• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Idag är det fredag och då är det såklart blå 1521 som gäller! 😁
PSX_20210709_115854.jpg

Ja... jag borde undersökt det där mer grundligt själv.
Men jag blev less och skickade tillbaka den till säljaren, som i sin tur skickade den till Squale via Zacke... när den väl kom tillbaka var den tydligen bättre men fortfarande inte bra!? 🤷‍♂️
Fasen vad skumt, själva vridringen i sig måste ha varit liiiite skev eller nått annars är det ju inga konstigheter att justera.

• Like
Reactions: v0n
Senast ändrad:
Den där postade jag i tråden för en månad sen. Kan snoka på Instagram till dig. Skitful för övrigt så vet inte vad du ska med den till. 🤨

https://klocksnack.se/threads/tråden-om-squale.48157/page-579#post-3870211
Meh, vi brukar ju alltid tycka samma (nästan). Svinkool ju, indexen och loggan däruppe är genialiskt och gillar detaljerna på vridringen.
Färgkombon är dessutom👌🏼
Tror den är från någon italiensk ÅF men du får gärna snoka upp om du har lust 😊

Meh, vi brukar ju alltid tycka samma (nästan). Svinkool ju, indexen och loggan däruppe är genialiskt och gillar detaljerna på vridringen.
Färgkombon är dessutom👌🏼
Tror den är från någon italiensk ÅF men du får gärna snoka upp om du har lust 😊
Nej, loggan är efterbliven och det ser konstigt ut med en centrerad Von Büren-logga. Dessutom är loggan oproportionerligt liten, ser inte bra ut. Sen är det kräkvarning på en orange lumeplupp i en röd triangel! Jag gillar inte heller att de har trekantiga index runt hela och att det saknas minutindex där det finns timindex.

Positivt: Fin färg på tavlan.

Ska motvilligt söka mer info! 😁

Japp, den var den andra länken jag hade hittat, ocker naturligtvis.
Den första är ju ändå skapligt prissatt. 👍

Nej, loggan är efterbliven och det ser konstigt ut med en centrerad Von Büren-logga. Dessutom är loggan oproportionerligt liten, ser inte bra ut. Sen är det kräkvarning på en orange lumeplupp i en röd triangel! Jag gillar inte heller att de har trekantiga index runt hela och att det saknas minutindex där det finns timindex.

Positivt: Fin färg på tavlan.

Ska motvilligt söka mer info! 😁
Neeej nu är det du som är efterbliven 😘 Orange och röd är en underskattad kombo och tycker tavlan ser spännande ut.
Matic-halloweenpumpavisarna satt som en krocketklubba i smalbenet där 👊🏼

Senast ändrad:
Neeej nu är det du som är efterbliven 😘 Orange och töd är en underskattad kombo och tycker tavlan ser spännande ut.
Matic-halloweenpumpavisarna satt som en krocketklubba i smalbenet där 👊🏼
Aldrig. Jag har rätt, du har fel. 🤪 Håller med om visarna och ärligt talat så borde alla 1521or har Matic-visare för minutvisaren är för liten på 1521orna. 🤔 Snyggt med de orangea detaljerna men den röda triangeln är no-no. Är det lume i den orangea 30-markeringen på vridringsinlägget eller är den bara målad?

Aldrig. Jag har rätt, du har fel. 🤪 Håller med om visarna och ärligt talat så borde alla 1521or har Matic-visare för minutvisaren är för liten på 1521orna. 🤔 Snyggt med de orangea detaljerna men den röda triangeln är no-no. Är det lume i den orangea 30-markeringen på vridringsinlägget eller är den bara målad?
Helt ok att tycka olika så länge jag har rätt. Klurar på om inte röda detaljerna faktiskt är en annan nyans av orange bara, kolla bilden från din första annonslänk?
Igen aning om "30"-matkeringen, ser målad ut men svårt att se 🤔
MKaAdOu.jpg

Helt ok att tycka olika så länge jag har rätt. Klurar på om inte röda detaljerna faktiskt är en annan nyans av orange bara, kolla bilden från din första annonslänk?
Igen aning om "30"-matkeringen, ser målad ut men svårt att se 🤔
MKaAdOu.jpg
Kanske, det ser helt klart bättre ut på den bilden. Hade ändå föredragit att den var silver. Svårt att säga om 30-markeringen är lumad men det är osannolikt med tanke på att den inte är kapslad. Går ju knappast att fylla det tunna aluminium-inlägget med lume tänker jag. 🤔

Kanske, det ser helt klart bättre ut på den bilden. Hade ändå föredragit att den var silver. Svårt att säga om 30-markeringen är lumad men det är osannolikt med tanke på att den inte är kapslad. Går ju knappast att fylla det tunna aluminium-inlägget med lume tänker jag. 🤔
Nä, tror nog inte heller det ens är möjligt att applicera lysmassa på det lövtunna inlägget, Hursomhelst så blev jag fasen sugen på riktigt. Index 3-6-9-12 ser ut som glasstrutar i glasreflektionen, bara en sån sak 😎

Tillbaka
Topp