• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Cool bild på Monica Von Büren och Enzo Maiorca!
PSX_20210706_204542.jpg

Monica Von Büren ser ut som att hon skulle kunna sätta ett bandbytarverktyg i halspulsådern på en när man sover och inte ens ångra sig lite. Bilden skulle kunna vara hämtad direkt från en Bond-film. 😁
PSX_20210706_204601.jpg

Nu är jag Squale-ägare igen🤩 Måste bara justera länken nu!
E3882A77-5A36-4DE7-9133-A6485D02CE55.jpeg
Fick äntligen tag på en Squale quartz i lagom size! Har egentligen väldigt svårt för two-tone, men denna blev jag mycket positivt överraskad av. Känns som en riktigt trevlig sommarbeater😊 Kvaliteten var också långt över förväntan med tanke på priset på dessa.
95FC826F-700F-4FD2-B777-0648C89109DD.jpeg

Cool bild på Monica Von Büren och Enzo Maiorca!
PSX_20210706_204542.jpg

Monica Von Büren ser ut som att hon skulle kunna sätta ett bandbytarverktyg i halspulsådern på en när man sover och inte ens ångra sig lite. Bilden skulle kunna vara hämtad direkt från en Bond-film. 😁
PSX_20210706_204601.jpg
Härmapor, den där bilden grävde ju jag fram till min historiehörna jag körde typ förra våren 😆

Snyggt! Gratulerar, har själv en sub39 fast med grå tavla, älskar den. Kronan känns iofs sådär, lite svår att greppa och så är det som att den skruvar upp sig pyttelite av sig själv ibland, dock inte efter att jag skruvat åt den några gånger, något du känner igen med din?
Ber om ursäkt för sent svar.
Nej, detta är inget jag tänkt på. Kan vara så att jag drar åt lite hårdare från början?

Det verkar finnas 2 versioner av den blå/vita squalematicen, en med målade index och en med applicerade...
Är det enda skillnaden mellan dessa? Och vilken är bäst?

Jag tror bara att det är index och färgen på Matic-trycket som skiljer, i övrigt är det samma klocka. Vilken som är bäst är väl en smaksak men jag hade nog kört på applicerade index för optimalt bling. Sannolikt så är väl lumen bättre på den med målade index eftersom det är så lite lume på den med applicerade.

Jag brukar föredra målade index då det blir tydligast men applicerade blir ju helt klart mer bling...

Inte för att det är en giltig ursäkt men det var väl mitt i lockdown-kaoset?

Jag köpte den ju inte ny, men av första ägaren som menade att den varit så sen ny... och den var knappt använd, så det tvivlar jag inte på.

Edit, Tror dock den var nyköpt före Corona...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp