• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Inte så tokig, fick mail om att den släppts. Gammal nyhet?

Den blir säkert poppis, men jag håller med @MaBr om att den är lite tråkig - för att vara Squale åtminstone. Men det är å andra sidan precis vad somliga vill ha - en diskret och något konservativ dykare. Personligen tycker jag mer om profilen på Sub-39 än framsidan.

Sub39HR_cassa-min.jpg
SUB-39GMTV_1_FACE-copia.png

Den smalnar av, som en triangel, så det är svårt att få ett bra grepp om den. Ändå har jag inga jättefingrar. Då hade det varit omöjligt.

Gillar sub-39 som modell. Har jubileumsmodellen. Bilder får komma senare.
Tycker Sub-39 har likheter med Oris Diver's Sixty-Five, en annan vintageinspirerad klocka som blev en stor hit. Fast jag gillar Sub-39 mer eftersom den har mer karaktär.

Den blir säkert poppis, men jag håller med @MaBr om att den är lite tråkig - för att vara Squale åtminstone. Men det är å andra sidan precis vad somliga vill ha - en diskret och något konservativ dykare. Personligen tycker jag mer om profilen på Sub-39 än framsidan.

Sub39HR_cassa-min.jpg
SUB-39GMTV_1_FACE-copia.png
20 mm mellan bandhornen hade inte skadat heller 👌🏼 I övrigt en läcker modell!

US GL831 är det bästa gummit jag testat så högg direkt när ett billigt dök upp på K&S. Har redan ett men ett till hittar jag väl användning för på sikt tänkte jag! Ville testa det på 1521an men tyvärr var ju detta 22mm och 1521an som bekant 20mm. Trimmade ned bredden med ett rakblad men blev sådär av flera anledningar. Bandstifthålen sitter långt in på boetten så fick ta lite extra material på djupet eller vad man ska kalla det. Behöver också tjocka bandstift så inte stiften simmar runt i det för stora hålet. Till sist om man kollar i profil är gummit betydligt tjockare än bandhornen vilket kanske ser lite märkligt ut. Önskar jag kunde hitta ett 20mm gummi med samma känsla som US GL831! GL831 finns i 20mm men kommer väl ha samma problem med håldjup och tjocklek tänker jag..

Bilagor

• B43D7A37-9C3E-4415-99EB-3D7E1B10458F.jpeg
    B43D7A37-9C3E-4415-99EB-3D7E1B10458F.jpeg
    507 KB · Visningar: 8
  • 8EA2F2F1-E6B0-4FDB-A3B9-99BF6480EACC.jpeg
    8EA2F2F1-E6B0-4FDB-A3B9-99BF6480EACC.jpeg
    634.5 KB · Visningar: 9
Tillbaka
Topp