Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aj, är förmodligen nitad så inte helt lätt att byta. Går säkert att reparera(urmakare/guldsmed) alt. byta spännet. Kan man byta ut denna med ett bandstift?
Fick hjälp i en annan tråd. Tror bara jag behöver rätt storlek av:Aj, är förmodligen nitad så inte helt lätt att byta. Går säkert att reparera(urmakare/guldsmed) alt. byta spännet. Kan man byta ut denna med ett bandstift?
Kallas väl säkerhetsbygel, fold over safety bar/clasp eller likanande på engelska.
Special (Elabore) – adjusted in three positions; accuracy of +/-7 sec/day up to +/- 20 sec/dayMin ligger på +25 sekunder sedan i fredags kväll, så inte så långt efter dig. Vet du vilken precision verket är specat till?
Ja, det är ju sannolikt inom spec men inte likt Squale att inte reglera bättre (enligt min erfarenhet i alla fall). Normalt sett använder jag inte mina klockor mer än några dagar innan de stannar men hade jag bara haft en enda klocka så hade jag inte varit särskilt nöjd.Special (Elabore) – adjusted in three positions; accuracy of +/-7 sec/day up to +/- 20 sec/day
Credit: Caliber Corner © 2022, All Rights Reserved. Source: https://calibercorner.com/sellita-caliber-sw200-1/#4_Grades_of_SW200-1 .
SnyggtHur är tidhållningen på era? Min har gjort +15spd sen jag fick den och jag har aldrig haft en Squale som går så "dåligt". Alla andra som jag har köpt nya var varit inom +/- 3spd. Hellre plus än minus men det känns verkligen i överkant.
För övrigt så älskar jag den. Sjukt fin på alla sätt och vis och den känns verkligen inte som 16mm på armen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Exakt samma här faktiskt! Den går 15 sekunder + sedan paketöppningen i fredags då den ställdes mot fröken ur. Får väl se hur den artar sig nu i veckan!Hur är tidhållningen på era? Min har gjort +15spd sen jag fick den och jag har aldrig haft en Squale som går så "dåligt". Alla andra som jag har köpt nya var varit inom +/- 3spd. Hellre plus än minus men det känns verkligen i överkant.
För övrigt så älskar jag den. Sjukt fin på alla sätt och vis och den känns verkligen inte som 16mm på armen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad har inlägget för struktur? Funderar dels på om strukturen upplevs avsiktlig och dels på hur den kommer nötas med tiden. Är den i aluminium? Någon i tråden som sitter på ett väl använt helsvart vridringsinlägg? Hade varit kul att se!Ja, den är svår att ogilla! Jag var först lite tveksam till den helsvarta vridringen men tycker att den adderar till en clean look. Att den har lite struktur och omges av polerade stålkanter hjälper.
Det är ju en riktig skogshuggarboett och inget för kråskragarna på kontoret, men jag upplever inte heller att den är för stor och klumpig. Någon recensent nämnde att glaset är fyra mm tjockt, så den höjden måste ju tas någonstans, och det tycker jag också ger ett mysigt djup till tavlan. Sandwichtavla är ju också bra fräckt va!
Så på det hela taget är det nog ett av mina bättre fylleköp!
![]()
Vart är detta?Körde såklart MMM även idag. Argt hav men mysigt ändå.
![]()
![]()
![]()
Det är cirkulärt finborstat stål som därmed får en sunburst-effekt.Vad har inlägget för struktur? Funderar dels på om strukturen upplevs avsiktlig och dels på hur den kommer nötas med tiden. Är den i aluminium? Någon i tråden som sitter på ett väl använt helsvart vridringsinlägg? Hade varit kul att se!
Hoppas på applicerade index eller något annat annorlunda på tavlan. Annars är det bara ett annat vridningsinlägg vilket är lite gäsp"Squalo bianco" från Chronofactum.
![]()
Det är stranden i Steninge norr om Halmstad.Vart är detta?
Ser inte ut att vara applicerade och det stå inget om det i specen heller så väldigt tveksamt.Hoppas på applicerade index eller något annat annorlunda på tavlan. Annars är det bara ett annat vridningsinlägg vilket är lite gäsp
Väcker tyvärr inget ha-begär hos mig vilket är synd. Squale har ju applicerade index på COSC 1521 så möjligheten borde ha funnits. Även AWCo har använt andra index (matic?) på sin version.Ser inte ut att vara applicerade och det stå inget om det i specen heller så väldigt tveksamt.
Vridring i safir/emalj är väl fräckt?Hoppas på applicerade index eller något annat annorlunda på tavlan. Annars är det bara ett annat vridningsinlägg vilket är lite gäsp
Kanske med BGW9?AhaDet är stranden i Steninge norr om Halmstad.
Tack,får ta en tur dit är inte så långt från migDet är stranden i Steninge norr om Halmstad.
Jäklar vad bra det blev!
Kort uppdatering. Skickade denna bild till Squale och de kommer skicka mig en ny "buckle" helt kostnadsfritt. Bra support! Trist när saker går sönder, men kul när supporten är så bra!