• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Tar all beskrivning om klockan med en nypa salt, det hävdas bl.a. att boetten ligger på ynka 30mm. Säljs på https://www.orologeriamajer.it/it/orologi/diver/squale-1545-nos-acc-d.php
Oj, tyckte väl den såg lite märklig ut i proportionerna 😂
Jag vet inte riktigt, den jag tänkte på kom i samma 38mm runt 2010 (?). Liksom tvåtonaren benämnd som 058.
qGEfpas.jpg

Senast ändrad:
Oj, tyckte väl den såg lite märklig ut i proportionerna 😂
Jag vet inte riktigt, den jag tänkte på kom i samma 38mm runt 2010 (?). Liksom tvåtonaren benämnd som 058.
qGEfpas.jpg
Hmm, ser man till proportionerna så kan det faktiskt vara så att den ligger på 30 mm. Efter att ha betat av ett antal dinkor i klassen 35-36 och kommit fram till att minimum för mig ligger på 37-ish så kan jag fetglömma denna 😂

• Like
Reactions: v0n
Knepigt… stämpeln ser ut att vara Franks 🤔
BF242098-AF83-4C8B-88B7-A0F23A7D69A7.jpeg
Jag som köpte klockan av dem. De tog in klockan i begäran av mig. Inget de vanligtvis tar in, men de beställde en till mig när jag var inne för att köpa en annan klocka. Så nej, inget som finns i deras ordinarie sortiment. Men något de kan ordna. Hoppas att det svarade på din fråga ☺️

Jag som köpte klockan av dem. De tog in klockan i begäran av mig. Inget de vanligtvis tar in, men de beställde en till mig när jag var inne för att köpa en annan klocka. Så nej, inget som finns i deras ordinarie sortiment. Men något de kan ordna. Hoppas att det svarade på din fråga ☺️
Intressant upplägg minst sagt. Borde betyda premium bara för det att det blir den (förmodlingen) enda Squalen med FRANKS stämpel :hilarious:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp