• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Tack, jag har bra erfarenheter av Gnomons service sedan tidigare så jag tror det löser sig smärtfritt. Kronan var svintrög att dra ut och krävde lite lirkande för att skruva in igen, så jag gissar på lite gängsallad som gjorde att den inte ville släppa riktigt. Domen kommer till veckan.
Upplever liknande med min faktiskt, nu när jag tänker på det… Kanske inte fullt lika mycket som du beskriver men ändå. Vad säger ni andra? 🧐
Ah okej! 👍🏼

Tänker det är lite för kronans packning också kanske, känns lite rejälare liksom. Ska nog på tal om det dra igång min imorgon. Svalt intresse på min annons konstigt nog, då får den stanna helt enkelt 😄
Upplever något liknande jag också men inte så pass att jag ser det som ett problem 🤷🏻‍♂️
Samma med min men efter lite pill hoppar den ut, tror den behöver lite uppvärmning bara sen brukar det faktiskt fungera bättre efter några gånger 😅

Helt rätt @McNulty , slumpa inte bort den coola klockan 🥰

Min var på nagelbrytarnivå
Ah uppfattat… På den nivån är inte min. Hoppas du snart får hem knubbisen igen! 🦈👍🏼

Önskar er alla en go dag!
D4AC1E1A-474C-4B1B-90A0-EB5D71E9DC92.jpeg

Håller med om att det är lite knepigt få ut kronan på den här. Är lite svårt få grepp om kronan då den ligger väldigt infasad i boetten och endast en liten sektor nedtill där det är öppet lite mera.
Tycker det funkar bäst dra ut kronan om man får in en nagel upptill i springan och "snäpper" ut kronan.
Kanske går lättare dra ut efter en tids användning som någon tidigare påpekade.
20220911_182652-01.jpeg

Håller med om att det är lite knepigt få ut kronan på den här. Är lite svårt få grepp om kronan då den ligger väldigt infasad i boetten och endast en liten sektor nedtill där det är öppet lite mera.
Tycker det funkar bäst dra ut kronan om man får in en nagel upptill i springan och "snäpper" ut kronan.
Kanske går lättare dra ut efter en tids användning som någon tidigare påpekade.
20220911_182652-01.jpeg
Jag brukar vända på den och dra ut kronan underifrån så att säga där den är mer blottad.

För er som kanske har koll... Finns det nån praktisk orsak till att endast ha en markering på insert, på exempelvis denna? Känns som vridringen inte blir så användbar sådär.
Foto tjyvat av @Islay i posten ovan.
20220911_182652-01-jpeg.2145045

Senast ändrad:
För er som kanske har koll... Finns det nån praktisk orsak till att endast ha en markering på insert, på exempelvis denna? Känns som vridringen inte blir så användbar sådär.
De är ämnade för marinens dykare som håller koll på timmar - inte minuter - under ytan. Så lite lulull som möjligt helt enkelt. Googla t ex "Blancpain Fifty Fathoms Bundeswehr Kampfschwimmers" om du vill läsa mer.

De är ämnade för marinens dykare som håller koll på timmar - inte minuter - under ytan. Så lite lulull som möjligt helt enkelt. Googla t ex "Blancpain Fifty Fathoms Bundeswehr Kampfschwimmers" om du vill läsa mer.
Ärligt talat så skulle det vara betydligt enklare att även hålla koll på timmarna, om det fanns lite markeringar längs vägen.

Min gissning är att Bundeswehr inte ansåg att de behövde någon vridring alls egentligen, men eftersom klockan redan var konstruerad med en sådan så tyckte de att ok, då kan vi låta den sitta kvar, men vi gör den så neutral som möjligt.

Senast ändrad:
Vore tacksam om du inte bara kopierar min bild och använder den i ditt inlägg rakt upp och ner sådär. Förstår ditt inlägg med en referensbild till frågan men man kan lätt tro att det är din egen bild.
Vänligen.

Tillbaka
Topp