Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man undrar ju vad det kommer att hamna på i pris, Squale har ju riktigt konstig prissättning på sina länkar. €90 till 1545 och €220 till SUB-39 och det ser inte ut att vara någon större skillnad mellan dem.
Inte illa! Bara snabbjustering i låset som saknas. Bra att den finns som både polerad, blästrad och satin.Nu har de släppt länken. Riktigt snyggt!
Jahopp, en sådan där måste jag väl ha antar jag men priset… tillkommer det moms om man köper därifrån?Nu har de släppt länken. Riktigt snyggt!
Jepp, så typ 3300 SEK... Undrar hur den helpolerade kommer att bli på en polerad klocka? Konstant bländad!Jahopp, en sådan där måste jag väl ha antar jag men priset… tillkommer det moms om man köper därifrån?
Blev sugen på att beställa en COSC nu bara för att den blev så snygg med den borstade länken! Hade de haft hajen så...Nu har de släppt länken. Riktigt snyggt!
Runt 16K för de vanliga färgerna på länk. Det var bättre förr!Blir väl ca 18000 kr för en ny 1521 med länk då
Jepp, så typ 3300 SEK... Undrar hur den helpolerade kommer att bli på en polerad klocka? Konstant bländad!
Ja, jag tycker att det ser riktigt bra ut. Man blir sugen!Jo, det drar iväg lite prismässigt, men snyggt blir det.
Ja, jag funderar också på det.Jepp, så typ 3300 SEK... Undrar hur den helpolerade kommer att bli på en polerad klocka? Konstant bländad!
Fantastiskt fin! Den har jag suktat efter länge. Hur upplever du den?Sommarklockan!
Fantastiskt fin! Den har jag suktat efter länge. Hur upplever du den?
Jajaja, någon gång kommer jag att köpa en, man måste ju ha testat den! Vi är dock på väg att köpa hus så det blir inte nu.Så, vem ska ta en för laget och beställa en helpolerad länk till 1521 och varför är det @MaBr?
Gruppen får samla ihop till en inflyttningspresent. Förutsatt att det blir inflyttningsfest alltsåJajaja, någon gång kommer jag att köpa en, man måste ju ha testat den! Vi är dock på väg att köpa hus så det blir inte nu.
Hehe, får bli inflyttnings-GTG hemma hos mig sen då!Gruppen får samla ihop till en inflyttningspresent. Förutsatt att det blir inflyttningsfest alltså
Lycka till med husköpet. Det smäller så klart högre än en klocklänk. Eftersom jag redan har gynnats av din utrensning och dessutom har ett hus får jag väl ta tag i saken och beställa en själv. I need to know. Beställer riktigt mörka solbrillor till hela familjen i samma veva.Jajaja, någon gång kommer jag att köpa en, man måste ju ha testat den! Vi är dock på väg att köpa hus så det blir inte nu.
Slänger även iväg en fråga här tänker jag.
När jag vred upp min Squale häromdagen så var det något som knäppte till, och nu vill den inte vridas upp längre…
Någon som har tips på ställe för reparation i Stockholm? Med fördel i västra delarna.
Vilken vettig urmakare som helst kan fixa den för det sitter ett ETA 2824-2 i.Slänger även iväg en fråga här tänker jag.
När jag vred upp min Squale häromdagen så var det något som knäppte till, och nu vill den inte vridas upp längre…
Någon som har tips på ställe för reparation i Stockholm? Med fördel i västra delarna.
Vilken vettig urmakare som helst kan fixa den för det sitter ett ETA 2824-2 i.
Edit: Om den inte dras upp av automatiken heller så är det bog ett fjäderbrott, har hänt på två av mina klockor med 2824.
Tack för er input!Stjärnurmakarna Fleminggatan har sålt Squale tididage (Han har 3-4 kvar i fönstret), han har sagt att han gärna servar och repararar Squale.
Tack för er input!
Automatiken verkar fungera, men inte uppvridningen.
Tack för er input!
Automatiken verkar fungera, men inte uppvridningen.
Det är ett känt problem på eta 2824 och selitta sw200 (antagligen på de andra klonerna med samma konstruktion) att de är känsliga för manuellt uppdrag. Helst ska man undvika att dra upp dom manuellt i större utsträckning. Det är nug ett eller ett par kugghjul i mekanismen till uppdraget som är skadade och det bör sagt vilken urmakare somhelst kunna fixa.
Det kom lite grejer med posten idag.
Det stämmer. Tyvärr hade dom skickat med bandstift som var för tjocka för länken. Som tur var hade jag några 20mm som passade men jag var tvungen att böja dom lite lätt för att få dom på plats. Nu sitter den i alla fall där och blänker.Oh! Är det den nya länken?