Var hittar du de måtten? 12mm enligt Squales hemsida och 11,5mm enligt Gnomon.Dock tveksamma dimensioner... 40mm i diameter och 16mm på höjden :-(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var hittar du de måtten? 12mm enligt Squales hemsida och 11,5mm enligt Gnomon.Dock tveksamma dimensioner... 40mm i diameter och 16mm på höjden :-(
Var hittar du de måtten? 12mm enligt Squales hemsida och 11,5mm enligt Gnomon.
Jag är orolig för att när de flyttar bort från den klassiska 1545-designen har de helt enkelt gått mot en kopia av en replik, om du förstår vad jag menar.
Skulle bra allt gärna vilja se den i verkligheten, för att kunna bedöma klockan. Har potential i grå/blå versionen ovan. Lite mindre rött/orange så hade det varit suveräntUndrar om inte Squales nya 1545-kollektion är ett genidrag? Istället för att dumpa hela kollektionen som ett pinsamt strategiskt felsteg i Homage-träsket så blir Rolex-kopiorna bara ett udda första kapitel... Hursomhelst, tycker de nya modellerna är på helt rätt spår - den grå är riktigt cool!
Skulle bra allt gärna vilja se den i verkligheten, för att kunna bedöma klockan. Har potential i grå/blå versionen ovan. Lite mindre rött/orange så hade det varit suveränt
Försöker du få mig att behålla min och inte sälja den?Squale Super Tribute...
To be honest... I'm shocked it hasn't sold already. Such a nice piece.Are you trying to get me to keep mine and not sell it?
Skicket på den där är ju helt otroligt. Vilken vacker pjäs!Klämde på en riktigt trevlig 60-talare ikväll. Villhöver begäret stod på topp
Instämmer helt. Backelit bezelen har t.o.m. klarat sig bra. Endel torrsprickor i det tjock kupade plexit men det ger lite charm kan jag tycka.Skicket på den där är ju helt otroligt. Vilken vacker pjäs!
Ja, sånt får man ju räkna med på en så gammal klocka. Hade dock inte vågat använda den om jag hade haft ett så fint exemplar.Instämmer helt. Backelit bezelen har t.o.m. klarat sig bra. Endel torrsprickor i det tjock kupade plexit men det ger lite charm kan jag tycka.
Äsch dom ska användas Behöver kanske inte dyka med den.Ja, sånt får man ju räkna med på en så gammal klocka. Hade dock inte vågat använda den om jag hade haft ett så fint exemplar.
Någon får rätta mig om jag har fel, men min uppfattning är följande. Vill man ha en Squale och få en känsla för märket så är 1521 överlägsen 1545. 1521 är deras helt egna formspråk och boetten framtagen av Squale själva. 1545 må vara en kanonklocka också sett till specen men det är mer homage och mindre Squale.Squale står på inhandlingslistan. Det hade såklart varit kul med någon lite mer special men jag börjar med frågan om skillnaden mellan 1521 och 1545?
1521 är en klassisk Squalemodell som hängt med sedan 60-talet i olika iterationer. Det är en fantastisk boett som sitter väldigt bra på handleden med en riktigt fin profil. Vill du känna på Squale så är det 1521 som gäller. 1545 är en parentes och inget du behöver lägga någon större tid på, endast bortsett microtrådsklockan som är en mycket fin sak.Squale står på inhandlingslistan. Det hade såklart varit kul med någon lite mer special men jag börjar med frågan om skillnaden mellan 1521 och 1545?
Får jag rätta lite litegrann?Någon får rätta mig om jag har fel, men min uppfattning är följande. Vill man ha en Squale och få en känsla för märket så är 1521 överlägsen 1545. 1521 är deras helt egna formspråk och boetten framtagen av Squale själva. 1545 må vara en kanonklocka också sett till specen men det är mer homage och mindre Squale.
Välkomnar alltid en rättning när det gäller klockrelaterad kunskap! Ska ta en närmre titt på dessa äldre 1545Får jag rätta lite litegrann?
Det finns 1545 och så finns det "moderna 1545".
1545 är en 70-talsref som är mer än lovligt koola imo. Inte så värst rolex-ishiga
(sannolikt inget man eftersträvade på den tiden heller)
Vill du länka till något trevligt ex av det du beskriver? Jag tyckte det var klurigt att hitta något som helt säkert hade ålder.Får jag rätta lite litegrann?
Det finns 1545 och så finns det "moderna 1545".
1545 är en 70-talsref som är mer än lovligt koola imo. Inte så värst rolex-ishiga
(sannolikt inget man eftersträvade på den tiden heller)
PVD pungvriddeluxe?
Nej jag tror INTE att det är förkortning för det?PVD pungvriddeluxe?