• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Även på land och i 37 grader med sol trivs "hajen" som fisken i vattnet!
1000007477.jpg
1000007472.jpg
Rom är brutalt så här års. Jag var där sommaren 2006 när Italien vann VM. Minns att det var en vecka med 40,5 grader i skuggan. Såg en turist på stationen som tuppade av i värmen och slog huvudet i asfalten. Ambulansen kom och hämtade honom. Ta hand om dig! Drick och sök skugga emellanåt.
 
Rom är brutalt så här års. Jag var där sommaren 2006 när Italien vann VM. Minns att det var en vecka med 40,5 grader i skuggan. Såg en turist på stationen som tuppade av i värmen och slog huvudet i asfalten. Ambulansen kom och hämtade honom. Ta hand om dig! Drick och sök skugga emellanåt.
Tack för omtanke! Ja, det är hett som tusan trots lite lägre temp än vad du hade. Dessbättre har det värsta vi vittnat om varit en tjej som kräktes på en knökfull buss, sannolikt beroende på värmen. Ingen skadad men det var inte helt mysigt heller 😀

Efter Coloseum var det Fora Romana. Yrade omkring bland olivträd och ruiner. Fantastisk plats som också bör upplevas i 10 grader lägre temp för bästa behållning.
 
Joseph Bonnie dök upp idag.
Doftar lite kokos eller eller så är det från kuvertet som hade blivit lite kladdigt nere hos den lokala ombudet. Det var något paket som läckt schampo.
Kulören - som jag hade tänkt mig.
Längden - klarade min arm på håret men känns liiite för kort för mig( 18,7cm).
Bekvämt - Jajemen.
Värt 918 - Mja.

Kommer med största säkerhet ut på en säljplats inom nära framtid ;) Edit; sålt. -30% rabatt.

IMG_4129.jpeg
IMG_4130.jpeg
IMG_4132.jpeg
IMG_4133.jpeg
 
Senast ändrad:
Joseph Bonnie dök upp idag.
Doftar lite kokos eller eller så är det från kuvertet som hade blivit lite kladdigt nere hos den lokala ombudet. Det var något paket som läckt schampo.
Kulören - som jag hade tänkt mig.
Längden - klarade min arm på håret men känns liiite för kort för mig( 18,7cm).
Bekvämt - Jajemen.
Värt 918 - Mja.

Kommer med största säkerhet ut på en säljplats inom nära framtid ;)

IMG_4129.jpeg
IMG_4130.jpeg
IMG_4132.jpeg
IMG_4133.jpeg
Riktigt snyggt! Och med ett spänne i rätt stil!
 
Riktigt snyggt! Och med ett spänne i rätt stil!
Jupp så jag är lite besviken över att det är lite för kort - så nu på köp och sälj...
Spännet känns riktigt säkert - inget som kommer öppnas av sig själv.

 
Jupp så jag är lite besviken över att det är lite för kort - så nu på köp och sälj...
Spännet känns riktigt säkert - inget som kommer öppnas av sig själv.

Vad synd! Själv har jag lite för många gummiband för tillfället, inklusive tropic, annars hade jag nappat.
 
Jupp så jag är lite besviken över att det är lite för kort - så nu på köp och sälj...
Spännet känns riktigt säkert - inget som kommer öppnas av sig själv.

Tråkigt med längden för bandet är ju väldigt snyggt och stilmässigt passar det perfekt på din 1521.själv har jag det motsatta problemet. Dvs jag tycker att bandet är lite långt. Kanske en kombination av både hur tjock handled man har och hur lång man vill att flärpen efter spännet ska vara?

IMG_0366.jpeg

IMG_0367.jpeg
 
Tråkigt med längden för bandet är ju väldigt snyggt och stilmässigt passar det perfekt på din 1521.själv har jag det motsatta problemet. Dvs jag tycker att bandet är lite långt. Kanske en kombination av både hur tjock handled man har och hur lång man vill att flärpen efter spännet ska vara?

IMG_0366.jpeg

IMG_0367.jpeg
Nu är bandet sålt -annars kunde vi bytt flärpdel 😅 så kanske vi skulle fått till det perfekta måttet.
 
Många fina klockor här. Fortfarande….
Som en godispåse.
Söker fortsatt en squale 1521 militaire - Squale 1521 - squale master comsubim - Master Marina Militare - eller Matic.
Har du en - eller Vet ni någon som har en till salu - skicka ett meddelande.
TW
 
Många fina klockor här. Fortfarande….
Som en godispåse.
Söker fortsatt en squale 1521 militaire - Squale 1521 - squale master comsubim - Master Marina Militare - eller Matic.
Har du en - eller Vet ni någon som har en till salu - skicka ett meddelande.
TW
Lägg in en köpesannons istället. I all välmening. Jag har sett att du fiskat efter Breitling på annat håll också. Det blir så tråkig läsning för oss andra om märkestrådarna innehåller en massa "jag vill köpa x, hör av dig" istället för bilder och relevanta kommentarer. Det är kutym på de flesta entusiastforum.
 
Lägg in en köpesannons istället. I all välmening. Jag har sett att du fiskat efter Breitling på annat håll också. Det blir så tråkig läsning för oss andra om märkestrådarna innehåller en massa "jag vill köpa x, hör av dig" istället för bilder och relevanta kommentarer. Det är kutym på de flesta entusiastforum.
+1 och skaffa gärna 2-faktor :)
 
Ny limiterad utgåva som säljs via Gnomon ”VIP”. Ganska cool faktiskt! Framförallt det gröna gummibandet 👌🏼

Nu har jag ju dykt en del med nitrox och tycker det är nice, vet däremot inte om det är tillräckligt för att jag ska köpa en klocka där det står på urtavlan… 😅
IMG_5715.jpeg
 
Ny limiterad utgåva som säljs via Gnomon ”VIP”. Ganska cool faktiskt! Framförallt det gröna gummibandet 👌🏼

Nu har jag ju dykt en del med nitrox och tycker det är nice, vet däremot inte om det är tillräckligt för att jag ska köpa en klocka där det står på urtavlan… 😅
IMG_5715.jpeg
Jag fick nån liten tub nitro nånting av en annan doktor men antar jag inte ska dyka med den 🤪
IMG_4209.jpeg
IMG_4211.jpeg
 
L1030160.jpg
L1030161.jpg

Hann äntligen med att klämma på, och plåta, Marina Militare igår. Jag gillar den kritvita lyspastan i kontrast till orange. Lagom mycket "liv" i tavlan. Och så till sist fin borstning som på COSC modellerna. Bandet var faktiskt en överraskning, känns mkt bättre i verkligheten än bilder jag sett tidigare. All in all mycket trevlig!
 
L1030160.jpg
L1030161.jpg

Hann äntligen med att klämma på, och plåta, Marina Militare igår. Jag gillar den kritvita lyspastan i kontrast till orange. Lagom mycket "liv" i tavlan. Och så till sist fin borstning som på COSC modellerna. Bandet var faktiskt en överraskning, känns mkt bättre i verkligheten än bilder jag sett tidigare. All in all mycket trevlig!
Var det inte med ngt nytt gummi till den också? Det där bandet är fräsigt men tycker nog Squale ser bäst ut på gummiband 😬
IMG_4229.jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp