Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När jag såg MMM först tänkte jag att den var för rå och inte i min smak, men den växer varje gång jag ser den.MMM på länk.
![]()
Ja, den är ju lite speciell och ett rejält stycke stål och riktigt rå som du säger. Tycker den sitter väldigt bra tjockleken till trots. Ska testa ett läder sen ochså.När jag såg MMM först tänkte jag att den var för rå och inte i min smak, men den växer varje gång jag ser den.
Limiterad variant om 30st som kom 2021.Hittade denna på ebay men kan inte hitta någon information på nätet.
![]()
Squale 1521 Professional Limited Edition 50 ATM Diver's Watch | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Squale 1521 Professional Limited Edition 50 ATM Diver's Watch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
![]()
Oj, vad har hänt med den där? Är det på utsidan av glaset? Har aldrig sett något liknande.Bara jag som har AR-släpp? Vad kan man använda för att ta bortvresterande med?
![]()
New crystal required. You will not remove the coating successfully. I've never seen anything like that. Do you work with chemicals?Am I the only one with AR releases? What can be used to remove the offending with?
![]()
Oj, vad har hänt med den där? Är det på utsidan av glaset? Har aldrig sett något liknande.![]()
Har inte alla 1521 AR på utsidan?Oj... en squale till med AR på utsidan @MaBr !?
Du borde kunna polera bort det med ex. dremel och en polertrissa. Finns även en del att läsa om det på nätet.Bara jag som har AR-släpp? Vad kan man använda för att ta bortvresterande med?
![]()
Ja, från att jag inte har sett det tidigare till att det dyker upp flera stycken.Oj... en squale till med AR på utsidan @MaBr !?
Jag hittade detta 2020 när jag hade repa på AR.Ja, från att jag inte har sett det tidigare till att det dyker upp flera stycken.När jag köpte min så stod det i alla fall AR på insidan och inget annat.
Huh, där ser man. Känns som att det är vissa modeller eller årgångar som har det i så fall. Är det någon som sett något mönster i det? Tycker för övrigt att extern AR är skit för det blir alltid en massa repor och märken i det och sen är glaset mycket svårare att hålla rent.Jag hittade detta 2020 när jag hade repa på AR.
Posta i tråden 'Tråden om Squale'
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-squale.48157/post-3365485
Bara jag som har AR-släpp? Vad kan man använda för att ta bortvresterande med?
![]()
That's a really good demonstration of the AR coatings and that purple one is really cool! I love the blue coating though, it's beautiful and without a doubt my favorite.![]()
They have used different AR coatings in the past. Both single and double surface treatment and coating types.
I can see differences in many of my 1521. In this picture the 2014 SuperMatte stands out.
I would personally replace the crystal. But you can, with effort, chemicals and tools, be prepared to remove the coating. Remove the bezel and mask clock first
Problem? I don't see a problem, I see dedication!Och ja, jag vet att jag har ett problem.
Ja det verkar vara på utsidan!Oj, vad har hänt med den där? Är det på utsidan av glaset? Har aldrig sett något liknande.![]()
Not exactly a lot of chemicals within bankingNew crystal required. You will not remove the coating successfully. I've never seen anything like that. Do you work with chemicals?
Jag gillar detaljerna i röd/orange men håller med - man vill se den i verkligheten först, särskilt då den grå tonen är oklar. På Gnomons hemsida ser den grå-grå ut, och inte blå-grå.
![]()