Hmm? Det är väl 1521-boetten?Någon som vet om dimensionerna på Onda verkligen är mindre än standard 1521? Hade ju vart väldigt trevligt i så fall![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm? Det är väl 1521-boetten?Någon som vet om dimensionerna på Onda verkligen är mindre än standard 1521? Hade ju vart väldigt trevligt i så fall![]()
Hmm? Det är väl 1521-boetten?
Någon som vet om dimensionerna på Onda verkligen är mindre än standard 1521? Hade ju vart väldigt trevligt i så fall![]()
Mina handleder är 18cm och jag upplever inte att den är för stor. Tror själva caset är 42mm och vridringen 44mm. Lug-to-lug är den också ganska kort.Squalematicen är sjukt snygg! Undrar bara om den är för stor för min 17cm smala handled. Någon som har erfarenhet?
Snyggt matchat med badbrallorna!Mina handleder är 18cm och jag upplever inte att den är för stor. Tror själva caset är 42mm och vridringen 44mm. Lug-to-lug är den också ganska kort.
![]()
![]()
![]()
1521 må tekniskt sett vara 42 mm men den bärs snarare som max 41. Jag har framför mig just nu tre dykarklockor som alla är 42 mm och av dem är Squale den som bär minstNågon som vet om dimensionerna på Onda verkligen är mindre än standard 1521? Hade ju vart väldigt trevligt i så fall![]()
Bild!1521 må tekniskt sett vara 42 mm men den bärs snarare som max 41. Jag har framför mig just nu tre dykarklockor som alla är 42 mm och av dem är Squale den som bär minst![]()
Ser överlägset minst ut. Gott! Ingen som kan lägga en 1521 bredvid tex en skx eller turtle?
Speciellt om man är boxerSry men tror inte att någon vill ha ett kuperat glas. Kupat glas är dock trevligt! (Kunde inte hålla mig, förlåt)
Kika några sidor bak i tråden! Tror faktiskt det gjordes en sådan jämförelse ganska så nyligenNågon som råkar ha en squalematic och en skx som kan tänka sig lägga upp en bild för jämförelse?![]()
Ah tack ska kika!Kika några sidor bak i tråden! Tror faktiskt det gjordes en sådan jämförelse ganska så nyligen![]()
Spana in det här:Ah tack ska kika!
Här kommer det lite bilder! Min handled är ungefär 16,5cm så ganska smal alltså.
Squale 1521 på Borealis-gummi
![]()
SKX009 på MM300-gummi
![]()
SKX007 på originallänk
![]()
Någon som råkar ha en squalematic och en skx som kan tänka sig lägga upp en bild för jämförelse?![]()
Skysst! TackImorgon så![]()
Hmm, där hängde jag inte med riktigtSpeciellt om man är boxer![]()
TackarSpana in det här:
Lite jämförelser iaf![]()
https://sv.wikipedia.org/wiki/KuperingHmm, där hängde jag inte med riktigt![]()
Pah, du skrev skx. Vet inte varför jag läste det som turtle. Sorry.Skysst! Tack![]()
Känns som en 1521 då skulle kännas mindre än en Turtle iaf iom att din är 44mm va?Pah, du skrev skx. Vet inte varför jag läste det som turtle. Sorry.
Vi gör såhär
![]()
![]()
Utan tvekan mindre än turtle skulle jag säga.Känns som en 1521 då skulle kännas mindre än en Turtle iaf iom att din är 44mm va?
Är rätt bekväm med min turtle så då funkar nog 1521 finfint![]()
Känns som en 1521 då skulle kännas mindre än en Turtle iaf iom att din är 44mm va?
Är rätt bekväm med min turtle så då funkar nog 1521 finfint![]()
Jag provar båda nu och på handleden känns Turtlen liite mindre pga den är lägre och de annorlunda luggarnaSkx är nog i likvärdig storlek med 1521 och squalematic i storlek med turtlen![]()
Gött, skx är iofs inte liten men kan inte stilla tanken om att testa 1521 så jag fortsätter bumpa min köpesannonsSkx är nog i likvärdig storlek med 1521 och squalematic i storlek med turtlen![]()
Haha skulle också vilja få tag i en begagnad men blir nog svårt under sommaren...Gött, skx är iofs inte liten men kan inte stilla tanken om att testa 1521 så jag fortsätter bumpa min köpesannonsoch stalkar folk som tidigare köpt i hopp om att de glömt bort den och vill sälja
![]()
Skulle jag säga också. Var kommer de uppgifterna ifrån?
Vanliga 1521 är inte 14mm... Jag är tämligen säker på att den var strax under 13 när jade minOnda är listad som 41x48, 12,5mm tjock på Gnomon. Rätta mig om jag har fel, men jag är rätt säker på att den vanliga 1521 är runt 14mm tjock och listas som 42mm (ish).