• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nästan övertygad om att alla skrek köööör men du verkar lagt i backen istället 😆 Men det är bra...inga ogenomtänkta beslut osv, hörs om några år igen bubbis.
Haha, skriver upp det i filofaxen! 🤓 Blev helt OK men med fumetavla var det 🔥🔥🔥

blasted.soleil.jpg
SUQALE_2019_048_v2.jpg

Haha, skriver upp det i filofaxen! 🤓 Blev helt OK men med fumetavla var det 🔥🔥🔥

blasted.soleil.jpg
SUQALE_2019_048_v2.jpg
Det var tider det...som igår men ändå inte 😄

Finns mycket kul (men luddig) historia kring märket som går långt tillbaka i tiden. Har nästan alltid varit dykarklockor för dykare vilket iaf jag tycker är fränt och tämligen unikt✌🏼
Jag trodde innan jag läste på att det bara var något microbrand bland alla andra där ute..visste inte att det fanns över 50 årshistoria och swissmade..
Såg han den där konstiga på youtube archie luxury tala illa om märket 😂🤔

• Wow
Reactions: v0n
Grymt ju! Liiite synd att den bygger på 1521 i stället för Matic. Mest för att jag gillar större klockor men också för att det varit väldigt många specialare på 1521 det senaste.
Reagerar mest på att den helt saknar Squale "DNA". Smaken är som baken men det där är faen inte Squale nånstans. Hade det stått något annat på tavlan hade jag förmodligen resonerat annorlunda.

Reagerar mest på att den helt saknar Squale "DNA". Smaken är som baken men det där är faen inte Squale nånstans. Hade det stått något annat på tavlan hade jag förmodligen resonerat annorlunda.
Du har helt rätt här. Men designmässigt så tycker jag den här är riktigt vass alltså! Den gode @TerryTee jämförde den med Unimatic och det tycker jag är en bra jämförelse. Nutida, modern.

• Like
Reactions: v0n
Man kan ju hoppas att resten av den kommande kollektionen blir annorlunda om alla nu ska bli experiment. Sen när är Squale "steam punk" liksom? Lämna den skiten till Panerai istället, de gör det i alla fall någorlunda bra.

"Before we get on to the watch itself, let's talk a bit about this new collection. The people behind it have named the collection "LAB" as it represents an experimental side of Squale. Despite the treading opposite direction of what tends to be more mainstream, through the "LAB" we could perceive the brand's "other side" of creativity and crafts it puts out, and of course, the genuine passion for all things dive-watchmaking. That said, the watch looks incredible and familiar bearing the signature skin-diver case of the 50 ATMOS, which means a super robust 500m water-resistant built (yes, you can dive it), and definitely wearable on all wrists. And there's no better watch to kickstart the journey than the Squale LAB Edizione 1 with its steampunk yet minimalist vibe."

Det där var fan det värsta de någonsin har släppt. Hur i hela helvetet kunde Squale godkänna och tillverka den styggelsen..? Som du säger @v0n så är det NOLL Squale-DNA förutom boetten och för övrigt ser den ut som något billigt skräp. Skäms tamejfan!
Uj hårda orda från Mr Squale :nailbiting:
Har inget emot om man tar ut svängarna en smula men behöver ju inte köra i diket för det. En ren käftsmäll på sitt egen dykararv.
Aja, tur man inte måste köpa, over and out.

Man kan ju hoppas att resten av den kommande kollektionen blir annorlunda om alla nu ska bli experiment. Sen när är Squale "steam punk" liksom? Lämna den skiten till Panerai istället, de gör det i alla fall någorlunda bra.

"Before we get on to the watch itself, let's talk a bit about this new collection. The people behind it have named the collection "LAB" as it represents an experimental side of Squale. Despite the treading opposite direction of what tends to be more mainstream, through the "LAB" we could perceive the brand's "other side" of creativity and crafts it puts out, and of course, the genuine passion for all things dive-watchmaking. That said, the watch looks incredible and familiar bearing the signature skin-diver case of the 50 ATMOS, which means a super robust 500m water-resistant built (yes, you can dive it), and definitely wearable on all wrists. And there's no better watch to kickstart the journey than the Squale LAB Edizione 1 with its steampunk yet minimalist vibe."
Men var får de steampunk från? De måste ha hittat italienska svampar någonstans. Polerat, supercleant och modernt är liksom så långt från steampunk det kan bli...

That said, the watch looks incredible and familiar bearing the signature skin-diver case of the 50 ATMOS, which means a super robust 500m water-resistant built (yes, you can dive it), and definitely wearable on all wrists. And there's no better watch to kickstart the journey than the Squale LAB Edizione 1 with its steampunk yet minimalist vibe."
No, you can't

Senast ändrad:
Uj hårda orda från Mr Squale :nailbiting:
Har inget emot om man tar ut svängarna en smula men behöver ju inte köra i diket för det. En ren käftsmäll på sitt egen dykararv.
Aja, tur man inte måste köpa, over and out.
Ja, kanske men i mina ögon ska en Squale vara en no nonsense tool watch, inte någon fashion watch som jag skulle kategorisera den där som. Samma som vridringsinläggen på Onda som jag inte heller tycker funkar. Jag har verkligen inget emot att de tar ut svängarna men det där, nej tack.

Whut..?

Men var får de steampunk från? De måste ha hittat italienska svampar någonstans. Polerat, supercleant och modernt är liksom så långt från steampunk det kan bli...
Säkert från vridringen med "nitarna" men jag håller med, det är inte ens så mycket steampunk. Att de ens använder Squale och steampunk i samma mening och är okej med det stör mig...

Du har helt rätt här. Men designmässigt så tycker jag den här är riktigt vass alltså! Den gode @TerryTee jämförde den med Unimatic och det tycker jag är en bra jämförelse. Nutida, modern.
Hårfin gräns mellan Nutida och modern - mode/trendig/fashion . Tycker bara inte Squale ska dit och kleta, finns så många andra som gör den biten bättre om du fattar vad jag menar?
Bara det att man hittar likheter med annat det första man gör är bara trist...tycker jag 🙂

Tillbaka
Topp