Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker att den är rätt lyckad! Gillar framförallt bezeln (den är väl helt ny?) och att klockan som helhet känns väldigt clean.Inte helt i min smak men det var väl inte så farligt?Squale x Montredo.
![]()
Available Now: The Montredo x Squale 1521, 1099€ inc 19% VAT, Limited to 50 Pieces
Now in 2022, we’ve joined forces with Swiss dive watch legends Squale, to produce our first timepiece collaboration - the Montredo x Squale 1521. Available only from Montredo.www.montredo.com
![]()
![]()
Ovant för ögat men ser helt ok ut. Customiserade visarsetet ser fräscht ball ut även om proportionerna ser liiite märkliga ut. Plus i kanten på lollipopsekundenInte helt i min smak men det var väl inte så farligt?Squale x Montredo.
![]()
Available Now: The Montredo x Squale 1521, 1099€ inc 19% VAT, Limited to 50 Pieces
Now in 2022, we’ve joined forces with Swiss dive watch legends Squale, to produce our first timepiece collaboration - the Montredo x Squale 1521. Available only from Montredo.www.montredo.com
![]()
![]()
Riktigt risiga bilder, men visst ser boetten hårt blästrad ut?Ovant för ögat men ser rätt ok ut. Customiserade visarsetet ser fräscht ball ut även om proportionerna ser liiite märkliga ut. Plus i kanten på lollipopsekunden
Luriga bilder, framkommer inte om boetten är polerad eller blästrad, vad säger ni?
Tyckte också det först men det fanns flera bilder på sajtenRiktigt risiga bilder, men visst ser boetten hårt blästrad ut?
Riktigt bra case och bezel. Även tavlan var ok. Men hur tänkte man med visarna eg.Mer nytt.
![]()
Vet inte hur, men vill haaa! Plexi, spännande modernt/vintage och fick faen ståfräs av visarna, skolexempel på läsbarhet under vattenytanMer nytt.
![]()

Gött att jag kunde hjälpa dig att få upp den men resten får du klara själv.Vet inte hur, men vill haaa! Plexi, spännande modernt/gammalt och fick faen ståfräs av visarna, skolexempel på läsbarhet under vattenytan
Så här borde Squale själva jobba om någon frågar mig. Mer bilder är kul
![]()
![]()
![]()
![]()
Squale ESSEMME 300 Limited Edition - Vintage Watches
Vintage Watches srl will provide an invoice for tax purposes and gives the warranty for one year on the operation and a lifetime warranty on the authenticity.www.vintagewatches.it
Den åkte ner när jag såg att det bara fanns 30 exemplarGött att jag kunde hjälpa dig att få upp den men resten får du klara själv.

Den där var ju inte så jäkla dum tycker jag. Förstår inte riktigt var de har fått "for the city" ifrån, den ser ut som deras vanliga dykare ju.Inte helt i min smak men det var väl inte så farligt?Squale x Montredo.
![]()
![]()
![]()
Visarna och tavlan är jag inget fan av men helt klart coolt koncept!Vet inte hur, men vill haaa! Plexi, spännande modernt/vintage och fick faen ståfräs av visarna, skolexempel på läsbarhet under vattenytan
Så här borde Squale själva jobba om någon frågar mig. Mer bilder är kul
![]()
![]()
![]()
![]()
Squale ESSEMME 300 Limited Edition - Vintage Watches
Vintage Watches srl will provide an invoice for tax purposes and gives the warranty for one year on the operation and a lifetime warranty on the authenticity.www.vintagewatches.it
Man blir inte alls sugenBättre bilder från Fratello, ser sjukt najs ut där!
https://www.fratellowatches.com/hands-on-squale-1521-montredo-diver/
![]()
![]()
![]()
![]()
Köp den så kan jag köpa den av dig sen. Har länge varit sugen på att byta ut min full lume mot en svart istället och denna är ju lite roligare än en vanlig.Man blir inte alls sugen![]()
Föll som en kägla för allt, har en löjlig fäbless för lollipop och den där är m-a-f-f-i-g...och hur länge har vi tjatat om plexi nu igen?Visarna och tavlan är jag inget fan av men helt klart coolt koncept!
Hoppas att de gör en mer klassisk version som den där limiterade versionen men utan handgjort trams som drar upp priset. Boetten och plexigt är så sexiga!![]()
Haha, kan förstå det!Föll som en kägla för allt, har en löjlig fäbless för lollipop och den där är m-a-f-f-i-g...och hur länge har vi tjatat om plexi nu igen?
Gillar verkligen hybriden, ingenting är lämnat åt slumpen. Charmig nick bakåt men samtidigt nytänkande och modernt. Inte så farligt pris ändå för att vara handgjort tycker jag, en Matic typ![]()
Slog mig precis...bisarrt att jag går igång på gula visare och du inte gör det. Förresten tycker vi alltid samma, någon av oss måste ha ändrat smakHaha, kan förstå det!Plexit är najs men de borde också haft vridringsinlägg i akryl istället för safir. Det är verkligen en märklig mix men på något sätt funkar det ändå även som vissa delar som sagt inte är min kopp te.
Hoppas att du får tag på en!
![]()
Färgen är det inget fel på, bara formen!Slog mig precis...bisarrt att jag går igång på gula visare och du inte gör det. Förresten tycker vi alltid samma, någon av oss måste ha ändrat smak
Skrev t.o.m lite på italienska för att visa hur hardcore jag är![]()
Skoja bara såklart.Färgen är det inget fel på, bara formen!I kombination med det gula så blir det alldeles för mycket Tudor North Flag... Vi tycker väl inte alltid samma men väldigt ofta, måste finnas lite undantag!
Haha, då är du säkert hemma! Vai vai, forza!![]()
Sorry!Skoja bara såklart.
Hade nog funkat bättre med pilen på minutvisaren istället för det "rätta" vintagestuket. Fan nu ser jag också North Flag på näthinnan, tack för den![]()
Det första som slog mig var typ ZRC grands fonds, äldre Yema Superman osv. Mja, kanske blir en liten formkrock nu när du säger det, fast det kan man ju tycka nu med.Sorry!Både tim- och minutvisaren är ju väldigt lika Tudor så det var det första jag såg. Pilen på minutvisaren hade kanske inte blivit så bra tillsammans med sekunden men det är ju helt klart coolt. Tror att de hade krockat lite eller?
![]()
ZRC Grands Fonds har väl inte såna visare..?Det första som slog mig var typ ZRC grands fonds, äldre Yema Superman osv. Mja, kanske blir en liten formkrock nu när du säger det, fast det kan man ju tycka nu med.
Är rätt säker på att jag sett det denna visarkombo på Squale också...250 Supermatic tror jag men kan inte hitta just nu. Vet du på rak arm?
Min skalle är full av konstiga referenser som ingen hört talas omZRC Grands Fonds har väl inte såna visare..?OT men jag hade så jäkla gärna haft en 1964, så sjukt coola!
Får nog bli en sån i framtiden!
Hmm, kan inte komma ihåg att jag sett såna här visare på Squale öht om jag ska vara ärlig men det kan kanske stämma. Du är säker på att det var original?
Oj, den där var riktigt cool och den länken gick inte av för hackor!Min skalle är full av konstiga referenser som ingen hört talas omfräna hursomhelst.
![]()
Ska kika runt lite imorgon, 60-talare kanske men kan ha rört ihop det..tänker ändå att Stefano Mazzariol borde haft en gammal Squalereferens i åtanke, verkar vara en seriös vintagedåre så sett![]()
De där visarna var mer lika än Tudor.@MaBr några sista för ikväll, snubbens egna klockor han säljer är ren klockporr och här ser du ju lite annat som inte heter North Flag
(ursäkta OT, men hoppas alla här uppskattar fina dykare)
![]()
![]()