Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt och grattis till frubrDagen före nya Master Marina Militare släpptes (ja, jag trodde på ännu en flopp från Squale) så köpte jag den här på forumet. En 1521a från 2016 (vridring med 60 klick, wohoo!) med ett välvt glas från Squales bicolor-serie som kom för typ tio år sen. Har länge varit sugen på att byta ut glaset på min blåa 1521a mot ett sånt här och man blir inte mindre sugen nu. Kan tillägga att Frubr kommer att ta över denna då jag som sagt precis köpt MMM och jag ju säga att jag ångrar att jag lovat bort den. Får väl ta och låna den...
Det är en relativt liten välvning på glaset till skillnad från Matic men det gör stor skillnad för intrycket på armen.
En quirk med det här glaset är att det helt verkar sakna AR. Om man gillar det eller inte är upp till en själv, det är klart sämre för läsbarheten men det gör kul saker med reflektionerna och jag gillar det. Det gör dock att den är väldigt svår att ta bilder på.
Bild på armen från lite olika vinklar. Älskar den här effekten.
Dagen före nya Master Marina Militare släpptes (ja, jag trodde på ännu en flopp från Squale) så köpte jag den här på forumet. En 1521a från 2016 (vridring med 60 klick, wohoo!) med ett välvt glas från Squales bicolor-serie som kom för typ tio år sen. Har länge varit sugen på att byta ut glaset på min blåa 1521a mot ett sånt här och man blir inte mindre sugen nu. Kan tillägga att Frubr kommer att ta över denna då jag som sagt precis köpt MMM och jag ju säga att jag ångrar att jag lovat bort den. Får väl ta och låna den...
Det är en relativt liten välvning på glaset till skillnad från Matic men det gör stor skillnad för intrycket på armen.
En quirk med det här glaset är att det helt verkar sakna AR. Om man gillar det eller inte är upp till en själv, det är klart sämre för läsbarheten men det gör kul saker med reflektionerna och jag gillar det. Det gör dock att den är väldigt svår att ta bilder på.
Bild på armen från lite olika vinklar. Älskar den här effekten.
Nja, både och. Jag tycker att de uppdelade visarna de har valt passar bra och ger klockan en lite säregen look precis som boetten och resten av paketet men det såg ju minst lika bra ut i exemplet här ovanför!Är det bara jag som tycker att carbon hade varit mycket snyggare med vanliga ex. Matic visare?
Hehe, nu ska du inte vara sån! Vet inte varför de slutade med det men vad jag vet så har det bara funnits på den serien i alla fall. De tyckte kanske inte att det var bra nog pga reflektioner etc. Snyggt är det i alla fall!Skämt åsido, stort grattis! Måste vara kul att få tag i något man jagat länge. Jag kanske har missförstått men är glaset discontinued och varför användes det i så fall bara på just denna modell?
Vad är det du inte gillar? Jag tycker att den ser riktigt kaxig ut. Min största farhåga är att den ska vara lite för avskalad och tråkig men det är något som tilltalar mig med den brutala boetten och visarna.Gnomon postade förresten en ny bild tidigare idag. Det lutar nog åt att jag avbeställer min MM och kanske tar en carbon istället. Det är något med borstningen/poleringen som inte känns helt hundra.
Det är som att den är lite för polerad för att vara borstad samtidigt som den är för matt för att vara polerad om det låter vettigt. Jämför man med t.ex. Synchron Military så känns den betydligt grövre borstad vilket jag tycker passar den här typen av klockor bättre. Det i kombination med den polerade vridringen gör att den på det hela känns lite för slät och blingig för min smak även om sandwichtavlan och visarna ärVad är det du inte gillar? Jag tycker att den ser riktigt kaxig ut. Min största farhåga är att den ska vara lite för avskalad och tråkig men det är något som tilltalar mig med den brutala boetten och visarna.
Det löser Gnomon säkert åt dig för en tusenlapp. Jag fick det gjort på min förra 1521.Är det bara jag som tycker att carbon hade varit mycket snyggare med vanliga ex. Matic visare?
Jag blir bara mer taggad när jag ser bilderna, hehe. Skulle tro att det är samma finish som på Matic och då är den mer satinerad än borstad, tycker att det ser grymt ut på bild men har aldrig sett det på riktigt. Håller med om tavlan och visarna, de ser väldigt bra ut.Det är som att den är lite för polerad för att vara borstad samtidigt som den är för matt för att vara polerad om det låter vettigt. Jämför man med t.ex. Synchron Military så känns den betydligt grövre borstad vilket jag tycker passar den här typen av klockor bättre. Det i kombination med den polerade vridringen gör att den på det hela känns lite för slät och blingig för min smak även om sandwichtavlan och visarna är
Riktigt schysst den där!!1521an var given på stranden idag.
Ja, håller med. Gött att den är lite sliten så behöver man inte bry sig så mycket. Var dock i bättre skick än vad jag trodde.Riktigt schysst den där!!
Var sugen på den också faktiskt. Bra pris för en härlig beater!
Tack för att du delaHelt på Italienska men mysigt att höra på hans babblande samtidigt som man tittar på alla fina närbilder. @HSK här är en del bilder där man ser borstningen väldigt tydligt. Den är som du säger inte så grov men jag tycker att det ser fint ut!
Jag med! Hoppas att Gnomon också börjar leverera på fredag, då kommer de i början av nästa vecka!Tack för att du dela
Håller med! Tycker den ser riktigt läcker ut. Är sjukt taggad!
Helt på Italienska men mysigt att höra på hans babblande samtidigt som man tittar på alla fina närbilder. @HSK här är en del bilder där man ser borstningen väldigt tydligt. Den är som du säger inte så grov men jag tycker att det ser fint ut!
Tack för att du dela
Håller med! Tycker den ser riktigt läcker ut. Är sjukt taggad!
Jag med! Hoppas att Gnomon också börjar leverera på fredag, då kommer de i början av nästa vecka!
Ser riktigt fin ut, perfekt sommardinka.Helt på Italienska men mysigt att höra på hans babblande samtidigt som man tittar på alla fina närbilder. @HSK här är en del bilder där man ser borstningen väldigt tydligt. Den är som du säger inte så grov men jag tycker att det ser fint ut!
Jag blev lite nyfiken men kom att tänka på en sak, Matic finns väl bara med C3? Det skulle i så fall vara visarna från MM för den har väl också BGW9 men de kanske är lite kinkiga med att sälja lösa delar från LE.Är det bara jag som tycker att carbon hade varit mycket snyggare med vanliga ex. Matic visare?
Bra att du snappade upp det Får ha det i åtanke ifall man väljer att kolla upp möjligheten.Jag blev lite nyfiken men kom att tänka på en sak, Matic finns väl bara med C3? Det skulle i så fall vara visarna från MM för den har väl också BGW9 men de kanske är lite kinkiga med att sälja lösa delar från LE.
Jag avbeställde MM och hovrar med fingret på köpknappen till T-183.Bra att du snappade upp det Får ha det i åtanke ifall man väljer att kolla upp möjligheten.
Vad blev det till slut för din del, MM eller Carbon?
Gnomon postade förresten en ny bild tidigare idag. Det lutar nog åt att jag avbeställer min MM och kanske tar en carbon istället. Det är något med borstningen/poleringen som inte känns helt hundra.
Nej, de som finns i Sverige är så vitt jag vet Moderna Smycken i Jönköping och någon butik på Kungsholmen.Vet någon återförsäljare av Squale i Göteborg?
Ok, tack. Jkpg är inte så långt bortNej, de som finns i Sverige är så vitt jag vet Moderna Smycken i Jönköping och någon butik på Kungsholmen.
Den vridringen är från Blancpains Fifty Fathoms som Squale tillverkade åt dem för typ 40-50 år och som var issued till tyska attackdykare så det finns mer historia bakom än att bara vara "unimatic-artsy".Överhuvudtaget lite av en besvikelse tycker jag. Vet inte, känns lite mer unimatic-artsy med den där vridringen är ”militare”.
Den vridringen är från Blancpains Fifty Fathoms som Squale tillverkade åt dem för typ 40-50 år och som var issued till tyska attackdykare så det finns mer historia bakom än att bara vara "unimatic-artsy".
Neeej, jag har inte råd med mer nu. Sluta! Kommer den med samma ljusblåa tavla som Matic och samma vridringsinlägg så kommer det ju att bli svårt att hålla tassarna borta...Bra timing! Jag skrev upp mig för nyhetsbrevet igår kväll och fick precis detta. Verkar onekligen som en crossover mellan 1521 och sommar-Matic.