• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nice. Mina associationer med formgivningen är dock inte åt det militära, men helt klart rätt att hålla sig till det historiskt korrekta. Inte min tekopp dock.
Jag hade personligen också föredragit ett annat vridringsinlägg men jag förstår fullt ut varför de har valt det. Tror ni att det hade sett bra ut med vridringsinlägget från Drass Galeazzi eller hade det sett dumt ut? Jag gissar på att det är samma boett så det bör passa. Någon som är bättre än mig på Photoshop får gärna göra en mockup!

Senast ändrad:
Jag har lite dålig koll på Squale och hur man bäst köper dem, men Moderna smycken har lite rabatt på vissa modeller. Bl.a. T183 som omnämns ovan. Dock verkar man inte ha varianten med oranga detaljer.

F947AF02-2A68-4853-B000-E3FE35CFDA43.jpeg

Senast ändrad:
@MaBr postad i en Facebookgrupp. Vet dock inte om det är någon gammal konceptbild eller egentillverkad av postaren själv men jävligt läckert är det i alla fall! 😍 Det ska bli intressant att se hur de löser den blästrade varianten.

FB_IMG_1656675070937.jpg
Snyggt! Ser ut att vara den vanliga tavlan som tur är, hehe. Väldigt tjusig i alla fall och hade jag inte redan haft en blå 1521 så hade jag lätt köpt en sån där.

@MaBr postad i en Facebookgrupp. Vet dock inte om det är någon gammal konceptbild eller egentillverkad av postaren själv men jävligt läckert är det i alla fall! 😍 Det ska bli intressant att se hur de löser den blästrade varianten.

FB_IMG_1656675070937.jpg
Inte säkert det blir den va någon som spekulerar och tror.
Dom ska ha ett specialsläpp 🙂
Men det bör va den iaf.
9FFC81E0-89B7-4559-8339-BA13FCF10C00.jpeg

Den vridringen är från Blancpains Fifty Fathoms som Squale tillverkade åt dem för typ 40-50 år och som var issued till tyska attackdykare så det finns mer historia bakom än att bara vara "unimatic-artsy".
8.jpg

Min enda Squale är lite inspirerad av den där modellen. Köpte den för ngt år sedan och fick den skickad till min bror (jag bor utomlands) men pga covid har jag intre sett varken brodern eller klockan. I sommar ska det dock bli av. Ska bli riktigt roligt! Tills dess får jag hålla tillgodo med säljarens bilder. (På klockan alltså, inte på brodern).

D40245B3-184D-477B-920B-5586922DB84E.jpeg

Rapport från verkligheten!

Idag hände något som inte hänt förr! Satt i bilkö på Essingeleden strax innan södra länken, och roade mig med att försöka ”spotta” klockor i bilarna omkring mig. (Det gör väl alla? Inte alls nördigt 😂)

Döm av min förvåning, ser då en gentleman i bilen bredvid med en blå 1521 på handleden! På mesh också. Läckert! Det var första gången jag såg en Squale ”ute i det vilda”. Min fru stoppade mig från att vinka och söka förarens uppmärksamhet (tänkte det kanske var en KS:are ju)! Tur var väl det… 😅

Kanske är det någon som hänger här? Vore ju ballt! 🦈

Idag hände något som inte hänt förr! Satt i bilkö på Essingeleden strax innan södra länken, och roade mig med att försöka ”spotta” klockor i bilarna omkring mig. (Det gör väl alla? Inte alls nördigt 😂)

Döm av min förvåning, ser då en gentleman i bilen bredvid med en blå 1521 på handleden! På mesh också. Läckert! Det var första gången jag såg en Squale ”ute i det vilda”. Min fru stoppade mig från att vinka och söka förarens uppmärksamhet (tänkte det kanske var en KS:are ju)! Tur var väl det… 😅

Tre långa, två korta på tutan. Det är den hemliga Squale-hälsningen ute i trafiken.

Vad ska man annars göra i en bilkö? 🤷‍♀️😂

Hoppas det är någon som hänger här 😍

Fan vad coolt,
Enda gången jag sett en Squale i verkligenheten på en annan handled än min egen är när jag tvingade mina polare att bära någon av mina klockor på en fiskeresa. Jag hade tagit med mig typ 7 klockor och då ska fan alla ha någon klocka på sig, de fick välja - han valde Squalen 👌

Jag har varit i situationen där jag träffade annan KS:are, helt ute i det fria, och själv bar en Squale vilket denne uppmärksammade. Motparten bar en Tudor Pelagos. Kanske mindre spektakulärt men trots allt viktigt att hålla Squale-fanan högt! 😁
IMG_20210530_120607.jpg

Senast ändrad:
Fan vad coolt,
Enda gången jag sett en Squale i verkligenheten på en annan handled än min egen är när jag tvingade mina polare att bära någon av mina klockor på en fiskeresa. Jag hade tagit med mig typ 7 klockor och då ska fan alla ha någon klocka på sig, de fick välja - han valde Squalen 👌
Haha det känner man igen sig i.

Tillbaka
Topp