• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Ja, kanske men i mina ögon ska en Squale vara en no nonsense tool watch, inte någon fashion watch som jag skulle kategorisera den där som. Samma som vridringsinläggen på Onda som jag inte heller tycker funkar. Jag har verkligen inget emot att de tar ut svängarna men det där, nej tack.

Whut..?

Säkert från vridringen med "nitarna" men jag håller med, det är inte ens så mycket steampunk. Att de ens använder Squale och steampunk i samma mening och är okej med det stör mig...
Yes, måste vara från vridringen men det är att urvattna begreppet rätt rejält, haha.
Hårfin gräns mellan Nutida och modern - mode/trendig/fashion . Tycker bara inte Squale ska dit och kleta, finns så många andra som gör den biten bättre om du fattar vad jag menar?
Bara det att man hittar likheter med annat det första man gör är bara trist...tycker jag 🙂
Jag fattar helt. Och visst, detta hade varit en precis lika snygg klocka utan Squale-logon.
Ser mer ut som att de har sneglat på OM Port tycker jag.
BRH01.jpg

2_04d7477a-c6c1-4b7d-955c-1780fe9bcacd_1799x1580.jpg
Helt klart likheter där med!

Ja, hade du dykt med en klocka helt utan indexmarkeringar?
Ah, hade missat att du hade fetmarkerat en del av texten. Exakt det där tänkte jag också när jag läste det. Hade inte heller dykt med en klocka som har så otydliga markeringar på vridringen, lär vara i det närmaste omöjligt att se dem under vattnet. Onda har ju tydligare markeringar och även den är väldigt svår att läsa under vatten.

Är inte alls glad över vilken väg Squale har tagit.

Ah, hade missat att du hade fetmarkerat en del av texten. Exakt det där tänkte jag också när jag läste det. Hade inte heller dykt med en klocka som har så otydliga markeringar på vridringen, lär vara i det närmaste omöjligt att se dem under vattnet. Onda har ju tydligare markeringar och även den är väldigt svår att läsa under vatten.

Tror iofs det här är mer Gnomon än Squale som "tänkt till" så vi får la ta det för vad det är 🤷

Mer än senaste releasen eller generellt? Några andra du tänkte på?

Tänkte mig att det skulle vara drag här inne idag.
Den klockan var bara skum på alla sätt.
Håller med er alla i allt ni sagt så långt 😄
Gnomon har ju "lurad" Squale att göre en del konstiga saker, och en del bra grejer, med detta var ett riktigt stolpskott

Maggi slutar visst aldrig att förvåna… Först kommer ett ”back to the roots”-släpp där man kastar med en jävla kniv och sätter ett helt tossigt pris. Sedan kommer någon form av sci-fi-försök med den mest skitzade bezeln som skådats under 2000-talet! Om någon skänkte denna till mig skulle jag plocka gummit och hiva resten i närmaste mögpåse.

Vi har helt enkelt lite olika estetiska preferenser om vi säger så.... 😅 Det var det jag syftade på, att slitningen blir så himla tydlig när de väl börjar visa tecken på användning. Rappa på med bilden nu så jag kan klicka hem 1521an som jag går och suktar efter! ;)
Bildbomb! Tyvärr så var det lite dåligt ljus men när jag kollar på den så är det förvånansvärt lite repor på den. Det är mest vridringen och vridringsinlägget som har tagit en del stryk. Ska se om jag kan få till bättre bilder senare idag när det är skarpare ljus. :)
DSCF6343.jpg
DSCF6344.jpg
DSCF6346.jpg
DSCF6347.jpg
DSCF6348.jpg
DSCF6350.jpg
DSCF6352.jpg

Tillbaka
Topp