De har faktiskt haft det ett tag! Trevligt att se lite modeller ”irl”Squale hos Stjärnis Kungsholmen. Det var nytt för mig iallafall.
![]()
![Beaming face with smiling eyes :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
![Thumbs up: medium-light skin tone :thumbsup_tone2: 👍🏼](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d-1f3fc.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De har faktiskt haft det ett tag! Trevligt att se lite modeller ”irl”Squale hos Stjärnis Kungsholmen. Det var nytt för mig iallafall.
![]()
Hade faktiskt inte sett Squale-homages förut:
![]()
Steeldive SD1979 Mechanical Watch Men
Buy steeldive watches, steeldive sd 1979 watch with coupon code. See more steeldive watch review on steeldive official store. Sell Steeldive 1979 mechanical watch, men's mechanical watches, 200mn diver watch. with coupon. 2 years warranty and DHL express shipping, Made in Japan NH35 movement and...www.steeldives.com
Haha, så jäkla tacky. Den har faktiskt funnits några år. Oklart varför man gör kopia på en klocka som är relativt billig som den är men men...Hade faktiskt inte sett Squale-homages förut:
![]()
Steeldive SD1979 Mechanical Watch Men
Buy steeldive watches, steeldive sd 1979 watch with coupon code. See more steeldive watch review on steeldive official store. Sell Steeldive 1979 mechanical watch, men's mechanical watches, 200mn diver watch. with coupon. 2 years warranty and DHL express shipping, Made in Japan NH35 movement and...www.steeldives.com
Jag har provtryckt lite klockor där några gånger, men aldrig köpt något så oklart med prutläget!Tänkte åka in till Stjärnurmakarna imorrn och köpa en 1521. Någon som har handlat där?
Jag tänkte försöka pruta lite eller kanske få något extra strap på köpet iaf. Vet någon om dom har extra straps till försäljning?
Vilken färg hade du tänkt? Köper du den blankpolerade med blå urtavla har du den grymmaste sommarklockan!Tänkte åka in till Stjärnurmakarna imorrn och köpa en 1521. Någon som har handlat där?
Jag tänkte försöka pruta lite eller kanske få något extra strap på köpet iaf. Vet någon om dom har extra straps till försäljning?
Då tar jag på min aqualand imornn dåJag har provtryckt lite klockor där några gånger, men aldrig köpt något så oklart med prutläget!
Hyfsat trevlig gubbe, lite svår till en början när jag var där men lös upp när han såg min gamla Aqualand C022![]()
Haha, ja men det tycker jag! Bra där!Då tar jag på min aqualand imornn då![]()
Var inne på Stjärnurmakarna idag men det blev inget köp. Jag ringde och frågade om han hade 1521 blå polerad och det hade han.
Det visade sig att den modellen inte fanns, han hade inte stenkoll på dom olika versionerna direkt.
Synd. Hur såg utbudet ut annars om man får fråga?Var inne på Stjärnurmakarna idag men det blev inget köp. Jag ringde och frågade om han hade 1521 blå polerad och det hade han.
Det visade sig att den modellen inte fanns, han hade inte stenkoll på dom olika versionerna direkt.
Är du intresserad av beg? Du har DM iaf.Var inne på Stjärnurmakarna idag men det blev inget köp. Jag ringde och frågade om han hade 1521 blå polerad och det hade han.
Borde ju ha fotat.Synd. Hur såg utbudet ut annars om man får fråga?
Tack, bra att veta om man skulle få för sig att åka på utflyktBorde ju ha fotat.
1521 fanns svart och en matt blå.
En sub 39 + sub 39 gmt
2 matic
Blå 1521(?) med stål bezel och blått läder i stingrocka.
Tror det var allt
Exakt, den var det... Snyggare i verkligheten tycker jag.Tack, bra att veta om man skulle få för sig att åka på utflykt
Den sistnämnda låter som Blue Ray (?) tror den är discontinued nu![]()
Fick du något svar av Gnomon?Ping, någon som har koll?![]()
De tillverkas väl batchvis? Gnomons modeller brukar försvinna från hemsidan när de är slut för att sedan dyka upp igen vid nästa batch (killgissar att detta är en sådan modell).Fick du något svar av Gnomon?
Hahaha!Jag var precis inne och suktade lite efter en blästrad 1521 igen och fick ett gott skratt när jag fick se detta.Pissdålig QC eller vad är det frågan om?
![]()
Forza Squace!![]()
Watchgecko. Märkligt att man inte reagerar på det när man tar macrobilder, redigerar osv. när det ändå gäller en butik helt tillägnad klockor där det förmodligen finns en hel del kunskap och intresse.Hahaha!Var hittade du den? Hade det var en Rolex hade den varit värd en miljon.
![]()
Jag skulle gissa på att någon har Photoshopat lite och gjort ett misstag för det är säkert samma klocka på alla bilder. Galet att de inte har upptäckt det dock.Watchgecko. Märkligt att man inte reagerar på det när man tar macrobilder, redigerar osv. när det ändå gäller en butik helt tillägnad klockor där det förmodligen finns en hel del kunskap och intresse.
Vad som gör det hela ännu märkligare är att det verkar vara en normal logga på övriga bilder...
![]()
Squale 1521 Swiss Made Diver's Watch Blue Dial, Blasted Case - Leather
The Squale 1521 series is the definition of a classic diving watch and a model that has been around for almost 40 years. Regarded as one of the most important diving watches of the 1970's, the design of this watch was made by Charles von Büren (the founder of Squale). The main priority was to...www.watchgecko.com
Visarna på bild 3 och 4 är exakt samma position, så jag tror bilderna är tagna samtidigt. Tycker dessutom att loggan på bild 4 ser ut att sitta snett, så den är säkert också shoppad.Jag skulle gissa på att någon har Photoshopat lite och gjort ett misstag för det är säkert samma klocka på alla bilder. Galet att de inte har upptäckt det dock.![]()
Jag skulle gissa på att någon har Photoshopat lite och gjort ett misstag för det är säkert samma klocka på alla bilder. Galet att de inte har upptäckt det dock.![]()
Buuu! Vad fan är det här för jävla sätt, komma här med era rimliga förklaringar!Visarna på bild 3 och 4 är exakt samma position, så jag tror bilderna är tagna samtidigt. Tycker dessutom att loggan på bild 4 ser ut att sitta snett, så den är säkert också shoppad.