• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Vill du länka till något trevligt ex av det du beskriver? Jag tyckte det var klurigt att hitta något som helt säkert hade ålder.
Vi kan väl ta den kanske mest kända varianten. Osäker på om det fanns en "ren" Squale hjälp @MaBr ?
NhdEm9Y.jpg

Vill minnas att @Sovdoktor klippte ett litet guldkorn som var Viser-märkt (hoppas det är ok att jag delar?)
3c9d1eb1-cf91-417a-b543-eb22a070fcce-jpeg.1897333

Inte att förglömma det underbara NOS-bygget AKA tvåtonsstekaren 😎

Vi kan väl ta den kanske mest kända varianten. Osäker på om det fanns en "ren" Squale hjälp @MaBr ?
NhdEm9Y.jpg

Vill minnas att @Sovdoktor klippte ett litet guldkorn som var Viser-märkt (hoppas det är ok att jag delar?)

Very cool indeed 😎

NOS-tvåtonaren känner jag ju självklart till! Inte haft tillfälle att prova den än tyvärr :)

NhdEm9Y.jpg

Har aldrig sett en 1545 25 Atmos med endast Squale-märkning. Det är nog också bara Blancpain-versionen jag har sett med automatiskt urverk. 🤔

Den där Visern är för övrigt galet cool. Fantastisk minutvisare på den! 👌

När jag såg MMM först tänkte jag att den var för rå och inte i min smak, men den växer varje gång jag ser den.
Ja, den är ju lite speciell och ett rejält stycke stål och riktigt rå som du säger. Tycker den sitter väldigt bra tjockleken till trots. Ska testa ett läder sen ochså.

Hittade denna på ebay men kan inte hitta någon information på nätet.

D3024AB0-724C-45A3-8707-79F5D3A3A13D.png
Limiterad variant om 30st som kom 2021.
Samarbete med nån italiensk ÅF tror jag.
Gillar den som tusan också, pheta Matic-visare samt fin färgkombo 🤌🏼

Jag hittade detta 2020 när jag hade repa på AR.
Posta i tråden 'Tråden om Squale'
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-squale.48157/post-3365485
Huh, där ser man. Känns som att det är vissa modeller eller årgångar som har det i så fall. Är det någon som sett något mönster i det? Tycker för övrigt att extern AR är skit för det blir alltid en massa repor och märken i det och sen är glaset mycket svårare att hålla rent.

PSX_20221021_155019.jpg

They have used different AR coatings in the past. Both single and double surface treatment and coating types.
I can see differences in many of my 1521. In this picture the 2014 SuperMatte stands out.
I would personally replace the crystal. But you can, with effort, chemicals and tools, be prepared to remove the coating. Remove the bezel and mask clock first

PSX_20221021_155019.jpg

They have used different AR coatings in the past. Both single and double surface treatment and coating types.
I can see differences in many of my 1521. In this picture the 2014 SuperMatte stands out.
I would personally replace the crystal. But you can, with effort, chemicals and tools, be prepared to remove the coating. Remove the bezel and mask clock first
That's a really good demonstration of the AR coatings and that purple one is really cool! I love the blue coating though, it's beautiful and without a doubt my favorite. 😊

Och ja, jag vet att jag har ett problem.
Problem? I don't see a problem, I see dedication! 😎

Tillbaka
Topp