• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Islay

Panerai
2-Faktor
Blev inspirerad att testa länk på Carbonen.
1000009092-01.jpeg
1000009097-01.jpeg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Jajaja, någon gång kommer jag att köpa en, man måste ju ha testat den! 😁 Vi är dock på väg att köpa hus så det blir inte nu. 😅
Lycka till med husköpet. Det smäller så klart högre än en klocklänk. Eftersom jag redan har gynnats av din utrensning och dessutom har ett hus får jag väl ta tag i saken och beställa en själv. I need to know. Beställer riktigt mörka solbrillor till hela familjen i samma veva. ✨😎
 

johanssonjo

Breitling
2-Faktor
Slänger även iväg en fråga här tänker jag.

När jag vred upp min Squale häromdagen så var det något som knäppte till, och nu vill den inte vridas upp längre…

Någon som har tips på ställe för reparation i Stockholm? Med fördel i västra delarna.
IMG_5497.jpeg
 

hiro

Cartier
Slänger även iväg en fråga här tänker jag.

När jag vred upp min Squale häromdagen så var det något som knäppte till, och nu vill den inte vridas upp längre…

Någon som har tips på ställe för reparation i Stockholm? Med fördel i västra delarna.
IMG_5497.jpeg

Stjärnurmakarna Fleminggatan har sålt Squale tididage (Han har 3-4 kvar i fönstret), han har sagt att han gärna servar och repararar Squale.

 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Slänger även iväg en fråga här tänker jag.

När jag vred upp min Squale häromdagen så var det något som knäppte till, och nu vill den inte vridas upp längre…

Någon som har tips på ställe för reparation i Stockholm? Med fördel i västra delarna.
IMG_5497.jpeg
Vilken vettig urmakare som helst kan fixa den för det sitter ett ETA 2824-2 i. 👍

Edit: Om den inte dras upp av automatiken heller så är det bog ett fjäderbrott, har hänt på två av mina klockor med 2824.
 

johanssonjo

Breitling
2-Faktor
Vilken vettig urmakare som helst kan fixa den för det sitter ett ETA 2824-2 i. 👍

Edit: Om den inte dras upp av automatiken heller så är det bog ett fjäderbrott, har hänt på två av mina klockor med 2824.

Stjärnurmakarna Fleminggatan har sålt Squale tididage (Han har 3-4 kvar i fönstret), han har sagt att han gärna servar och repararar Squale.

Tack för er input!

Automatiken verkar fungera, men inte uppvridningen.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tack för er input!

Automatiken verkar fungera, men inte uppvridningen.

Det är ett känt problem på eta 2824 och selitta sw200 (antagligen på de andra klonerna med samma konstruktion) att de är känsliga för manuellt uppdrag. Helst ska man undvika att dra upp dom manuellt i större utsträckning. Det är nug ett eller ett par kugghjul i mekanismen till uppdraget som är skadade och det bör sagt vilken urmakare somhelst kunna fixa.
 

DrDre

Patek
Det är ett känt problem på eta 2824 och selitta sw200 (antagligen på de andra klonerna med samma konstruktion) att de är känsliga för manuellt uppdrag. Helst ska man undvika att dra upp dom manuellt i större utsträckning. Det är nug ett eller ett par kugghjul i mekanismen till uppdraget som är skadade och det bör sagt vilken urmakare somhelst kunna fixa.

Jag försökte få klarhet i just det för ett par år sedan, och vad jag förstod då var att man bör undvika att vrida upp 2824 som inte servats på ett tag, men att nyservade funkar bra.

(Jag är dock inte urmakare så ta det för vad det är).
 
Topp