att korta Staib länken jag köpte till klockan så får bära den på läder ett tag.
När sommaren är här på riktigt kommer jag förmodligen köra på mitt orangea Borealis "Isofrane style".
Här kommer lite halvtaskiga bilder från paketöppningen!

20210520_185025.jpg 20210520_172318.jpg 20210520_172034.jpg 20210520_171917.jpg 20210520_171107.jpg

Jag fick precis den hjälp jag ville ha (av @JonasUppsala) via dm. Stort tack för det!
Det här innebär nu att en Squale Matic (ref. MATICXSA.NT) är beställd och snart på väg till undertecknad.
Äntligen får min Speedmaster ett komplement. Det har tagit alldeles för lång tid (fem år).
Fick min Squale idag så nu kommer jag förmodligen hänga lite här!
Tyvärr dög inte mina kinaverktyg till att korta Staib länken jag köpte till klockan så får bära den på läder ett tag.
När sommaren är här på riktigt kommer jag förmodligen köra på mitt orangea Borealis "Isofrane style".
Här kommer lite halvtaskiga bilder från paketöppningen!

20210520_185025.jpg 20210520_172318.jpg 20210520_172034.jpg 20210520_171917.jpg 20210520_171107.jpg
Grattis till fantastiskt fina klockor 😍

Fick min första Squale igår, en Squalematic 60 atmos.
Är det bara jag som tycker bezeln är ovanligt "sladdrig"?
Backplay är väl inte det värsta jag vart med om men bezeln känns att sitta lös..
Tar jag tag runt bezeln så kan jag "rucka" på den och knackar jag på den med fingret så låter det helt klart som den sitter lös...
Är det något som jag kan fixa själv genom att dra åt skruvarna som sitter runt bezeln?
Tacksam för råd!

Mvh Karl-Magnus

Fick min första Squale igår, en Squalematic 60 atmos.
Är det bara jag som tycker bezeln är ovanligt "sladdrig"?
Backplay är väl inte det värsta jag vart med om men bezeln känns att sitta lös..
Tar jag tag runt bezeln så kan jag "rucka" på den och knackar jag på den med fingret så låter det helt klart som den sitter lös...
Är det något som jag kan fixa själv genom att dra åt skruvarna som sitter runt bezeln?
Tacksam för råd!

Mvh Karl-Magnus

Antingen har du köpt samma exemplar som jag skickade tillbaka till en säljare ifjol, eller så är det ett återkommande problem.

Enligt @Von är det bara att dra åt skruvarna, så testa det!

Antingen har du köpt samma exemplar som jag skickade tillbaka till en säljare ifjol, eller så är det ett återkommande problem.

Enligt @Von är det bara att dra åt skruvarna, så testa det!
Det brukar räcka, jag har gjort det när jag har bytt inlägg i vridringen. Man får tänka på att försöka spänna de fyra skruvarna relativt lika så att man inte får några "tight spots". Tar någon minut att fixa bara.

Tillbaka
Topp