• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

squale-1521-militare-blasted-sekvens.com.jpg

1521 Militare Blasted 💪
 
Grattis! Snyggt med blått gummi. Vad tycker du om klockan? Visst är det stor viktskillnad mellan de två.
Tack! Det är ljuset som luras, det är ett svart Borealis. Jag har bara hunnit bära den i typ en timme men jag gillar den. I rätt ljus är tavlan fantastisk, men i sämre ljus blir den lite kontrastlös jämfört med MMM vilket iofs vore märkligt om den inte var det..🙄.
Visst bärs den nättare än MMM, dels pga 40 gram lägre vikt men den är ju också lite tunnare. Bandhornen går ner lika långt som boettens baklock till skillnad från MMM där backlocket sticker ner ca 2 mm längre än bandhornen. Även vridringen är något tunnare, men jag upplever däremot att glaset är aningen mer välvt på Comsubinen. Kanske bidrar det en aning till att tavlan inte riktigt kommer fram i sin fulla prakt i vissa ljus.
Jag hade bestämt mig för att sälja MMM när Comsubinen kom hem men jag är inte lika säker på det beslutet längre. Jag tycker att dom ändå är såpass olika att det kan funka med bägge i lådan. Sista ordet är dock inte sagt i den frågan..
 
Tack! Det är ljuset som luras, det är ett svart Borealis. Jag har bara hunnit bära den i typ en timme men jag gillar den. I rätt ljus är tavlan fantastisk, men i sämre ljus blir den lite kontrastlös jämfört med MMM vilket iofs vore märkligt om den inte var det..🙄.
Visst bärs den nättare än MMM, dels pga 40 gram lägre vikt men den är ju också lite tunnare. Bandhornen går ner lika långt som boettens baklock till skillnad från MMM där backlocket sticker ner ca 2 mm längre än bandhornen. Även vridringen är något tunnare, men jag upplever däremot att glaset är aningen mer välvt på Comsubinen. Kanske bidrar det en aning till att tavlan inte riktigt kommer fram i sin fulla prakt i vissa ljus.
Jag hade bestämt mig för att sälja MMM när Comsubinen kom hem men jag är inte lika säker på det beslutet längre. Jag tycker att dom ändå är såpass olika att det kan funka med bägge i lådan. Sista ordet är dock inte sagt i den frågan..
Klart du skall behålla både klockorna
 
Min Square 1545 Micro LE ligger ute nu till salu. Heads up till er Squale folk ;)

Snabbt blev den såld, så nu är man utan Squale. Trevligt märke och kul folk som hänger här.
 
Senast ändrad:
@watchwear.se har ett liknande band. Jag kör med det på min Omega (böjda bandstift) och är supernöjd. Billigt va’ det också. Du kan ju höra med honom om om det passar eller om du får returnera det om det inte funkar.

Edit. Efter att jag postade så tittade jag på min 1521 och det kommer inte att funka eftersom boetten är rak mellan bandhornen, inte böjd som på min Omega.

9CD14FC6-0550-41D2-95CF-53C9D52DFB58.jpeg

B6504296-CA40-467C-B6EE-9AACA2DA8E85.jpeg
 
Testar blå tropic och tycker njaa ser lite dressigt ut nästan.

1E81A5CD-3A09-41D4-9D75-D5F693C99AAF.jpeg


Testar sedan grå waffle och det här ser ju toolig och schysst ut.

1C3A5C0F-7432-486F-AB66-BF859500FDD8.jpeg


Skulle MN band passa på denna tro?
ser bra ut i grått. Ej testat MN på 1521. Beror på din handled. Boetten brukar ”krama om” bra, och lyfter du klockan för högt med bandet under blir den topptung. Men allt beror på din handled. Testa med ett billigare Nato eller MN band för att få känslan.
 
Senast ändrad:
ser bra ut i grått. Ej testat MN på 1521. Beror på din handled. Boetten brukar ”krama om” bra, och lyfter du klockan för högt med bandet under blir den topptung. Men allt beror på din handled. Testa med det billigare Nato eller MN band för att få känslan.

Får testa helt enkelt. Har platt handled så det mesta verkar sitta rätt bra (eller så är det jag som inte är så kräsen). Funderar på nån Tudor-esque MN eller nato. Återkommer med rapport.
Hittills inte hittat bättre alternativ än Squales egna mesh länk.
481DEE8E-A28E-4828-8C18-B5B2F72C5B25.jpeg
 
@watchwear.se har ett liknande band. Jag kör med det på min Omega (böjda bandstift) och är supernöjd. Billigt va’ det också. Du kan ju höra med honom om om det passar eller om du får returnera det om det inte funkar.

Edit. Efter att jag postade så tittade jag på min 1521 och det kommer inte att funka eftersom boetten är rak mellan bandhornen, inte böjd som på min Omega.
Hehe, Typiskt tack för åtanken :D såg att det fanns snygga Silicon band på Amazon för 130 kr, så ska nog leta där lite.
 
Hej alla.
Är på jakt efter en 1521 på en classic mesh.
Har ni en - eller vet någon som vill sälja - hör av er.
Med vänlig hälsning,
T
 
Tillbaka
Topp