• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Ny kompis upphämtad idag, haft ögonen på den sen 2015 👍🏻
IMG_2796.jpeg
 
En fråga om sub39. Älskar ju arabic dialen men frågan är om den känns oproportionerlig med 22mm lug width? Någon som äger en sub39 och kan ge lite feedback?

Har hört det på youtuberecensioner.
 
En fråga om sub39. Älskar ju arabic dialen men frågan är om den känns oproportionerlig med 22mm lug width? Någon som äger en sub39 och kan ge lite feedback?

Har hört det på youtuberecensioner.
Jag tyckte det gjorde en del faktiskt, tyvärr åt det negativa. Bandet kändes alldeles för brett sett till boetten. Hade det vart 20 mm skulle det varit betydligt bättre imo.

Var visserligen några år sedan jag ägde den, men så jag minns det. Finns fler i tråden som äger så de kan säkert komma med mer input 😃
 
A question about sub39. Love the Arabic dial, but the question is whether it feels disproportionate with the 22mm lug width? Anyone own a sub39 and can give some feedback?

Heard it on youtube reviews.
My Essemme above is a 40mm case, and slightly smaller frame for the S39, but also runs a 22mm strap.

Some straps look ok, others not so much. The heavily tapered RK Sport rubber pictured is the best I've found so far in terms of balance.
 
Hej.
Tänkte se om jag kan få lite input.
Tänkte släppa min Squale Sub39BK (Jubileumsversionen).
Den kommer fullset med utöver originalarmbandet även med Squale meshlänk och även med Squales Oysterlänk. Den är i mycket gott skick, och fick sig en översyn av AD i Italien sommaren 2022.
Vad är rimligt att begära för denna?
Mvh
Pear
 

Bilagor

  • IMG_8928.png
    IMG_8928.png
    711 KB · Visningar: 13
Hej.
Tänkte se om jag kan få lite input.
Tänkte släppa min Squale Sub39BK (Jubileumsversionen).
Den kommer fullset med utöver originalarmbandet även med Squale meshlänk och även med Squales Oysterlänk. Den är i mycket gott skick, och fick sig en översyn av AD i Italien sommaren 2022.
Vad är rimligt att begära för denna?
Mvh
Pear
10 000 kr här på KS (tyvärr)
20 000kr av rätt köpare, gärna Squale samlare utomlands.
30 000kr av någon helgalen person se nedan annons:
 
10 000 kr här på KS (tyvärr)
20 000kr av rätt köpare, gärna Squale samlare utomlands.
30 000kr av någon helgalen person se nedan annons:
Hej.
Tack för input.
Låter den ligga här på KS ett tag innan den går ut på C24.
Fick riktigt bra betalt för min blåa Sub39 där.
Pear
 
What do you say about change the bazel on my watch to an all black as your C3?

IMG_5779.jpeg

CWC ihop med någon här på forumet (glömt vem men kan ha varit Jaggis) gjorde något liknande vilket mynnade ut i en Ltd Ed. De dykar upp i CWC tråden med jämna mellanrum och ibland tom på K&S.

Man bytte vridringen och kronan mot en svart PVD. Boetten var blästrad eller borstad. Det blev skitsnyggt. (Man vred även klockan så att det blev en destro men det är kanske inte aktuellt här).

Edit. Jag lade till en bild på CWCn så blir inlägget mer givande.

B3AEEDAC-3E5C-427B-A559-DC56266BA4F7.jpeg
 
Senast ändrad:
CWC ihop med någon här på forumet (glömt vem) gjorde något liknande vilket mynnade ut i en Ltd Ed. De dykar upp i CWC tråden med jämna mellanrum och ibland tom på K&S.

Man bytte vridringen och kronan mot en svart PVD. Boetten var blästrad eller borstad. Det blev skitsnyggt. (Man vred även klockan så att det blev en destro men det är kanske inte aktuellt här).
Jo, jag vet att det gjordes en CWC. Det jag funderar på är om det blir för svart. Skall se om det går att beställa en sådan bezelring. Ingen i tråden som har en liggande?
 
Jo, jag vet att det gjordes en CWC. Det jag funderar på är om det blir för svart. Skall se om det går att beställa en sådan bezelring. Ingen i tråden som har en liggande?
När zackrissons var AD så gick det mesta att beställa/få klockan modifierad. Dock kan det vara så som @ItsMrJones skriver att de är mer restriktiva nu. Nedan är min gamla med bundbezel och lollipop sekundvisare (bytte sedan tavla till standard svart då jag inte ville ha ”spökdatum”). Har för mig att GNOMON kunde få tag i vissa reservdelar. Kan vara värt att kika med dem.
20200530_153832.jpeg

20200907_184954.jpeg
 
Tillbaka
Topp